Opinion Phrase subject Qualities description

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Advertisements

Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mi dormitorio My bedroom
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
Las Palabras Interrogativas
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Due Now: Write on your notebook:
Para Evaluar: By now you should know…
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Las Palabras Interrogativas
Ir practice activities
¿Cómo es tu insti? A Spanish into English translation
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
OBJETIVO: Aprender las asignaturas
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Emparaja el español con el inglés:
¿Qué sabes tocar?.
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Escribe the correct translation of each phrase
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Saying what someone likes
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Mi casa WALT: to revise previous language in order to describe where you live 1- to write a detailed description of where you live & your house (level.
Hola, ¡buenos días!.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Las Palabras Interrogativas
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Hoy es jueves el quince de noviembre
Las Palabras Interrogativas
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Barcos de Batalla  Me encanta(N) = I love
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
How do I ask a question in Spanish???
Ayuda para repasar LA TELE
El agua.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
(Example; I babysit and I do it on Saturdays. I earn £10 per day).
Opinion Phrase subject Qualities description
Quasimodo: Check your homework!
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Transcripción de la presentación:

Opinion Phrase subject Qualities description Una asignatura que me gusta un montón es Una asignatura que me fascina es Lo que más me gusta es Lo que menos me gusta es el drama el inglés el español el francés porque la historía la geografía la religión la biología la química la física la educación física la música es más es menos fácil relevante divertido útil interesante que las demás mi profe es lo más divertido me cae bien enseña bien tiene un buen sentido de humor nos pone demasiados deberes Ejemplo; Una asignatura que me gusta un montón es el drama porque mi profe me cae bien. (Example; A subject that I really like is drama because I get on with my teacher). Create a sentence that makes sense. Have the best pronunciation possible. Add an extra element independently. .

Could you play Kahoot? To learn the vocabulary Vocabulario

ESCUCHAR ¿Cómo es tu instituto?  Pues, mi insti es bastante grande y tiene buenas instalaciones. Hay un laboratorio moderno y lo mejor es que hay un salón de actos enorme para hacer teatro. Lo malo es que el gimnasio es muy pequeño. ¿Cómo es tu instituto?  Lo bueno de mi instituto son las instalaciones de deporte. Hay dos campos de fútbol excelentes y también tenemos una piscina al aire libre y unas pistas de tenis. ¡Mi insti me gusta un montón!  ¿Cómo es tu instituto?  Las aulas son muy antiguas, es lo que menos me gusta. Además, la biblioteca es demasiado pequeña y oscura. Hay un gran comedor pero la comida es muy mala. La verdad es que, ¡no me gusta nada mi instituto! Page 29 – immerse them in the listening and get them to choose which school they would prefer to go to Then try one of these: Such exercises would include transcription, dictation, gap-filling, ‘guess the next word’ and intonation practice. Instead of just doing the exercise in the text book, you would get into the text in more detail, showing the transcription, asking questions, doing short term memory recall exercises and translation. You’d take every opportunity to develop phonics skill and alertness to sound by doing specific pronunciation practice, teaching letter to sound equivalents and talking about phonetics and phonology. Instead of writing up simple instructions on the board you might dictate them. Instead of giving a worksheet with TL questions, you might dictate those questions first. In short, avoid sketchy listening for gist exercises and prioritise intensive listening. Better to do a short, comprehensible text thoroughly than a longer, hard to understand text superficially using word spotting and educated guesswork. ESCUCHAR

Which bits of these paragraphs are the bits that you can chunk and re-use again and again to get a better grade? ¿Cómo es tu instituto?  Pues, mi insti es bastante grande y tiene buenas instalaciones. Hay un laboratorio moderno y lo mejor es que hay un salón de actos enorme para hacer teatro. Lo malo es que el gimnasio es muy pequeño. How about reading the texts aloud to improve pronunciation and embed these structures Now – go back to the previous slide and do the same

Can they present their own brief description of their school following the examples in the listenings– they could include lo mejor etc to add some spice HABLAR

One pen, one dice One pen one dice ESCRIBIR

One pen, one dice Una asignatura que me gusta un montón es el español Una asignatura que me gusta mucho es el inglés Lo que más me gusta es el drama Lo que menos me gusta es el arte El español es más útil que las matemáticas La historía es menos interesante que la geografía Mi profe me cae bien Mi profe es lo más divertido Lo mejor es que hay un campo de netból Lo peor es que no hay una piscina ES One pen one dice

LEER

Can you remember any of these negative words from the text? 1 2 3 3 4 5 NEGATIVES

Description of primary and secondary school

ESCRIBIR