¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Interrogative words = question words
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Subject Pronouns and Ser
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Interrogativos Capitulo 4A.
Que tiempo hace 2? ?.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Los saludos Greetings.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
DO NOW: Solve each math problem
LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más.
-AR VERBS Español.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Actividad de Escritura Poema en Diamante. Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Subject Pronouns and Ser
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Egg Baby Project Spanish II.
L a C o n c o r d a n c I a (agreement).
Para Empezar tres de enero
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Subject Pronouns and Ser
Los números.
Tapas Assume that you met someone who didn’t know anything about bargaining in traditional markets. What are 5 things you would tell them?
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Subject pronouns.
Tapas Fill in the blank with the correct vocabulary word.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
Development of the concert programme
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Saying which is the best
Transcripción de la presentación:

¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?

Who is José Martí? Why do schoolchildren all over Cuba know his name and can recite his poetry? 1.Read the information inside the folder. 2.On youtube.com, look up the song Guantanamera which was based on some of his poetry. 3.Create a biographical poster which shares what youve learned with others. 4.The poster should have at least five pictures and pieces of information, in bullet form. 5.The poster should include one or more of his poems. 6.Creating the poster in Spanish would earn more points. (10-15 pts.)