PSIKOMOTRIZITATEA Naiara Gurtubai Nerea Rementeria Naroa Gaztañaga.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MUGAK ETA ARAUAK. 1.MUGAK/LIMITEAK Haurrak askotan ezinegon baten aurkitzen dira; dena nahi dute, ezin dute geldirik egon... kontrol eza dute. Haurrari.
Advertisements

HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
Gogamena edo Pentsamendua
Bilbotik Donostiara A8 autopistatik joanez, goiz esnatu behar duzu, fakultatera garaiz helduko bazara. EHULKUren aholkua (...etorriko bada) Euskara Zerbitzua.
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
HIGIDURA.
KOMUNIKAZIOA.
Sistema eragileak Naiara Blanco.
CERN: PARTIKULEN FISIKA IKERTZEKO ZENTROA
ZER DA KOKLEAR INPLANTEA?
ERREALITATEARI DAGOKION PROBLEMA:
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
La Salle Berrikuntza Programak
Bideoak, jolasak eta irakurgaiak dituzue. Material osagarriak dira.
Zenbaki arruntak eta horien arteko eragiketak
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
Zatiki baliokideak.
4. GAIA GAUZAK ETA ONDASUNAK.
Paula, Maider eta Maialen
MEKANIKA KLASIKOAREN OINARRIAK
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
HIGIDURA ZUZEN UNIFORMEA (HZU)
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
IKASKETA KOOPERATIBOA
BITARTEKARITZA.
META! Kultura finantzatzeko eta kulturan parte hartzeko bide berria.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
DESKRIPZIOA.
Aizea Arrien Barrenetxea
Patinak.
Beritzegune Nagusia / Arloak
Bakterio-mota batzuetan ageri diren beste zenbait egitura
16. Bitez R-ren gaineko 4 dimentsioko V bektore espazioa eta O bere
Gaitasun motorrak Koordinazioa. Oreka. Gorputz eskema.
KLONAZIOA.
1) Intsulinaren funtzioen artean hauek daude: a) Azukreak glukogeno bihurtzen ditu. b) Muskuluak glukosa erabiltzea bideratzen du. c) Odolean dauden.
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
OINARRIZKO TREBETASUN ETA ABILEZIEK GAITASUN MOTORRETAN DUTEN ERAGINA
Higidura, Ibilbidea eta Desplazamendua
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AIMAR ATUTXA AINARA ARANA IRAIA AGUILERA
EnREDados Arabako Foru Aldundiak diruz lagundutako proiektua da.
A r r a i n a k.
OINARRIZKO AKOTAZIO ARAUAK.
Komunikazioaren elementuak
ENERGIA NUKLEARRA EGILEA: MARKEL URANGA.
hegaztiak Hezurrak Bizilekua Gorputzaren tenperatura Gorputz-atalak
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Angeluen neurria.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
UGAZTUNAK Zergatik deitzen dira horrela?
ZELULA AMAK.
{sin(klx), cos(klx)} oinarria: Fourier-en serieak
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
Egileak: Julen, Borja eta
GALAXIAK.
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
PERSPEKTIBISMOA ( ).
FILOSOFIAren HISTORIA
Energia Nuklearra ITSASO MENDIKUTE.
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
23. Bedi f : R > R3 endomorfismoa, non
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zuek zarete Elizaren motorra; maitasuna gauzatzen duena…
Transcripción de la presentación:

PSIKOMOTRIZITATEA Naiara Gurtubai Nerea Rementeria Naroa Gaztañaga

Zer da? Mugimenduaren bidez pertsonaren garapen fisiko, psikiko eta soziala ahalbidetzen eta errazten duen gaitasuna da.

Helburuak Haurraren garapenean laguntzea Plazerraren bitartez funtzio sinbolikoa bultzatzea Azturei aurre egiteko segurtasun prozesuak garatzea

Haurraren garapenean duen garrantzia Espazioaren, denboraren eta lateralitatearen nozioak bereganatzen ditu.Hauek gorputzarekiko erlatiboak diren objektuak eta egoerak garatzea errazten dute .

Nola landu? Jolasak, ipuin motoreak, gorputz adierazpena, testura ezberdinetako materialak… erabil daitezke psikomotrizitatea lantzeko.

Jardueretan: Haurraren puntu positiboak indartuko ditugu eta bere mugak onartu. Haurraren proposamenak kontuan hartuko ditugu eta hauek egokitzen lagunduko diegu, bere sormena eta autonomia lantzeko. Haurraren abiadura errespetatu. Mugimendua eta afektibotasuna errastu. Emozioak adierasten lagundu. Espazioa eta denbora mugatu. Sormenarekin lagundu.

Hezitzailearen prestakuntza Harreman asimetrikoa: Jolasean sartzeko itxura egiten du. Autokonszientzia: Gure emozioak kontrolatu behar ditugu besteenak hobeto ulertzeko. Gaitasun hau lortzen badugu agresibitate arazoak, gorputz kontaktoak, ustezko projekzioak gainditu ditzakegu. Arauak ez dira inposatuak izan behar. Legearen eredua: Arau batzuk jarri behar dira: minik ez egitea, besteak errespetatzea… baldintza eta arauak minimoak izango dira.

Segurtasun fisiko eta afektiboa: Haurrari konfidantza eman: hitzez, jarreraz… Haurrei maitasuna eman behar diegu baina beti autoritate puntu bat erakutziz. Giro goxo sortu. Enpatia: Besteen lekuan jartzen jakin behar dugu, bere sentimenduak zeintzuk diren identifikatzen eta ulertzen. Haurraren mugimenduak aztertuz berari buruzko informazioa lortzen jakin behar dugu. Haurra bere mugak non dauden jakin behar du. Disponibilitatea: adimen, afektibo eta gorputz arloko ezaugarrien bidez haurra ondo sentiaraztea lortu behar dugu. Ondorengo atalak izango ditugu kontutan: keinuak, begirada, taktoa… Lan giro irekia: Haurraren iritzi kontuan hartuko dugu, esandakoa errespetatuz eta lagungarritzat hartuta.

GAITASUN MOTORRA

ZER DIRA GAITASUN MOTORRAK Trebetasun motorrak eta fisikoak lantzeko baliagarriak diren gaitasunak dira. Ohiturazko eta oinarrizko trebetasun eta abilezien bitartez garatzen dira gaitasun motorrak.

Trebetasun motorrak garatzeko gaitasuna Koordinazioa: gihar multzo handien doitasuna eskuratzeko edo gihar multzo txikien zehaztasuna lortzeko balio du. Bideoa

Oreka: jarrera berean irauteko gaitasuna da,nahiz eta kanpoko indarrak jarrera horren aurka egon. Bideo

Gorputz eskema: norberak bere gorputzaren inguruanduen irudiarekin zerikusia du. Gorputzaren kontrola orokorra zein atalkakoa izan daiteke. Bideoa

Espazioko egiturak: Gorputz-adarrak espazio baten barruan kokatzen eta gauzak espazioan non kokatzen diren jakin behar da,horiek erreferentzia gisa erabili ahal izateko. Bideoa

Trebetasun fisikoa garatzeko gaitasuna Indarra Malgutasuna Abiadura Erresiztentzia