Enfoque:jueves, 26/4/2012 “el veintiseis de abril, dos mil doce”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tarjetas postales 4a projecto.
Advertisements

Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 28 de abril de
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
The following slides introduce the new verb IR.
Calentamiento Lunes, el 28 de septiembre Using your vocabulary words on Page 15, answer the following questions: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha?
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 16 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 16, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Escriban en sus Apuntes Write out the answer to the following question in your apuntes in Spanish: – ¿Qué día es hoy?
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Preparación/ Review Hoy es jueves el 10 de septiembre de 2015 Today is Thursday, September 10, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Days, months, seasons, and more!
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
How do you respond to the following greetings in Spanish?
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Preguntas Questions.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Days, months, seasons, and more!
Q and A/ Preguntas y respuestas
Days, months, seasons, and more!
Lesson Objective: I will be able to ask and state the current date, and my birthday using month, day of the week, and numbers vocabulary Essential Questions:
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Take out Classwork/ Homework and turn it in.
Days of the Week Months of the Year
Antes de empezar Interrogative words – question words
First Grade Dual High Frequency Words
How to say the date in Spanish
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
Preparación Hoy es martes , 20 de septiembre de 2016 Today is Tuesday, September 20 , 2016 DUE NOW: Write in Spanish the 12 months or the year with and.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Days, months, seasons, and more!
El calendario y La fecha
Days, months, seasons, and more!
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Preguntas Questions.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Days, months, seasons, and more!
Write in Spanish (See pag 96)
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
DUE NOW: Please write in Spanish
Days, months, seasons, and more!
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Question Words.
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Listening and Reading Review
Days, months, seasons, and more!
How to ask and answer … In Spanish
Days, months, seasons, and more!
Transcripción de la presentación:

Enfoque:jueves, 26/4/2012 “el veintiseis de abril, dos mil doce” Glue “Simón el Ratón” 3a escena Vocabulary into Referencias section Handout Vocabulary B 5/7/2019 12:44:09 PM

Agenda Simón el Ratón 3a escena Climate in the Southern Hemisphere U3L2 Vocabulary Review Writing Dates &Family members 5/7/2019 12:44:09 PM

Questions for Escena 2 ¿Quién trabaja en la oficina del turismo? ¿Qué le pregunta Simón al burro? ¿Qué le responde el burro a Simón? ¿Cuál es la fecha? (1/7) ¿Cómo está Simón? 5/7/2019 12:44:09 PM

Write dates in Spanish words April 12 September 1 January 31 May 14 Your birthday (Write it in English too ) 5/7/2019 12:44:09 PM

Interrogatives ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? ¿Cuántos? ¿Cuántas? ¿Cuál? ¿Por qué? ¿Dónde? ¿Cómo? 5/7/2019 12:44:09 PM

Simón el Ratón: 2a escena Retell story to partner Class reenact Story to date 5/7/2019 12:44:09 PM

Simón el Ratón 3a escena voy a esquiar I am going to ski con mis primos with my cousins está sorprendido(a) s/he is surprised aquí / allí / allá here / there / way over there ¡Claro que sí! Of course! (Clearly – “yes”!) 5/7/2019 12:44:09 PM

“¿Adónde van Simón y Arturo?” Las montañas en Vermont Las montañas en Chile 5/7/2019 12:44:09 PM

“Hace frío en el invierno.” diciembre a febrero junio a agosto 5/7/2019 12:44:09 PM

La Tarea Complete Scene 3 Review vocabulary for story 5/7/2019 12:44:09 PM La Tarea Complete Scene 3 3rd Frame of Storyboard In color No words except “Chile” Review vocabulary for story You will write the story NOTE: Unit 3 Lesson 2 Vocabulary Recognition Quiz on Monday (see p. 179) Read pages 105-107 Answer the Question on p 106 How do the leisure activities of these young people compare to what you and your friends like to do? Which of these would you most likely do with your friend? Read the captions. What do you think a “Parque de diversiones might be? And can you figure out what the “montaña rusa” is? 5/7/2019 12:44:09 PM