ENTRADA Hoy es el miércoles trece de febrero.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Advertisements

To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Mi dormitorio My bedroom
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides Kaitlyn Somogye 10/24/14 4A.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Examen 4A El mapa gráfico.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
MONTHS Miércoles 5 de octubre de 2016
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 28 de septiembre de 2016 Today is Wednesday, September 28, 2016 On your texbook read the grammar boxes on page.
Para Empezar veintiseis de septiembre
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Las Preguntas (the questions)
First Grade Dual High Frequency Words
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
¿Qué hora es?.
El tiempo Weather #onfleek.
Las Palabras Interrogativas
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Martes, el 27 de octubre.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 53 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
ENTRADA Hoy es el lunes once de febrero.
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Las Palabras Interrogativas
¿Cómo Es? (and ser) Spanish 1.
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

ENTRADA Hoy es el miércoles trece de febrero. Write the questions down in your journal. ¿Cuáles tres diseños te gustan más? (Write the numbers down) ¿Qué prendas seleccionaste? How much would you pay for each pattern? Why did you choose each design?

Diseñadores hispanos famosos Disenadores Famosos Narciso Rodriguez, Mexicano Carolina Herrera, Venezolana Oscar de la Renta, Dominicano Angel Sanchez, Venezolano Pablo Rabanne, español Agatha Ruiz de la Prada, española

In preparation for the Gallery Walk Judging... You have completed the pattern the fashion designer requested and you are ready for the competition. You have learned Michael Kors and other famous designers will be judging today and you make sure you provide the best description possible. Write two to three sentences in Spanish describing your design. For example, what garment it is, the colors you chose, and the styles you used. Flores: flowers Lineas: lines Animales: animals Humanos: humans

Gallery Walk Judges Take your journal with you as you walk around the classroom. Select the best three designs. Answer the questions from the warm-up and write a one-sentence description for each design telling how much you like it and telling its color, form, etc.

6-Week Assessment Take a computer, log in, and open a Google Doc. Add all your pictures to the Doc. If you selected a celebrity, make sure the images and any words/phrases are school appropriate. Describe each picture in Spanish by saying what is being worn, who is wearing it, what weather it is, etc. Use short phrases and simple sentences.

You must use words and short phrases to write a brief caption for each photo. Use the vocabulary you learned in this unit in addition to units 1 and 2 to describe and provide your preference and/or opinion about fashion or technology, and the weather. Write about who is in the picture, what s/he looks like, what s/he is wearing, what weather/season it is, etc. Write one to two sentences per photo.

¿Cuál fue el mejor diseñador de hoy? Write a brief summary what we did today on the gallery walk and explain who the best designer is and why.