Español II, jueves, el 13 de marzo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
el huracán, pl. los huracanes la inundación, pl. las inundaciones llover (o ue) la lluvia nevar (e ie) el terremoto la tormenta to talk about natural.
Advertisements

¿Qué es? el huracán ¿Qué es? la lluvia / llover.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Repaso del vocabulario por comprensión
Week 6 Feb 14 – Feb 18 chapter 5A Spanish 2 Sr. Muir.
Buenas noches, y bienvenidos al noticiero de canal 5.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
Tema 5-A Vocabulary Un Acto Heroico P. 240.
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Un Acto Heroico Capítulo 5A Página 262. Investigar.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Español 3 Sra. Carpinella.  Because each tense is used for very specific things, there are some key words that indicate whether you would use the imperfect.
A Ver Si Recuerdas Tema 5-A EQ: How do I talk about emergencies, severe weather and heroic acts?
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Ch. 5A Vocabulary P. 262 El huracán, pl.los huracanes hurricane.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
A. Haz una línea de la palabra de vocabulario al dibujo.
DESASTRES UNIDAD 1. el incendio el huracán llover (o  ue) la lluvia.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Vocabulario Capítulo 5A. El huracán/los huracanes.
Capítulo 5A Un acto heróico. To talk about weather extremes.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Tarea: Descripciones de Rebeldes: Copia todo y escribe en oraciones completas para la tarea: 1.Describe a Santa Anna: 2.Describe a Juan Almonte: 1.Describe.
Español II, lunes, el 17 de marzo Ahora mismo: Write the following words in Spanish: 1.Flood9. to put out 2.To rain10. to go up 3.To snow11. to go down.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
VOCABULARIO DEL CAPÍTULO 5-A P. 240 EL HURACÁN, LOS HURACANES HURRICANE.
Repaso del capítulo antes del examen Examen del capítulo.
Hoy hubo un incendio que destruyó unos apartamentos. No sabemos la causa del incendio, pero se cree que comenzó a causa de una explosión.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Vocabulario Capítulo 5A Amanda Ewoldt. El huracán/los huracanes.
Tema 5-A Vocabulary P. 240 el huracán, los huracanes hurricane.
Juego de memoria Vocabulario Los desastres Naturales
Hoy hubo un incendio que destruyó unos apartamentos. No sabemos la causa del incendio, pero se cree que comenzó a causa de una explosión.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
desastres , accidentes y salud
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
El Noticiero HSHP El huracán hurricane Los huracanes hurricanes
First Grade Dual High Frequency Words
HABER en el pasado: ¿Hubo o Había?
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Vocabulario 5A Un acto heroico.
The Present Progressive
Aim: To review listening strategies
Formal Commands! Ten-Hut!
The Present Progressive
5A: Las noticias.
En las noticias - Un acto heróico
The Present Progressive
HABER en el pasado: ¿Hubo o Había?
Tema 5-A Vocabulary P. 240.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Español II, jueves, el 13 de marzo Ahora mismo: Look at the following vocabulary words from chapter 5A. Write out the word in Spanish and then what you THINK it means in English. Use the spelling of the word and your knowledge of English to help you. (In some cases, sounding out the word may be more helpful than the spelling.) El huracán El artículo Investigar Ocurrir El reportero Destruir 7. Escaparse 8. La explosion 9. El paramédico 10. El héroe 11. Afortunadamente 12. La causa Objetivo: Students will identify vocabulary words associated with natural disasters.

Capítulo 5A – Un acto heroico Discuss emergencies, crises, rescues, and heroic acts Describe past situations and settings Describe weather conditions

To talk about natural disasters and weather extremes: El huracán – hurricane una tormenta de lluvia - rainstorm La inundación – flood una tormenta de nieve – snowstorm / blizzard El terremoto – earthquake llover – to rain El tornado – tornado nevar – to snow To talk about fires and rescues: El incendio – fire apagar- to put out La explosión – explosion subir – to go up El bombero/la bombera – firefighter bajar – to go down El paramédico/la paramédica – paramedic rescatar- to rescue La escalera – ladder/staircase comenzar/empezar – to begin/to start El edificio de apartamentos – apt. building destruir- to destroy el humo- smoke salvar – to save Los muebles – furniture ayudar – to help El herido/la herida – the injured person escaparse – to escape El héroe/la heroína – hero/heroine esconder(se)- to hide(oneself) (estar) Muerto(a) – (to be) dead quemar(se)- to burn (oneself) (estar) Vivo(a) – (to be) living/alive se murió/se murieron – he/she/they died (estar) Dormido(a)- (to be) asleep caerse – to fall (estar) herido(a)- to be hurt/injured Valiente – brave La vida- life El policía/la policía – police officer

2. 3. 1. 5. 4. 6. ______ el terremoto _______subir _______ el herido _______ el incendio ________una tormenta de nieve _______la inundación

Reflexive verbs: Write down the two reflexive verbs in this chapter that are ALWAYS reflexive. ___________________________ ____________________________ Write down the two reflexive verbs in this chapter that are reflexive SOMETIMES. Look at the English meaning of the verbs that are reflexive SOMETIMES. Think of a time when these two verbs could be reflexive. Think of a time when they wouldn’t be. Write down your examples below. ________________________________________________________________________

To discuss the news and to tell a story: El locutor/la locutora – announcer investigar – to investigate El reportero/la reportera – reporter ocurrir – to occur El noticiero – newscast tratar de + infinitive – to try to…. El artículo – article gritar – to scream/ to yell El vecino/la vecina – neighbor llamar (por teléfono) – to call La gente – the people oír – to hear La laz/ Las luces – the light(s) ver – to see A causa de – because of leer – to read La causa – the cause creer – to believe Afortunadamente – fortunately Demasiado(a) – too much Muchísimo (a)– a lot (of) (estar) Asustado(a) – (to be) scared (estar) de prisa – (to be) in a hurry De repente – suddenly Sin duda – without a doubt ¡Socorro! – Help! Anoche/ayer – last night/yesterday De la mañana/de la tarde/de la noche – in the morning/in the afternoon/at night Mientras – while Alguno(a) – some Otro(a) – other Durante – during nadie – no one hoy - today

3. 1. 2. 4. 5. 3. ________ gritar ______ el noticiero ______ oír _________ el vecino _______ estar asustado _______ el locutor

__________________ _______________ __________________ _______________________ _________________ Listening Activity

Listening activity: Noticia 1 : ¿Cuántas personas se murieron en el terremoto? _______________________________ ¿Qué destruyó el terremoto? _______________________________________________ Noticia 2: ¿Quién le salvó la vida a un señor? ________________________________________ ¿Qué ocurrió en la casa del señor? _________________________________________ Noticia 3: ¿Qué pasó en la costa de la República Dominicana? _________________________________ ¿Qué hubo a causa de la lluvia y el viento? ________________________________________ ¿Cuántas personas se murieron? ______________________________________________