Calentamiento Answer in complete sentences ¿Cuándo es tu cumpleaños?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
AR Singular Verb Conjugation Practice. I drink Coke.
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Possessive Adjectives
Español 1 Unidad 2 Etapa 1. At School la clase class, classroom.
Para Empezar Hoy es lunes el diecinueve de noviembre Write the expressions below in Spanish. I have We have They have She has.
Repaso de la Etapa Preliminar
Capitulo 2 – Lección B Los adjetivos 3 tipos. 1. Adjectives ending in an o in the masculine singular MS. el cuaderno negro – the black notebook FS. la.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Chapter 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE October 27 & 28, 2008.
Objetivos 1)To learn about where people speak Spanish 2) to find out what Spanish is really called 3) to revise the colours 4) to do some brain exercises.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Recuerda que las palabras: Some expresa en Español: algunas / os y Many expresa en Español: muchas / os. Éstas palabras las usamos para expresar cantidades.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
¿Qué hay en el salón de clase?
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Vocabulario Capítulo preliminar.
Subject Pronouns and Ser
19 abril– Take quiz and then Tomen los apuntes (take notes) rojo -red anaranjado -orange amarillo -yellow verde -green azul -blue morado- purple violeta.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
REVIEW FOR QUIZ! Months Days Seasons Date format.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
-Second most important international language -About 4 million native speakers -Official language of 21 countries.
Hazlo ahorael 14 de mayo Objetivos: SWBAT recognize different Spanish-speaking countries & currencies. SWBAT understand currency conversion. Write 3 sentences.
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
1 School Objects. Objetos Escolares (School Objects) la sala de clases classroom el estudiante / la estudiante student el profesor / la profesora teacher.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
CapÍtulo 6 21 Slides in Total. la blusa the blouse el calcetín, pl. los calcetines the sock the socks la camisa the shirt.
Capítulo 2 el almuerzo Lunch el arte (f.) Art las ciencias Sciences las ciencias de la salud Health.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Hoy es martes, el diez de septiembre
SER w/origin ¿De dónde eres tú? Ser = to be Ser is used to ask and state where someone is from (their origin). Ser also has 5 forms that are changed with.
Señorita Murano profesora entrenadora hermana hija amiga atleta.
HAZLO AHORA Contesta lo siguiente (answer the following): The following are common classroom objects we have discussed. We have not directly learned their.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
Chapter 3 Review Por Rosalinda y Omar. Vocabulary: los materiales escolares La mochila Un cuaderno Un lápiz Una pluma Una carpeta Un libro.
T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ésta semana lunes 20: (pre-write was p. 43) 2-2, complete sentences, 2-4 create sentences about the people listed 2-5 create a sentence about yourself.
Forming questions Grammar Essential 1.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Similarities between English and Spanish
ESPAÑOL Spanish Language Alejandro Deltell González «Alex»
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Tener los básicos. Tener = to have The verb tener is literally translated as “to have” but has many other uses as well—to tell how old someone is Tener.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
Español 1.  1st period: This is an oral activity.  Vocabulario en contexto (página 74 y 75) ◦ 1. How do you say period in Spanish? ◦ 2. What classes.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
Morado(a) / Violeta / Púrpura
Transcripción de la presentación:

Calentamiento Answer in complete sentences ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es la fecha de hoy?  Name 5 Spanish-speaking countries.

Calentamiento Answer properly ¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el # de MONTH  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Hoy es el 6 de septiembre Name 5 Spanish-speaking countries. Spain México Philippines Colombia Argentina Venezuela

Venezuela Colombia Ecuador Perú Chile Argentina Uruguay Paraguay Bolivia España Las Filipinas Los Estados Unidos México Guatemala Honduras El Salvador Costa Rica Nicaragua Panamá Puerto Rico Cuba La República Dominicana Equatorial Guinea

Theme: En la clase Objective & Big Picture: Learning classroom-related vocabulary will allow the student to understand simple instructions in Spanish and respond or initiate conversation properly in day-to-day classroom activities. TSWBAT: Use classroom vocabulary to communicate in class in target language Language Objective: identify 5 items in the classroom in Spanish & give 3 commands

Cap. 4: La vida escolar Say what you have and what you need Name school supplies and school subjects Use indefinite articles and ¿Cuánto?, mucho, poco Form “tener” and some of its expressions Use venir and “a” + time

Preguntas y Respuestas (Questions & Answers) ¿Cuántos/as? How many? ¿Qué hay en _____? What is there in ____? Hay un/una, dos, unos/unas ________ There are/is one, two, some ____ ¿Necesitas un/una ____? Do you need a _____? Sí, necesito… Yes, I need…. No, no necesito…. No, I don’t need ¿Cómo es/son ___? What is /are _____ like? ¿De qué color es ____? What color is ____? ¿Qué es esto? What is this? Es/Son…… It is/They are … ¿Tienes un/una _____? Do you have a _____? “Sí, tengo…/ ”No, no tengo… yes, I have/ no I don’t have

A completar… Páginas 22-23 1-26: Write how many of each there are in the class AND the item—estimate 1-27: write out the question & answer Escucha 1-28 por internet 1-29A use appendix 1 to create 3 questions & answers 1-31 describe 3 things in the classroom using the color and one other adjective (p 22).

Objetivo de hoy… Objective & Big Picture:  Learning classroom-related vocabulary will allow the student to understand simple instructions in Spanish and respond or initiate conversation properly in day-to-day classroom activities. TSWBAT:  identify 5 items in the classroom in Spanish, give 3 commands & describe items.

En mi mochila tengo… (In my backpack I have…) Un/una A Unos/unas Some (some notebooks, some pencils) El/un cuaderno The/a notebook El/un lápiz The/a pencil Unos lápices (un lápiz) Some pencils (a pencil)

Una/la regla El papel Una/la carpeta Un/el bolígrafo Un/el diccionario a/the ruler El papel The paper Un montón de papel ( a bunch of paper) Una/la carpeta A folder Un/el bolígrafo a/the ball-point pen Un/el diccionario A/the dictionary

Una mochila/ la mochila El libro/un libro Una/la computadora A/the computer Una computadora portátil a laptop (la) Ropa Clothes Un reloj/el reloj A watch/clock Una mochila/ la mochila A backpack El libro/un libro The book/a book

En la clase hay… (in the classroom there is/are…) Un mapa/el mapa A/the map Un/el marcador The marker Una mesa/la mesa a/the table Una pizarra/la pizarra (blanca) A/the chalkboard (white board Una silla/la silla A/the chair Un escritorio/el escritorio a/the desk

Más cosas La tiza El teléfono celular/el teléfono móvil La calculadora The chalk El teléfono celular/el teléfono móvil Cell/mobile phone La calculadora The calculator

En mi mochila tengo… 10 things -two NOT from vocabulary! Unos zapatos Un bolígrafo Un teléfono celular Chicle Un Ipod Una cámara Unos lentes Un estuche de lentes de contacto Una regla Un cuaderno

Estudia para la prueba: Los meses Los días Las fechas Los números El alfabeto ¿Cómo se escribe tu nombre? ¿Cuándo es tu cumpleaños?

Los colores amarillo/a azul anaranjado/a blanco/a gris Yellow Morado/a Blue anaranjado/a orange blanco/a White gris gray Morado/a Purple lila negro/a Black rojo/a red

rosado/a verde Color caqui marrón Color café Pink Green Rosa (mex) Khaki rosado/a Pink Rosa (mex) marrón Brown Color café brown

Take three items from your backpack/desk Go around the room & ask others what they are: ¿Qué es esto? Es un/una ¿De qué color es? Es ______ ¿Cómo es? Es…

Los adjetivos Malo/a Aburrido Barato Oscuro Bueno Pequeño/a Caro Claro Bad Oscuro Dark Azul oscuro (dark blue) Pequeño/a Small Aburrido Boring Barato Cheap Bueno Good Caro Expensive Claro Clear/light Azul claro (light blue) Fascinante Fascinating Grande Big

Los adverbios Aquí Here Allí There Allá Over there

Mas expresiones ¡Qué barbaridad! ¡Qué estudiante! El hombre La mujer What nonsense! ¡Qué estudiante! What a student! El hombre The man La mujer The woman

Expresiones para la clase: Estudia/Estudien Study Lee/Lean el diálogo. Read the dialogue/conversation Repite/Repitan Repeat Saca/Saquen (papel) Take out (paper) Ve/Vayan a la pizarra. Go to the board Abre el libro./Abran el libro Open the/your book. Cierra/Cierren el libro. Close the (your) book. Contesta (contesten) en español. Answer in Spanish. Escucha/Escuchen Listen

¡A practicar! give 3 commands in Spanish to a classmate & they respond by doing the 3 commands given to them. Practice 3 commands with 3 different partners (not the same ones as before)

Necesitar (to need) Necesitar Necesito Necesitamos Necesitas Necesitáis Necesita necesitan

Ser (to be) Ser Yo SOY Nosotros SOMOS Tú ERES Vosotros SOIS Él, ella, usted ES Ellos, ellas, uds. SON

Tener (to have) Tener Yo TENGO Nosotros TENEMOS Tú TIENES Vosotros TENÉIS Él, ella, usted TIENE Ellos, ellas, uds. TIENEN