Día número 96—español 1 El 26 de enero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Take notes and complete ACTS
Advertisements

1  I went to the store.  I bought a shirt.  I walked home. 2 El Pretérito: Is a past tense Talks about what happened Refers to completed actions:
1 2 1) I ate an apple. 2) My brother studied math. 3) We spoke. 4) Did you walk to school? 5) We bought coffee at 5:00.
PRETERIT TENSE REGULAR –AR VERB CONJUGATIONS To conjugate verbs that end in -AR, we need to do the following: Yo Tú Ud/él/ella Nosotros Vosotros Uds/ellos/ellas.
Spanish 3 Week of February 2 The Preterite. Hoy es el 3 de febrero Objective: Students will be able to conjugate regular verbs in the past tense. Hagan.
Gramática 2.2 & 3.2 El preterito
IMPERFECTO DEL SUBJUNTIVO Por Diana Forrest. In the past of course! Past 10 minutes or 100 years ago. No importa cuando. Usa el imperfecto del subjuntivo.
END OF YEAR VERB REVIEW PRESENT PRESENT PRESENT PROGRESSIVE PRESENT PROGRESSIVE FUTURE VOICE FUTURE VOICE PRETERITE PRETERITE IMPERATIVE IMPERATIVE.
ESPAÑOL 2, el 16 de noviembre Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra.
ESPAÑOL 2, el 13 de noviembre Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra.
EL PRETÉRITO 2.2 A.  Preterit tense  The preterit tense is used to tell what happened or what you did. (To talk about a past action)
1 El Pretérito de los verbos 2 I went to the store. I bought a shirt. I paid in cash. El Pretérito: is a past tense (“-ed”) talks about what happened.
El pretérito. Definición del pretérito The preterite tense is used to express actions that began and ended at a definite time in the past.
The Preterite Tense El Pretérito. A. B.C.D.E.F. é aste ó amos ásteis aron Hablar Hablé hablaste habló hablamos hablásteis hablaron Hablar-to talk.
EL Pretérito De los verbos ER e IR.
The Preterite Tense for regular verbs
The Preterite Tense (El Preterito)
The Preterite Tense for regular AR verbs
The Preterite Tense for regular verbs
¿Pretérito o Imperfecto?
El Pretérito ¡Ayer! El lunes Un día The Past tense!
El Pretérito: Verbos Regulares
Preterit Tense.
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar
Capítulo 1—Gramática 1 El pretérito.
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de marzo
Día número 84—español 1 El 10 de enero Horario Regular
The Preterite Tense for regular verbs
Preterite Tense.
The Preterite Tense for regular verbs
El Tenso Imperfecto The imperfect tense.
Día número 103—español 1 El 6 de febrero
The Preterite Tense for regular verbs
Día número 78 Español 1—Acelerado
Bellwork ¿Qué hiciste durante el descanso?
Take notes and complete ACTS on p.224
Día número 98—español 1 El 30 de enero
El Pretérito vs El Imperfecto
El pretérito de verbos regulares
El pretérito The Preterite
Día número 72 Español 1—Acelerado
Día número 83—español 1 El 8 de enero
Día número 75 Español 1—Acelerado
Día número 90—español 1 El 18 de enero
Día número 73 Español 1—Acelerado
Día 90-NS & NM el 18 de enero.
Día número 89—español 1 El 17 de enero
Día número 102—español 1 El 5 de febrero
Día 55-NS y NM el 4 de noviembre Horario regular
Día número 91—español 1 El 19 de enero
The preterite is used to express the past tense.
Día número 84—español 1 El 9 de enero
(Notice the double negs in Spanish)
El pretérito The Preterite
Día número 93—español 1 El 23 de enero
Día número 92—español 1 El 22 de enero
Día número 97—español 1 El 29 de enero
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 12 de enero
Día número 74 Español 1—Acelerado
What happened? A completed action.
Día número 95—español 1 El 25 de enero
Día número 59—español 1 El 10 de noviembre Horario Regular
Irregulares El Pretérito.
Día número 99—español 1 El 31 de enero
Día 91-NS & NM el 19 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Día 92-NS & NM el 22 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Lab Day Yesterday we briefly went over the Preterite conjugations.
El pretérito The Preterite
Talk About the Past Using the Imperfect (el imperfecto)
Transcripción de la presentación:

Día número 96—español 1 El 26 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |   

LEER EL BOLETÍN

Meta (Goal) de Hoy es: REPASAR ¿Qué es el PRETÉRITO? ¿Cómo se conjugan los verbos REGULARES en el Pretérito? ¿Cómo se conjugan los verbos IRREGULARES en LA FORMA DE “yo” en el Pretérito? Es una de dos formas del pasado. La otra forma se llama el IMPERFECTO. El PRETÉRITO se usa para actividades completadas/terminadas. El IMPERFECTO se usa para las actividad repetidas o continuas. AR preterit is: é, aste, ó, amos, asteis, aron ER/IR forms are: í, iste, ió, imos, isteis, ieron Fui, fui… La Tarea MEMORIZE the Spanish Interjections AND Notes on the Preterit. MEMORIZE your lines for the skit.

PER 1 Voluntarios Paola F Marlene V Adrian A Nishita D Alex Vite ORDER of presentations, not necessarily by days. BE READY every day. . . REPASA unos minutes antes de empezar (start) las presentaciones. “Title of your scene” por Names PER 1 Voluntarios Paola F Marlene V Adrian A Nishita D Alex Vite Vivian G Erick S Christopher O VanessaB Sebastian C PER 1 Alisa M Kayla C Ameya P Joseph A Abby W Adrian R Micah T Lindsay L Scarlet M Derek J PER 1 Sabrina R Elizabeth F Dylan T Isaiah M Sydnie Strycula Emily T Jacob I Lilian H Samuel O PER 1 David Q Dibyesh S Vanessa N Omar F Maya B Kyra G Sarah J

“Title of your scene” por (names) Oye, ____, ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… ACT OUT the scene and your partner will react with 3 interjections. End with ¡EL FIN! How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  How cool!  How + adj  I don’t care!  Poor baby!  What a shame!  SKIP TO NOTES

PER 2 Voluntarios Scott H Luis D Odalis G Dayanara A Claudia F ORDER of presentations, not necessarily by days. BE READY every day. . . REPASA unos minutes antes de empezar (start) las presentaciones. “Title of your scene” por Names PER 2 Voluntarios Scott H Luis D Odalis G Dayanara A Claudia F Margarita F Roberto S Melody N Alex A Daniel T PER 2 Emily Yu Christopher C Savanna C Sam G Hannah O Caleb W Aisyah S Liam H Ella E PER 2 Gabriel M Cassie S Nia G Mitchell J Joshua M Nathaniel R-LATE Derrick C Kate R Gia Davila PER 2 Chris Ayala Emily R David M Ryan S Jared R Anais A Matt H Hailey M

“Title of your scene” por (names) Oye, ____, ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… ACT OUT the scene and your partner will react with 3 interjections. End with ¡EL FIN! How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  How cool!  How + adj  I don’t care!  Poor baby!  What a shame!  SKIP TO NOTES

PER 3 Voluntarios Edward A José S Abel T Francesca P Jarat A Angela Ch ORDER of presentations, not necessarily by days. BE READY every day. . . REPASA unos minutes antes de empezar (start) las presentaciones. “Title of your scene” por Names PER 3 Voluntarios Edward A José S Abel T Francesca P Jarat A Angela Ch James L Kaitlin P 10. Mickee Aguirre PER 3 Oscar C Raphael S Fátima B Zack B Jena O-LATE Cameron B Amanda K Isabella C Lauren W-LATE 20. Matthew E PER 3 Isabella O Qays J Sophia O Isabelle F--late Vincent S Mailynn F Brianna R Elisa G Josh Estrada Olivia S Kayla D Alexis M Alicia S Paul T Jaycee B Isaiah H Kiaria N Jeremías R

“Title of your scene” por (names) Oye, ____, ¿por qué estás tan (emotion)? Pues, no vas a creer esto… ACT OUT the scene and your partner will react with 3 interjections. End with ¡EL FIN! How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  How cool!  How + adj  I don’t care!  Poor baby!  What a shame!  SKIP TO NOTES

¿De verdad? ¿De veras? ¿En serio? ¡Guau! ¡Menos mal! ¡Ay caramba! El 17 de enero ADD NEW WORDS TO YOUR NOTES APUNTES #3: Spanish interjections: ¡ESTUDIA para el SKETCH (SKIT) How awful!  You don’t say!  Really?  Wow!  Whew!  Wow/Darn!  I’m sorry!  How cool!  How + adj  I don’t care!  What a shame!  Poor baby!  ¡Qué barbaridad! ¡No me digas! ¿De verdad? ¿De veras? ¿En serio? ¡Guau! ¡Menos mal! ¡Ay caramba! ¡Lo siento! ¡Qué padre ¡Qué chévere! ¡Qué suave!! ¡Qué interesante! ¡Qué bueno! ¡Me da igual! (w/choices) ¡No me importa! ¡Qué lástima! ¡Pobrecito/a!

Para repasar el pretérito Jugar EggSpert Para repasar el pretérito

él cantó dormí yo ellos bailaron tú jugaste Who is the verb conjugated for? Who did the action? él cantó dormí yo ellos bailaron tú jugaste

corrieron ellos patiné yo recibiste tú recibió él Who is the verb conjugated for? Who did the action? ellos corrieron yo patiné recibiste tú recibió él

AR—ellos aron ER/IR—él ió AR—yo é ER/IR—ellos ieron -AR or –ER/-IR verb? For what person? AR—ellos aron ER/IR—él ió AR—yo é ER/IR—ellos ieron

ER/IR—tú iste AR—nosotros amos aron AR—ellos AR—yo é -AR or –ER/-IR verb? For what person? ER/IR—tú iste AR—nosotros amos aron AR—ellos AR—yo é

ER/IR—ellos ieron í ER/IR—yo ER/IR—él ió AR—yo é -AR or –ER/-IR verb? For what person? ER/IR—ellos ieron í ER/IR—yo ER/IR—él ió AR—yo é

iste ER/IR—tú AR—él ó ER/IR—ellos ieron ER/IR—yo í -AR or –ER/-IR verb? For what person? ER/IR—tú iste AR—él ó ER/IR—ellos ieron ER/IR—yo í

Práctica del Pretérito ¿Qué hiciste?

I did’t bring my backpack. No traje mi mochila.

I arrived (llegar) late. Llegué tarde.

I talked with my family. Hablé con mi familia.

I told the truth. Dije la verdad.

Where did I put my HW? ¿Dónde puse mi tarea?

I saw her! ¡La vi!

I saw him! ¡Lo vi!

I went to In N Out yesterday. Fui a In N Out ayer.

I arrived (llegar) on time. (Yo) llegué a tiempo.

I went to school all week. Fui a la escuela toda la semana.

I didn’t do my HW. No hice mi tarea.

I slept a lot. Dormí mucho.

I played. Jugué.

I played soccer. Jugué al fútbol.

I wanted / tried Quise