Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Advertisements

Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar escribe la información en tu cuaderno sésabemos sabes-- sabesaben juegojugamos juegas -- juegajuegan saber – to knowjugar – to play Sé.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
El Imperfecto Español 2.
El Imperfecto Español 2.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Week 28 February 27th- March 3rd
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Michaelson Unit 3 Lesson 1
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Antes de empezar Interrogative words – question words
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Imperfecto Español 2.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
If you have your lines written I will look at them now.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Antes de empezar Indirect Object Pronouns – tells us “to whom” or “for whom” an action is performed; used to replace an indirect object NOUN. me (to/for)
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Martes veintidos de septiembre del dos mil quince
Correct each sentence with correct form of verbs, nouns, accents…etc
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Gustar (To Please) like.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
Irregular Preterite IR and SER
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Teach me how to conjugate
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
Antes de empezar To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense for –AR verbs, add the.
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Describe a las personas con una frase completa.
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Antes de empezar – escribe la información en tu cuaderno
Describe el pelo de las personas.
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago

Gol de la semana Ustedes podrán hablar sobre areas de la comunidad Sus pruebas Capítulo 4A Gol de la semana Ustedes podrán hablar sobre areas de la comunidad

Prueba Enero 12 – 13; block schedules Test will be on everything found on the vocabulary sheet, all activities done in class and homework. Be sure to do all homework assignments, take good notes, and review your vocab daily in order to do well on this last test for the quarter.

Tarea On a sheet of paper, make 4 columns with the following titles: todos los días mucho a veces nunca Using all of the vocabulary words under “to talk about places”, write the names of the places you go under the appropriate expression above; i.e. if you never go to church, you would write iglesia under nunca. You will have 17 words total This HW will be used during an in class activity tomorrow; if you do not do your homework you will sit and write the vocabulary words instead of participating in the activity.

How were these verbs conjugated? Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated in the YO form, write the infinitive: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago - comer - esquiar - ir - leer - ver - nadar - hacer How were these verbs conjugated?

Nuevo vocabulario Yo digo la palabra, ustedes repiten después de mí.

Página 173, actividad 1 (jcd-0487) Thumbs up – logical Thumbs down – no logical Close your eyes Página 173, actividad 2 (jcd-0487) Touch the picture (p. 172) as Antonio names his activities.

Página 176, actividad 4 Escribe los números 1-7 Finish the sentence by writing where you go to do these things, use each picture only once