Teach me how to conjugate

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué te gusta hacer?.
Advertisements

VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms Modified by M. Sincioco.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
1 Bellringer 10/17 Write the following, then translate. (Write English translation below with words matching up) 1.Ella camina. 2.Nosotros leemos. 3.Uds.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Examen de Lección 4 Study Guide.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Getting to know you more!
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
use me gusta to say you like something
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
El presente en -AR Today you will learn:
¿Qué actividad es fenomenal? ¿Qué actividad es pésimo?
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
The verb IR.
The present tense of ir and jugar
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Las Palabras Interrogativas
Gustar (To Please) like.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Gustar, Interesar, Aburrir
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Review present tense conjugations
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Teach me how to conjugate AR, ER, and IR conjugation practice

Hacer ahora Translate the following sentences from sillas musicales from Spanish to English. Yo tomo una siesta después del colegio. Ella escribe mensajes. Mi amiga y yo nadamos en la piscina. Ellos montan en motocicleta. ¿Tú corres en el parque los fines de semana? Nosotros aprendemos mucho en las clases. Ellas mandan textos durante (during) el almuerzo. ¿Ustedes comprenden el español?

Hacer ahora cont. 9. Yo abro la puerta para mi abuela. 10. Mis amigos tocan en una banda. 11. Ella anima en el partido de básquetbol. 12. Javier y Carlos hablan por teléfono los viernes. 13. Clara y yo bebemos una limonada. 14. Ellos estudian para la prueba. 15. Nosotros asistimos un partido de fútbol.

Practica con los pronombres Write down the example and then the pronoun that goes with subject. Javier Carlos y Marisol You all Marco y yo Los estudiantes Isabelina y Maribel Mi familia y yo You (Mr. Switzer) Mis amigas

Las respuestas El Ellos Ustedes Nosotros Ellas Usted

El vocabulario de frequencia… How can we use our vocabulary words that express how often we do something? Place of our frequency words in the very beginning or end of the setence. Por ejemplo… Siempre voy a la playa con mis amigos. Voy a la playa a veces. You can also have your subject pronoun followed by the frequency word. Yo siempre voy al cine los viernes. Combine nunca and siempre with casi. Casi nunca: almost never Casi siempre: almost always

vamos a escribir Write an 8 sentence paragraph about you and your friends. Include the following information: Include what activities you do alone, what activities you do with your friends, and what activities you like and don’t like. Say what your friends do when they are together. Also, include at least 3 frequency vocabulary words to say how often you do things. This should be in the YO, EL/ELLA, NOSOTROS, and ELLOS/ELLAS forms! Also, use gustar to talk about the activities you like and don’t like!

Conversación proyecto ¿Que te gusta hacer en tu tiempo libre? What do you like to do in your free time? Write a 12 line dialogue with your partner (6 lines each) discussing what you like to do in your free time.Use the preguntas importantes as a guide for this dialogue. Use greetings and farweels with your partner. Use new and old vocabulary. Include with whom you do things with. Each person must use 2 frequency words.

Proyecto cont… No notecards or scrips can be used for the presentation, but you may have a paper with pictures on them as clues for what you will say. Have a picture of This will count as an assignment grade.

Getting started… Use these questions to help transition and get your conversation flowing! ¿Qué te gusta hacer los fines de semana (replace with any day of the week)? What do you like to do on the weekends? ¿Quieres ir al cine (replace cine with any place) conmigo? Do you want to go to the movies with me? ¿Qué te gusta hacer con tus amigos, tu familia? What do you like to do with your friends, your family?