¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Extra Practice with AR Verb Conjugation. Frases con los Nueve Verbos Nuevos.
Advertisements

3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Unidad 1: Conversation Basics Hola = Hello, Hi. Unidad 1: Conversation Basics Mucho gusto = Much pleasure.
Los Saludos y Las Despedidas
Saludos y despedidas.
Repaso de la Etapa Preliminar
3/24/2017 Los Saludos y Más.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Lección Preliminar 2 Make Introductions. ¿Cómo se llama? Whats his / her / your (formal) name?.
Una Introducción A La Conversación
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
7 IL pd. 3 GLUE THIS HANDOUT TO YOUR NOTEBOOK. GLUE THIS HANDOUT TO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE THIS WORK FROM COMO TE VA? TEXTBOOK COPY COMPLETE THIS WORK.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
El calendario y la fecha
Como se dice en espanol –
Capítulo Uno: Primer paso
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class.
Write down and translate the following sentences into English: El chico camina rapido en la clase. La profesora y los estudiantes levántanse. En la clase,
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
CINCO MINUTOS Organizen las frases siguientes (following) en la orden correcta: 1. Luego, yo decido ir a la casa de mi tia para agarrar dos sandwiches.
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
Matching: 1. I like to walk. 2. We like ice cream. 3. They like dogs. 4. She likes the dog. 5. You like ice cream. 6. She and I like to walk. Nos gusta.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
Cinco minutos: PERÚ Ethnic groups: Indigenous (45%) mixed background ("mestizo") (37%) European (15%) African, Japanese, Chinese & other (3%) Population.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
El vocabulario Etapa preliminar.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Saludos Y Expresiones de Cortes í a Greeetings and Expressions of Courtesy.
Classroom expressions
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
(Greetings & farewells)
Enfoque: martes, el 27 de noviembre Review vocabulary for quiz using: Flashcards or Handout glued in Referencias.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Avancemos 1 Lección Preliminar
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
116/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso: Saludos, Presentaciones, Despedidas Capítulo 1 – Primer Paso Páginas
Quiz # 1 Las introducciones.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 17 de enero del 2012 Propósito # 36: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia y.
Spanish I Week 2 Sra. Knutsen. Entrada – el 12 de septiembre Have your flashcards out on the desk so I can come by and check you off. 1. With the person.
Cafecito Take a blue sheet from the front table and fill it out completely. Be sure to grab a red textbook and workbook.
Las salutaciones y despididas
How to make a Piccionario 2 nd Major Grade 65%. 1. FOLD 10 PA.GES IN HALF. 2. FOLD ONE CONSTRUCTIONS PAPER ON ANY COLOR IN HALF. 3. WRITE IN THE FRONT.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
Informal and Formal Greetings
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Transcripción de la presentación:

¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at the top Write down and translate the following phrases: Hola - _________________ ¿Cómo estás? - _________ Estoy bien - ____________ Adiós - ________________

Fecha de hoy Hoy es martes, el 11 (once) de agosto de 2009

TSW act out vocabulary words orally in skit format Objetivo

Agenda Topic: Saludos y Despedidas – Greetings and Farewells Cinco Minutos Activity: Quick review (repaso) Modeling – teacher will model skit format, students will work in pairs to create a short skit (5 minutes) and then take turns presenting it to the entire class Skit – Students will follow model and act out skits Cooperative activity: Students will work in pairs to complete practice work assigned (handout) Closure (5-10 minutes) : Oral review of handout Tarea de casa – Homework: Fill out student survey to be returned tomorrow

What is your name? ¿Cómo te llamas? My name is… Me llamo…

Nice to meet you Mucho gusto. It is a pleasure (to meet you) Es un placer.

Model ¡Hola, Marcos! ¿Cómo estás? Estoy bien, ¿y tu? ¿Qué tal? Así-así… Hasta mañana. ¡Adiós!

Trabajo en clase In-class practice work Student 1Student 2

Closure Repaso de la actividad en clase

Tarea de casa Fill out student survey to be returned tomorrow