The Gupta Dynasty Presented By: Ms Soler. Como la Dinastía Gupta le sedó poder a los gobiernos locales? How the Gupta Dynastys give power to its local.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Programa de las Naciones Unidas por el Ambiente PNUMA.
In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
Pr-pr.
La a personal. The basic rule The a precedes a specific person or persons used as a direct object. – Levantó la taza. He lifted the cup. – Levantó a la.
Gr-gr gracias Es muy importante decir gracias cuando alguien te ayuda a hacer algo. It is very important to say thank you when someone helps you do something.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Authority or Power Autoridad o Poder
Panorama social de América Latina MDG s and Gender Sonia Montaño ECLAC Washington November 2003 IANWGE Task Force.
When you come in, compare your homework explanation of the preterite with a partners. Do you explain what the preterite MEANS? Do you explain how to form.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Español 5. CONOCER PRETERITE DEFINITIONIMPERFECT DEFINITION MET FOR THE FIRST TIME: BEGINNING OF KNOWLEDGE CONOCí A MI MEJOR AMIGA EN LA ESCUELA PRIMARIA.
Pages Section 4 Rise and Fall of Chinese Empires Subida y caída de imperios chinos.
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
El Vocabulario 1-2. tener ganas de participar solitaria aburrida ¿Te interesa? el club de debate practicar atletismo la banda escolar To feel like To.
Buddhism Presented By: Ms Soler Discuss the key characteristics of Buddhism. Las Cuatro Verdades Noble- explica el sentido del universo Las Cuatro Verdades.
The Mauryan Dynasty Presented By: Ms Soler. Como Chandragupta reinaba su imperio?(How did Chandragupta rule over his empire?) Unifico ciudades estados.
Hinduism (Hinduismo) Presented By: Ms Soler.
Presentado Por: Ms Soler
Conocer Saber vs. Both Saber and Conocer mean: To know… However, they cannot be used interchangeably.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will.
On a sheet of paper answer these questions. Do not put your name on it. Be honest with yourself. 1.Before taking the Unit 2 test, how prepared did you.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Bautizos Baptism CEIP SAN ROQUE – TOLOX (MÁLAGA).
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
OR-OSHA – PESO 30 TOOLBOX SHEET For COMPLETE information call OR-OSHA 1 (800) or visit HOJA INFORMATIVA DE OR-OSHA - PESO 30 Para.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
The life of Frida Kahlo La vida de Frida Kahlo Por Harley Hogan.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
CAPÍTULO 5A Y 5B The Perfect Tenses, Adjetivos Apocopados, and -ísimo.
La Voz Pasiva (SER). subject+form of ser past participle++por/de + agent La Voz Pasiva (SER) es fue será sería había sido etc…. comido devorado por.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
TEMA 2.- INTRODUCCIÓN A LOS MÉTODOS ÓPTICOS PROPIEDADES DE LA RADIACION ELECTROMAGNETICA Muchas de las propiedades de la radiación electromagnética.
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Our first project: The iron. Name of the student: Miranda de la Torre Rivero. AVATAR.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
FUTURE CAREER PLANS. Higher 5. ¿Quieres ir a la universidad? Sí, me interesa ir a la universidad de… = I am intereted in going to … Uni He escogido esta.
Santiago de Chile January 2012 Roundtable 6: Lobby regulation János Bertók Head of Public Sector Integrity Division Organización para la cooperación.
Vocabulario de Sociales Tercer grado Líderes locales, estatales y nacionales.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Calentamiento Hoy es viernes, el 8 de enero Idenifiquen (identify) 1.La madre de mi madre 2.El hermano de mi madre 3.El hijo de mi tío 4.La hija de mis.
Este es Con ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? Spanish- speaking countries Contesta la pregunta Mas preguntas.
El preterite tense ser – to be – “was / were”. Ser – to be – preterite tense 1. Yo fui (I was) __________________________ 2. Tú fuiste (you were) __________________________.
Futuro y Condicional.
Propósito # 3: ¿Como seguimos el repaso del año pasado?
Introducing the math power book!
Propósito # 3: ¿Como seguimos el repaso del año pasado?
La Guía Perfecta de Dios
Propósito # 13: ¿Cómo son tus compañeros de clase?
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
 We did this work with the objective of analyzing the state of water.
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Este es JEOPARDY. Este es JEOPARDY Con Señora Diaz.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
El Examen Improv. 2 Práctica los números
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Demonstrative adjective
Using Adjectives as Nouns
La Fecha: Hoy es viernes, 12 de septiembre Tema: Assessment Obj: SWBAT show mastery of descriptive adjectives in Spanish by scoring 70% or higher on.
Irregular Preterite Verbs: Hacer, Tener, Estar, Poder
SIDA (AIDS ). WHAT IS AIDS?  AIDS is a disease caused by a virus called HIV that causes destruction of the immune system of the person who has it.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Transcripción de la presentación:

The Gupta Dynasty Presented By: Ms Soler

Como la Dinastía Gupta le sedó poder a los gobiernos locales? How the Gupta Dynastys give power to its local government? un gobierno central fuerte Poder a los lideres local- elegido por los mercantes y artesanos El líder del pueblo y los consejos hacían las decisiones para el pueblo Strong central government Power to local leaders-local leaders elected by merchants and artisans Village headman & council made the decision for village

Como el hinduismo afectó la organización del pueblo? (How did Hinduism affect the organization of the village?) El pueblo -centro de la actividad gobernado por las reglas del sistema de castas Las castas -reglas estrictas El diseño del pueblo organizado para prevenir contaminación Los intocable miembros marginados Village center of life & governed by caste rules The caste system – very strict rules Village design to keep others from being contaminated Untouchables outcast

Como la familia fue afectada por hinduismo? ( How was the family affected by Hinduism?) Estructura patriarcal- el papá o el varón mayor manda el hogar. Niños -los matrimonios arreglados por los padres El papel de la mujer tenia restricciones. Sati – La mujer de casta superior tuvo que cometer suicidio si su marido falleció Patriarchal Structure - old male head of household Children and Marriages- marriages were arranged for children Women roles restricted Sati- higher class women must commit suicide if husband dies