Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Advertisements

Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Essential questions: How do I use some irregular verbs?
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
BELLWORK Write the DLT:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Expressing likes and dislikes
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser
Tengo que…… Ir a…………..
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Michaelson Unit 3 Lesson 1
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Calentamiento Hoy es lunes, el 9 de enero
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
El abrecerebros 20/2/2018 ¡Entregue Tarea #9 (20 pts.)!
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
With a Review of Pronouns
The Preterite Tense of the Irregular Verbs: Ir, Ser, Ver, Dar
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar, Tener & Estar
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser
Español 2 Capítulo 3ª-Flipped Lesson
Verbos Irregulares en el Pretérito: Ir, Ser
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Meta: I can understand information about school activities and rules
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
The Preterite of Ir, Ser, Ver, Dar
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
#12- El Futuro (Future Tense)
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Irregular Preterite IR and SER
Gramática de 3A.
Meta: 1) I know how to replace the object that is receiving the action in each sentence with a pronoun (lo, la, los, las). 2) I can describe who I WAS.
SER to be.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Metas: 1) I can listen to and give simple directions on how to get to places. 2) I can use direct object pronouns to refer to people who are receiving.
Meta: 1) I can use direct object pronouns to refer to people who receive the action in a given situation. 2) I can tell someone else what to do using commands.
Irregular Preterite Verbs
Responder a preguntas personales en Menti.com
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Irregular Preterite Verbs: Hacer, Tener, Estar, Poder
Transcripción de la presentación:

Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain chores in my household. 3) I know "ir" and "ser" are irregular in the preterite. I will learn about some other irregulars like "estar" and "tener". Enfoque: ¿Lo compraste? (Did you buy it?) Responder a preguntas sobre los quehaceres: En tu casa, ¿quién los hace? Jugar: Fiesta Friday con el vocabulario de Capítulo 3A Whiteboard Practice: Reviewing the verbs "ir" and "ser in the preterite ("went" and "was/were") Escribir: Actividad 12 ¿Qué paso en el banco? Nuevos verbos: Review the meaning of and add irregular forms of the verbs "dar, hacer, tener, estar, poder" to notes Introducción al pretérito Guided Practice pgs. 104 and 105 FIT (Focused Intervention Time...a chance to check in, catch up or get some extra practice) Trabaja en Tareas #1-4—Work on completing these homework assignments in class. You have access to the textbook and Srta. Cárdenas for help. Get it done! Check up on your progress in class (grade check in, missing assignments, etc) Do some Quizlet practice for Extra Credit (Do "write" or "learn" for Capítulo 3A) Tarea #4: Core Practice p. 57

Enfoque: ¿Lo compraste? (Did you buy it?) Monica's mother is asking if she did all the errands she was supposed to do today. Complete her responses with the correct direct object pronouns (lo, la, los, las). 1. Mónica, ¿devolviste los libros a la biblioteca hoy? Claro que sí, mamá. _____ devolví. 2. Hija, ¿compraste el jabón y la pasta dental? Ay, no ____ compré. Se me olvidó. 3. ¿Y enviaste las tarjetas que te di? Pues...no mamá, no ____ envié. Perdón. 4. Todavía tienes tu cita con la dentista Méndez esta tarde, ¿verdad? No, mamá. _____ tuve que cancelar. 5. ¿Llenaste el tanque del coche? Ay, mamá. No tuve tiempo. ______ voy a llenar mañana.

Preguntas sobre los quehaceres: En tu casa, ¿quién los hace? Answer the questions about who in your household does the following chores in complete sentences, using direct object pronouns in your responses. Follow the model: ¿Quién hace la comida en tu casa? Mi mamá la hace. 1. ¿Quién lava los platos en tu casa? 2. ¿Quién pasa la aspiradora? 3. ¿Quién lava la ropa? 4. ¿Quién saca la basura? 5. ¿Quién hace las compras en tu casa? 6. ¿Quién limpia el baño en tu casa? 7. ¿Tú haces la cama todos los días? (Answer in "yo" form) 8. ¿Tú arreglas tu dormitorio frecuentemente?

"ir" and "ser" in the preterite (a past tense) Whiteboard Practice "ir" and "ser" in the preterite (a past tense)

What does the verb "ir" mean? To go

What does the verb "ser" mean? To be

Even though "ser" and "ir" have different meanings, they share the same form in the preterite tense. We have to use context to determine whether the sentence is expressing WHO or HOW someone was or if they WENT somewhere. For the following sentences, write down whether the sentence is expressing "ser" (was/were) or "ir" (went). Yo fui deportista. Ser

"Ser" or "ir"? El día fue muy difícil. Ser

Mis amigos fueron a la estación de servicio. "Ser" or "ir"? Mis amigos fueron a la estación de servicio. Ir

El médico fue muy simpático. "Ser" or "ir"? El médico fue muy simpático. Ser

Nosotros fuimos al correo para enviar una carta. "Ser" or "ir"? Nosotros fuimos al correo para enviar una carta. Ir

Translate these sentences: La fiesta fue divertida. The party was fun.

Translate these sentences: Ella fue a la biblioteca para sacar un libro. She went to the library to check out a book.

Conjugate these verbs using the preterite: Yo ____(ir) al partido de béisbol. fui

Conjugate these verbs using the preterite: ¡La comida ___ deliciosa! fue

Conjugate these verbs using the preterite: Los médicos ___(ser) simpáticos. fueron

Conjugate these verbs using the preterite: La película ___(ser) aburrida. fue