Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 – 999,999,999.
Advertisements

¿Cuál es tu número de teléfono?
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
DO NOW: Solve each math problem
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Vocabulario 1.2 El 19 de septiembre.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Los Números.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Español 1 El 22 de agosto.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
¿Qué hora es?.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
SEGUNDO PASO (A que hora…
¡buenos días!.
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom.
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Vámonos Pick up a Pasaporte in the back.
Uno. Uno Dos Tres Cuatro Cinco Put them in the correct order Cuatro Cinco Dos Uno Tres.
Notes #19 Numbers Standard 1.2
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
2.8 Gustar.
Escribe los números 1-30 en tus notas:
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
uno dos tres cuatro cinco
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Quasimodo: Write the following #’s in words
Telling Time.
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?

1.4 Numbers el 21 de agosto

Los anuncios Binder: ASAP Internship: el 21 de agosto a las 4:15 Prueba: el 24 de agosto Duolingo: el 31 de agosto a las 4:15 Proyecto: el 1 de septiembre

Nuestra Meta MLI.P1B The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns. SWBAT use numbers 0-10 in Spanish

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Los numeros 0 -- cero 5 -- cinco 1 -- uno 6 -- seis 2 -- dos 7 -- siete 3 -- tres 8 -- ocho 4 -- cuatro 9 -- nueve 10 -- diez

A contar Now, let’s count together- first forwards from 0 - 10 then backwards from 10 - 0!

Práctica guiada Write out your phone number using WORDS not NUMBERS! Practice reading it aloud to your partner. Note: If you don’t want your partner to know your phone number, just make one up

Ahora, escuchar … Listen as I slowly read three phone numbers aloud to you. Write them down on your paper as you listen! I will read each number three times. If you get stuck, don’t worry or give up. We’ll go over them as a class!

cuatro seis diez + cinco + cuatro - tres cuatro ocho nueve Matemáticas! cuatro seis diez + cinco + cuatro - tres cuatro ocho nueve + dos - siete - uno

Billete de salida I’m going to point to a number on the screen. As a class, say the number out loud to me in Spanish as I point!

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10