Berritzegune Nagusia / Arloak DIAGNOSI EBALUAZIOA Berritzegune Nagusia / Arloak
Berritzegune Nagusia / Arloak INDIZEA Jatorria Nori eta zertarako? Helburuak Abantailak Arriskuak Diagnosi-ebaluazioa EAEn Berritzegune Nagusia / Arloak 2
NONDIK DATOR PROPOSAMENA? JATORRIA NONDIK DATOR PROPOSAMENA? Europako Batzordearen jarraibideetatik LOEtik eta Estatuko gutxieneko irakaskuntzetako dekretuetatik EAEko curriculumeko dekretutik Berritzegune Nagusia / Arloak 3
NORI ETA ZERTARAKO? Lehen Hezkuntzako 4. mailan eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2. mailan ikasleen oinarrizko gaitasunak ebaluatuko dira. Ikasleen ebaluazioa da, ez ikastetxeena. Ikasleei buruzko informazioa emango du eta ikastetxeentzat orientatzailea eta formatzailea izango da. Familiek eta hezkuntza komunitateak informazioa jasoko dute. Ikastetxeetan etengabeko gogoeta bultzatuko du: hobekuntza lortzeko ikasle guztiek oinarrizko gaitasunak garatzen dituztela bermatu behar da. Emaitzen helburua ez da ikastetxeen sailkapena egitea. Berritzegune Nagusia / Arloak 4
HELBURUAK Txostenak egitea Ikastetxearena Diagnosi ebaluazioa Ikasle bakoitzarena Diagnosi ebaluazioa Diagnosi Ebaluazioaren emaitzak analizatzea: Ikastetxea Informazioa ematea: familia, ikasleak, hezkuntza komunitatea, ikastetxea Erabakiak hartzen laguntzea hobetzeko proposamenak (Hezkuntza komunitate osoa) Berritzegune Nagusia / Arloak 5
Berritzegune Nagusia / Arloak ABANTAILAK Oro har, diagnosi ebaluazioak ikastetxeetan ebaluazio kultura eta etengabeko hobekuntza prozesuak sendotzea ahalbidetuko du. Ikastetxearen autonomia errespetatu eta bultzatuko du. Ikastetxeek datuak eta kanpoko erreferentziak lortuko dituzte denboran zehar. Horrela, ikuspegi errealista eta objektibo batetik abiatuta erabaki egokiak hartu ahal izango dira. Hezkuntza sistemari buruzko informazioa lortzen lagunduko du. Hezkuntza Sailak datuak izango ditu lehentasunak ezarri ahal izateko. Beste alde batetik, diagnosi-ebaluazioa aukera ona da Hezkuntza Sailaren kanpoko zerbitzuen arteko elkarrekintza bultzatzeko (Ikuskaritza, Berritzeguneak, ISEI…), proiektu komuna baita. Berritzegune Nagusia / Arloak 6
Berritzegune Nagusia / Arloak ARRISKUAK Curriculuma homogeneizatzea edota murriztea. “Marko teorikoa” curriculum berri bihurtzea, ofiziala bazter utzirik. Ikasgelako lana baldintzatzea (ebaluatuko dena bereziki lantzea). Oinarrizko gaitasun guztietatik instrumentalak, soilik, kontuan izatea. Ikastetxeetan pertzepzio ezkorra sorraraztea (kanpoko interbentzionismoa eta kontrola). Informazioaren ihesa ahalbidetzea. … Berritzegune Nagusia / Arloak 7
EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA Berritzegune Nagusia / Arloak
EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA Lehen Hezkuntzako 4. maila Zentsu izaera izango du: ikasle guztiei egingo zaie 2006-2007. ikasturtea Lehen Hezkuntzako 4. maila DBHko 2. maila Guztira Ikasleak 17.698 16.888 34.586 Taldeak 849 836 1.685 Berritzegune Nagusia / Arloak 9
EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA ZEIN AGIRI HARTU DIRA KONTUAN ABIAPUNTUTZAT ? EAEko curriculuma Europako Batasunaren eta ELGE-OECDren gaitasunak garatzeari buruzko jarraibideak Beste ebaluazio batzuetako esperientziak eta Europako Erreferentzia Markoa Berritzegune Nagusia / Arloak 10
EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA MARKO TEORIKOA: Oinarrizko gaitasunak Dimentsioak Azpi-gaitasunak [ebaluaziorako] Adierazleak Berritzegune Nagusia / Arloak 11
EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA EREDUA URTERO LAU GAITASUN URTERIK URTERA ALDATU EGINGO DIRA Zein oinarrizko gaitasun hasiko dira ebaluatzen? Hizkuntza komunikaziorako gaitasuna (euskara eta gaztelania) Matematika Zientzia, teknologia eta osasunaren kultura Berritzegune Nagusia / Arloak 12
EAEko DIAGNOSI EBALUAZIOA. EGOERA/ARAZOETAN OINARRITUTA PISA azterketan bezalako itemak, baina egokituak: Ikasleek dakitena aplikatzeko gai diren ala ez ebaluatuko dute. Arazoetan oinarrituak: Konfliktoak identifikatu, informazioa aztertu, arazoen kausak bilatu, ondorioak antzeman, eragileak ezagutu, Beste aukera batzuk aztertu edota proposatu, gatazkak konpontzeko bideak baloratu beharko dituzte... Testuinguruak garrantzia izango du: ikasleen adina eta ikasmaila, ikasleen egoeren hurbiltasuna, Egungo arazo errealak, Egoera/arazo esanguratsuak, Egokiena ikasitakoa aplikatzeko... Berritzegune Nagusia / Arloak 13
HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO GAITASUNA Dimentsioak ENTZUMENA IRAKURMENA MINTZAMENA IDAZMENA INTERAKZIOA Azpi-gaitasunak Zentzu orokorra identifikatzea Testuetako xedea antzematea Informazioa aukeratzea Ulertzeko estrategiak erabiltzea Adierazleak Zentzu orokorra identifikatzen du. Ideia nagusiak eta bigarren mailakoak bereizten ditu. Ideien arteko lotura ezagutzen du. ... Graduazioa: 3 mailatan Berritzegune Nagusia / Arloak 14
Berritzegune Nagusia / Arloak IRAKURMENA EBALUATZEKO ADIBIDE BAT (PIRLS 2006) Guztira, 11 galdera Guztira, 5 orri Berritzegune Nagusia / Arloak 15
MATEMATIKARAKO GAITASUNA KANTITATEA ESPAZIOA ETA FORMA ALDAKETAK, HARREMANAK eta ZIURGABETASUNA PROBLEMAK EBAZTEA Azpi-gaitasuna Oinarrizko nozio geometrikoak eta espazio-adierazpeneko sistemak erabiltzea Azpi-gaitasuna Forma eta harreman geometrikoen ezagutza erabiltzea Adierazleak Orientazioarekin eta espazioaren adierazpenarekin lotutako funtsezko nozio geometrikoak ulertzen ditu. Posizioak eta mugimenduak identifikatu, aztertu eta azaltzen ditu. Distantzia errealak zenbatu eta neurtzen ditu plano eta mapa errazetan... Graduazioa: 3 mailatan Berritzegune Nagusia / Arloak 16
MATEMATIKARAKO GAITASUNA. GOI MAILAKO GALDERA BATEN ADIBIDEA Berritzegune Nagusia / Arloak 17
ZIENTZIA, TEKNOLOGIA ETA OSASUN KULTURA EZAGUTZA ZIENTIKOAREN ULERMENA NATURAREN AZALPENA IKERKETA ZIENTIFIKOAREN OINARRIZKO GAKOEN EZAGUPENA EZAGUTZA ZIENTIFIKOEZ BALIATZEA ERABAKIAK HARTZEKO Azpi-gaitasuna Garapen eta aplikazio teknologiko nabarmenenak aztertzea eta kritikoki baloratzea Azpi-gaitasuna Ingurumeneko arazo larrienak azaltzea, kausak eta eraginak kontuan hartuz Adierazleak Objektu eta baliabide teknologikoak identifikatzen ditu. Inguruko makinei eta beren funtzionamenduari buruzko jakinmina erakusten du. Garapen teknologikoak bizitza kalitatean duen eragina baloratzen du. Graduazioa: 3 mailatan Berritzegune Nagusia / Arloak 18
ZIENTZIARAKO GAITASUNA. GALDERA BATEN ADIBIDEA KLONAZIOA Irakurri egunkari bateko artikulu hau eta, gero, erantzun galderei. Berritzegune Nagusia / Arloak
ZIENTZIARAKO GAITASUNA. GALDERA BATEN ADIBIDEA Zeinen berdina da Dolly ardia? A- 1. ardiaren berdina. B- 2. ardiaren berdina. D- 3. ardiaren berdina. E- Bere aitaren berdina. Berritzegune Nagusia / Arloak