Berritzegune Nagusia / Arloak

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
OINARRIZKO GAITASUNAK
Advertisements

1 a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) APLIKAZIOA b) PROBEN EZAUGARRIAK c) PROBEN ZUZENKETA a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) KONPETENTZIA-MAILA.
IDAZMENAREN ULERMENA Marko legala. LOE LEY ORGANICA 2/2006, DE 3 DE MAYO, DE EDUCACIÓN Boletín Oficial nº 106 Jueves, 4 de mayo de 2006.
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
HAUR HEZKUNTZAKO CURRICULUMAREN EZAUGARRI NAGUSIAK.
E. A. E. KO OINARRIZKO HEZKUNTZAREN CURRICULUM DEKRETUAREN II
ENPRESAGINTZA EAE-KO GAZTEEN ARTEAN
PROFESIONAL ESPEZIALISTEN LANA GELA ARRUNTETAN
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
ZUENDARITZA PROIEKTUA
POLITIKA.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
La Salle Berrikuntza Programak
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA
4. EBALUAZIOAREN HOBEKUNTZA FASEA:
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
LOMCE-ren laburpena.
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ZUZENBIDE ZIBILA:SARRERA
Diagnostiko ebaluazioa
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
ZUZENDARIEN BILERA

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
CNE (Curriculumaren norbanako egokitzapena)
BITARTEKARITZA.
META! Kultura finantzatzeko eta kulturan parte hartzeko bide berria.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
PISA Euskadin: 2012ko aplikazioaren ezaugarriak
Beritzegune Nagusia / Arloak
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
IRALE.
PROIEKTUEN ARTEKO UZTARDURA:
Liburuak eta ilustratzaileak aukeratzeko hauteskunde literarioak
- Nortzuk izango dute hezkuntza-premia berezia?
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AIMAR ATUTXA AINARA ARANA IRAIA AGUILERA
ENKARTERRIKO EUSKARAREN PLAN ESTRATEGIKOA ( )
Zuzendari bilera ikasturtea
DBH ondoren, zer? ikasturtea.
JUAN BAUTISTA ZABALA ESKOLA
TESTUINGURU HISTORIKOA XVIII mendea
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
DBH ondoren, zer? ikasturtea.
EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA ZIENTZIA-, TEKNOLOGIA- ETA OSASUN-KULTURARAKO KONPETENTZIAN IES Bertendona BHI
Euskal Ondare Digitalaren Artxibategi Elektronikoa
BH zuzendarien mintegia 2010ko urtarrilean
DIAGNOSI EBALUAZIOAREN JATORRIA
GURASO ESKOLA 2014/2015.
PSIKOMOTRIZITATEA Naiara Gurtubai Nerea Rementeria Naroa Gaztañaga.
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
GAITASUNAK ETA METODOLOGIA
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
Ebaluazioa: notak jartzea baino zerbait gehiago
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO CURRICULUMA
LOMCE Lege-egitasmoaren azterketa
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
Kolaboratzeko estrategiak
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Idazmena 3.eta 4. DBHn 3.DBH: 1. eta 2. ebaluazioa
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
ESKOLA AGENDA 21.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zuek zarete Elizaren motorra; maitasuna gauzatzen duena…
Transcripción de la presentación:

Berritzegune Nagusia / Arloak DIAGNOSI EBALUAZIOA Berritzegune Nagusia / Arloak

Berritzegune Nagusia / Arloak INDIZEA Jatorria Nori eta zertarako? Helburuak Abantailak Arriskuak Diagnosi-ebaluazioa EAEn Berritzegune Nagusia / Arloak 2

NONDIK DATOR PROPOSAMENA? JATORRIA NONDIK DATOR PROPOSAMENA? Europako Batzordearen jarraibideetatik LOEtik eta Estatuko gutxieneko irakaskuntzetako dekretuetatik EAEko curriculumeko dekretutik Berritzegune Nagusia / Arloak 3

NORI ETA ZERTARAKO? Lehen Hezkuntzako 4. mailan eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2. mailan ikasleen oinarrizko gaitasunak ebaluatuko dira. Ikasleen ebaluazioa da, ez ikastetxeena. Ikasleei buruzko informazioa emango du eta ikastetxeentzat orientatzailea eta formatzailea izango da. Familiek eta hezkuntza komunitateak informazioa jasoko dute. Ikastetxeetan etengabeko gogoeta bultzatuko du: hobekuntza lortzeko ikasle guztiek oinarrizko gaitasunak garatzen dituztela bermatu behar da. Emaitzen helburua ez da ikastetxeen sailkapena egitea. Berritzegune Nagusia / Arloak 4

HELBURUAK Txostenak egitea Ikastetxearena Diagnosi ebaluazioa Ikasle bakoitzarena Diagnosi ebaluazioa Diagnosi Ebaluazioaren emaitzak analizatzea: Ikastetxea Informazioa ematea: familia, ikasleak, hezkuntza komunitatea, ikastetxea Erabakiak hartzen laguntzea hobetzeko proposamenak (Hezkuntza komunitate osoa) Berritzegune Nagusia / Arloak 5

Berritzegune Nagusia / Arloak ABANTAILAK Oro har, diagnosi ebaluazioak ikastetxeetan ebaluazio kultura eta etengabeko hobekuntza prozesuak sendotzea ahalbidetuko du. Ikastetxearen autonomia errespetatu eta bultzatuko du. Ikastetxeek datuak eta kanpoko erreferentziak lortuko dituzte denboran zehar. Horrela, ikuspegi errealista eta objektibo batetik abiatuta erabaki egokiak hartu ahal izango dira. Hezkuntza sistemari buruzko informazioa lortzen lagunduko du. Hezkuntza Sailak datuak izango ditu lehentasunak ezarri ahal izateko. Beste alde batetik, diagnosi-ebaluazioa aukera ona da Hezkuntza Sailaren kanpoko zerbitzuen arteko elkarrekintza bultzatzeko (Ikuskaritza, Berritzeguneak, ISEI…), proiektu komuna baita. Berritzegune Nagusia / Arloak 6

Berritzegune Nagusia / Arloak ARRISKUAK Curriculuma homogeneizatzea edota murriztea. “Marko teorikoa” curriculum berri bihurtzea, ofiziala bazter utzirik. Ikasgelako lana baldintzatzea (ebaluatuko dena bereziki lantzea). Oinarrizko gaitasun guztietatik instrumentalak, soilik, kontuan izatea. Ikastetxeetan pertzepzio ezkorra sorraraztea (kanpoko interbentzionismoa eta kontrola). Informazioaren ihesa ahalbidetzea. … Berritzegune Nagusia / Arloak 7

EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA Berritzegune Nagusia / Arloak

EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA Lehen Hezkuntzako 4. maila Zentsu izaera izango du: ikasle guztiei egingo zaie 2006-2007. ikasturtea Lehen Hezkuntzako 4. maila DBHko 2. maila Guztira Ikasleak 17.698 16.888 34.586 Taldeak 849 836 1.685 Berritzegune Nagusia / Arloak 9

EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA ZEIN AGIRI HARTU DIRA KONTUAN ABIAPUNTUTZAT ? EAEko curriculuma Europako Batasunaren eta ELGE-OECDren gaitasunak garatzeari buruzko jarraibideak Beste ebaluazio batzuetako esperientziak eta Europako Erreferentzia Markoa Berritzegune Nagusia / Arloak 10

EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA MARKO TEORIKOA:  Oinarrizko gaitasunak  Dimentsioak  Azpi-gaitasunak  [ebaluaziorako] Adierazleak Berritzegune Nagusia / Arloak 11

EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA EREDUA URTERO LAU GAITASUN URTERIK URTERA ALDATU EGINGO DIRA Zein oinarrizko gaitasun hasiko dira ebaluatzen? Hizkuntza komunikaziorako gaitasuna (euskara eta gaztelania) Matematika Zientzia, teknologia eta osasunaren kultura Berritzegune Nagusia / Arloak 12

EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA. EGOERA/ARAZOETAN OINARRITUTA PISA azterketan bezalako itemak, baina egokituak: Ikasleek dakitena aplikatzeko gai diren ala ez ebaluatuko dute. Arazoetan oinarrituak: Konfliktoak identifikatu, informazioa aztertu, arazoen kausak bilatu, ondorioak antzeman, eragileak ezagutu, Beste aukera batzuk aztertu edota proposatu, gatazkak konpontzeko bideak baloratu beharko dituzte... Testuinguruak garrantzia izango du: ikasleen adina eta ikasmaila, ikasleen egoeren hurbiltasuna, Egungo arazo errealak, Egoera/arazo esanguratsuak, Egokiena ikasitakoa aplikatzeko... Berritzegune Nagusia / Arloak 13

HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA Dimentsioak ENTZUMENA IRAKURMENA MINTZAMENA IDAZMENA INTERAKZIOA Azpi-gaitasunak Zentzu orokorra identifikatzea Testuetako xedea antzematea Informazioa aukeratzea Ulertzeko estrategiak erabiltzea Adierazleak Zentzu orokorra identifikatzen du. Ideia nagusiak eta bigarren mailakoak bereizten ditu. Ideien arteko lotura ezagutzen du. ... Graduazioa: 3 mailatan Berritzegune Nagusia / Arloak 14

Berritzegune Nagusia / Arloak IRAKURMENA EBALUATZEKO ADIBIDE BAT (PIRLS 2006) Guztira, 11 galdera Guztira, 5 orri Berritzegune Nagusia / Arloak 15

MATEMATIKARAKO GAITASUNA KANTITATEA ESPAZIOA ETA FORMA ALDAKETAK, HARREMANAK eta ZIURGABETASUNA PROBLEMAK EBAZTEA Azpi-gaitasuna Oinarrizko nozio geometrikoak eta espazio-adierazpeneko sistemak erabiltzea Azpi-gaitasuna Forma eta harreman geometrikoen ezagutza erabiltzea Adierazleak Orientazioarekin eta espazioaren adierazpenarekin lotutako funtsezko nozio geometrikoak ulertzen ditu. Posizioak eta mugimenduak identifikatu, aztertu eta azaltzen ditu. Distantzia errealak zenbatu eta neurtzen ditu plano eta mapa errazetan... Graduazioa: 3 mailatan Berritzegune Nagusia / Arloak 16

MATEMATIKARAKO GAITASUNA. GOI MAILAKO GALDERA BATEN ADIBIDEA Berritzegune Nagusia / Arloak 17

ZIENTZIA, TEKNOLOGIA ETA OSASUN KULTURA EZAGUTZA ZIENTIKOAREN ULERMENA NATURAREN AZALPENA IKERKETA ZIENTIFIKOAREN OINARRIZKO GAKOEN EZAGUPENA EZAGUTZA ZIENTIFIKOEZ BALIATZEA ERABAKIAK HARTZEKO Azpi-gaitasuna Garapen eta aplikazio teknologiko nabarmenenak aztertzea eta kritikoki baloratzea Azpi-gaitasuna Ingurumeneko arazo larrienak azaltzea, kausak eta eraginak kontuan hartuz Adierazleak Objektu eta baliabide teknologikoak identifikatzen ditu. Inguruko makinei eta beren funtzionamenduari buruzko jakinmina erakusten du. Garapen teknologikoak bizitza kalitatean duen eragina baloratzen du. Graduazioa: 3 mailatan Berritzegune Nagusia / Arloak 18

ZIENTZIARAKO GAITASUNA. GALDERA BATEN ADIBIDEA KLONAZIOA Irakurri egunkari bateko artikulu hau eta, gero, erantzun galderei. Berritzegune Nagusia / Arloak

ZIENTZIARAKO GAITASUNA. GALDERA BATEN ADIBIDEA Zeinen berdina da Dolly ardia? A- 1. ardiaren berdina. B- 2. ardiaren berdina. D- 3. ardiaren berdina. E- Bere aitaren berdina. Berritzegune Nagusia / Arloak