BELL WORK Write Name, Date (9/9/2016), Class period in upper right hand corner. ¡Baile Viernes! Write the style of dance on your bellwork. Pass your bellwork.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
Advertisements

La Actividad Inicial Propósito # 48: ¿Qué tiempo hace en el invierno? Indicate if each of the following is associated with el invierno or el verano. 1.Bajan.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
REPASEMOS LA TAREA 1. LEE – pª 45 (otra vez) 2. CONTESTE - las preguntas de ”Después de leer” en las páginas 44 y 45.
Sub plans for Elke 10/11 A block needs Nuestro Mundo textbook, some girls will be doing something different. – All students will complete Rogelio el ratón.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Hoy es jueves, el veinte y seis de septiembre. La pregunta: ¿Qué quiere decir la tira cómica? La tarea: La hoja de trabajo Examencito de vocabulario: el.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
¿Quién es? Who is it? Describing people and their characteristics.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
3 y 4 de noviembre de 2014 Español 1, 2 y 3
Español 2 Hoy es viernes el 9 de mayo de La Campana Contesta las preguntas en español. 1.¿Cuál es mejor, el desfile de Macy’s o el desfile de Rose?
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
VOCABULARIO CAPÍTULO 1. COPY THE FOLLOWING WORDS INTO YOUR NOTES AND TRANSLATE (SR24) 1.guapo,-a 2.bonito,-a 3.feo,-a 4.pelirrojo,-a 5.moreno,-a 6.rubio,-a.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Capítulo 3.3 Los adjetivos y el verbo ser Por Señora Henriques.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
ESPAÑOL 1, el 19 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Bienvenidos a la clase de Español 1
Lección Preliminar Vocabulario
Yolanda Belle Isle Harrow Council © 2005
Check that your essay has your name and period
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 3 de octubre del 2017
Día número 3 Español 1—Acelerado
Español 2 1 de marzo de 2017.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, 23 de octubre Toma asiento
Hacer Ahora Completa la hoja.
Bell Work Take out a sheet of paper,
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
BELL WORK Use same paper from Monday Number a paper 1-10
A conocernos (“Getting to know each other”)
Hola, ¡buenos días!.
BELL WORK Use same paper
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Write in Spanish (See pag 96)
BELL WORK Use same paper from Wednesday
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
BELL WORK Use new piece of paper
Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes.
Review Questions – How are you doing? NOTES: Items in a classroom
BELL WORK Write Name, Date (9/8/2016), Class period in upper right hand corner. ¿Qué tiempo hace en Madrid? ¿Qué tiempo hace en Barcelona? ¿Qué tiempo.
I am… What are you like? Alto / Alta Bajo / Baja
Un “L” Bajo / Baja Alto / Alta Organizado / Organizada Cómico / Cómica
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Meta: I can understand information about school activities and rules
¡Baile Viernes! Just do your best and make an honest effort to learn the dance!
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
WARM UP Translate: Alto(a) Simpático(a) Gracioso(a) Atrevido(a)
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
Día número 44 Español 1—Acelerado
Bellwork Baile Viernes.
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
BELL WORK Use same paper from Monday
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

BELL WORK Write Name, Date (9/9/2016), Class period in upper right hand corner. ¡Baile Viernes! Write the style of dance on your bellwork. Pass your bellwork up to the front tables. https://www.youtube.com/watch?v=FdQ87SOfb7Y

Extra Credit Attend Hola Tallahassee and take a selfie at one of the booths. Write a paragraph explaining why you chose that booth and what you learned. Due on September 12, 2016 Worth 5% points on your next quiz.

Review workbook pages LP 3-LP 12 Tarea Review workbook pages LP 3-LP 12

Objetivo: Describing people ¿Cómo somos? Objetivo: Describing people

UNO DOS TRES ESPAÑOL ADIOS INGLÉS INGLÉS A ESPAÑOL UNO DOS TRES ESPAÑOL ADIOS INGLÉS

Vocabulario de la semana ¿Quién? ¿Quiénes? ¿Cómo es? ¿De dónde? ¿De qué nacionalidad? Viejo Joven Guapa, bonita Fea Baja Alto Pelirrojo/a Moreno/a Rubio/a Antipático Simpático Cómico, gracioso/a seria

¿Cómos son?

Abran tu libros a página 24. Contesta preguntas 1-4. Repaso.

REPASO ESPAÑOL A INGLÉS HOLA HOLA HOLA INGLÉS