1.12 Repaso 2 de septiembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How would you greet a friend at these times?
Advertisements

Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Unit Test Review. ¡Vámonos!  Write the correct form of the adjective with each noun  La chica __________ (alto)  El estudiante _____________ (guapo)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es viernes, el seis de septiembre
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Spanish 1& 2 Week 6.
ESPAÑOL 2, el 7 de Septiembre
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
HOLA.
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 2 2 de mayo de 2017.
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Close read writing day Hispanic nicknames.
Escribe the correct translation of each phrase
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
SEGUNDO PASO (A que hora…
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
¡buenos días!.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
1.3 Introductions.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
1.3 Introductions.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Transcripción de la presentación:

1.12 Repaso 2 de septiembre

Vámonos Write down SIX countries whose primary language is Spanish (do your best with spelling- consult your maps from last week!) then raise your hand for a stamp.

El examen Listening- letters, spelling words, phone numbers Speaking- a conversation Reading- filling in the blanks in a conversation Writing- respond to questions in Spanish ejemplo: ¿Cómo estás? ¿De dónde eres? Culture- why Spanish?

Práctica To review for the exam, we’re going to go through each section and practice the activity you’ll have to do tomorrow on the actual test. That way, at the end of class, your notes from today will be a great review sheet.

Repaso

Práctica Listening practice: I’m going to spell three words for you aloud in Spanish and then recite three phone numbers. As I’m speaking, write down what you hear me say. I’ll repeat everything I say TWICE in case you don’t hear it the first time.

Llena los espacios- write the whole conversation out! Señora Álvarez: _______ chica. ¿Cómo te ________? Cristina: _______ días. Me llamo Cristina. ¿Cómo está ________? Señora Álvarez: muy bien. ¿Y _______? Cristina: así así. Señora Álvarez: ¿De _______ eres? Cristina: Soy ______ San Juan. Señora Álvarez. Bueno. Hasta ________. Cristina: Nos ________.

Algunas preguntas How could you respond to these statements with a different statement? Buenos días Hola Adios Nos vemos How could you respond to these questions in Spanish? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? ¿De dónde eres?

Tú vs. usted For each person, write whether you would use “cómo estás” or “cómo está” to greet them. Your doctor - Your uncle Your sister - Your friend’s mom Your cousin - Your teacher Your school principal - A student your age The US President Your teammate

Cultura Write a paragraph (minimum 5 complete sentences) about why it is important to YOU PERSONALLY to learn Spanish. When you are finished, raise

Finalmente … Don’t forget to bring something to write with! Preferably a pencil. Get to class ON TIME. The test won’t start until everyone is in their seat ready to go. You should not have your phone out at any point during or after the test. It should be OFF and put away. If you need extra study materials, all of the powerpoints are on my website: www.msospanish.weebly.com