BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos en español Una introducción.
Advertisements

19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Presentaciones… Introductions….
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
MORE CONVERSATION TOOLS
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
O 0-10 pts. O Canciónes, arte, videos, poemas, PPT/Prezi, etc. de gramática y vocabulario de Unidad 11. BONUS IDEAS (¡Upload en el sitio de clase!)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
I can tell how many subject I am taking Esponja: Contesta/answer the question. ¿Qué necesitas para la clase de Inglés? Y para la clase de espa ñol? Agenda:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
DÍA DE COMIDA 15/12/14 Put comida aquí Para Bell work, escuchamos a los estudiantes about how ellos cooked su recipe.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Las Palabras Interrogativas
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
BONUS IDEAS (¡Upload en el sitio de clase!)
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Las Palabras Interrogativas
Unidad 10 Perfect Test Score
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Getting to know you more!
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Subject Pronouns and Ser
Las Palabras Interrogativas
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
You will make a presentation about your family
Pronunciación… p.57 In Spanish, final consonants are always linked with the next initial vowel sound… el amigo los hospitales problemas económicos.
International Festival in Bowling Green (Bonus/Perfect Test Score)
Teach me how to conjugate
La familia The Family.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Identify each activity in Spanish:
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.

REPASO (50 céntimo desafío) Must make a rap, to the tune of “In Da Club,” con la siguiente information: El Verbo Tener con la familia El Verbo Tener con age El Verbo Tener con otras expresiones (cold, hot, tired, etc.) El Verb Tener con Verbs (If es excelente = PERFECTO EXAMEN SCORE)

Bonus - Scenario Cards Practice your speaking by recording yourself talking about one or all of the following scenarios (A, B, C, D). Upload on website if possible.

Escenario A (5 pts.) On the train to Cádiz you become friends with Raúl Rivera. You continue your conversation at a café when you get to Cádiz. Raúl asks about your home. Tell him as much as you can.

Escenario B (5 pts.) An exchange student is planning to spend a few weeks with you and your family in the U.S. He/She asks you what your family does in the evenings for relaxation. Provide as much detail as possible.

Escenario C (5 pts.) A Spanish-speaking friend from Havana, Cuba wants to know all about your family. Describe each family member and say how old he or she is.

Escenario D (5 pts.) While touring Bogotá, Colombia, you meet a group of Colombian teenagers. They ask you what things you have to do every day at home, school, and work. Tell them about some of your responsibilities.

El árbol genealógico Create a family tree! Include as many family miembros as possible. Pictures, etc. get más points! El árbol can be digital o en un poster. Up to 15 pts.

¿Blueprint de una casa? Tu casa ahora, La casa de tus sueños (Dream house), Casa de un(a) amigo(a), etc. ¡Label the rooms en español! El blueprint can be digital o en un poster. Up to 15 pts.