Peer and Self Assessment Year 10 Spanish and French

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
El pretérito The Preterite
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Year 8 Spanish – Level 5 speaking (30-second speeches)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Telling Time Grammar Essential #8.
MI PUEBLO.. Choose the adjectives that describe better where you live… Sucio/a, ruidoso/a, contaminado/a, tranquilo/a, bonito/a, precioso/a, turistico/a,
En el futuro Translate the following into English: 1.Voy a dormir 2.Vamos a salir 3.Vas a comer jueves, el diecisiete de noviembre.
Objetivos 1) to revise school subjects
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
AM I FIT AND HEALTHY?(3.3) How to structure your coursework Getting an A grade!
Introduction of present tense regular Introduction of Tener/Ser
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Repaso del Vocabulario TPR. The Conjugation Process 1 st – Go to the infinitive – Sacar 2 nd – Keep the stem - Sac 3 rd – Add the memorized endings Yo.
1.Define the word certainty. 2.What are examples of things that WILL happen? 3.What are examples of things that MIGHT happen?
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
Capítulo Uno: Primer paso
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Es el 29 de septiembre del Traduce las siguientes oraciones usando la condicional. 1.I would like to go to the movies. 2.They would do their homework.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
The verb Ser + Making things agree
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
The Preterite/El Pretérito
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Las Habitaciones L.O.: To be able to say what rooms there are on each floor of your house martes el 16 de marzo.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
LUNES EL 11 DE NOVIEMBRE La televisión Los Objetivos: To know how to give opinions about TV programmes.
Repasemos la tarea – ejercicio – fotocopia 1.que yo llegue… 2.que ella me examine… 3.que yo venga… 4.que ella me dé… 5.que todos sus pacientes hagan… 6.que.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Ideas complied from: Engage Your Students in Learning!: Interactive and Effective Classroom Techniques Rachel Dinisman & Carole Padian, Pinkerton Academy.
SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
Lesson
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
¿QUé PONEN EN LA TELE? TV.
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Make sure you include at least 4 tenses... Present – gasto, compro, recibo, gano, hago, voy Past – gasté, compré, recibí, gané, hice, fui Future – voy.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Work with partners from different schools 1)Me llamo Chris 2)Deduce el español y el inglés Por ejemplo: violencia = violence 2) ¿Notas unas similitudes?
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
How to be a star and get a C or better Learning Spanish is like making a good cake: You have to have the right ingredients You have to mix them together.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
First Grade Dual High Frequency Words
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Transcripción de la presentación:

Peer and Self Assessment Year 10 Spanish and French Key Stage 4 Peer and Self Assessment Year 10 Spanish and French

Stage 1: Introduce feedback vocabulary Lesson 1: teachers introduce simple, target language, feedback phrases to students using smiley faces Examples: Slides 3 (Spanish) and 4 (French)

Excelente Muy bien Bien Regular Más o menos Mal Horrible

excellent très bien bien ok comme ci, comme ça affreux nul

Stage 1: Introduce feedback vocabulary Teacher models application of phrases by exemplar presentations Discussion with students, leading to standardisation

Stage 1: Introduce feedback vocabulary Lesson 2: teachers introduce target language reasons for the previous opinions Enable students to model what they have said using the smiley faces Examples: Slides 6 (Spanish) and 7 (French) All feedback phrases printed as a double-sided placemat

ha utilizado frases largas / cortas ha utilizado / no ha utilizado conectivos ha dado / no ha dado opiniones y razones ha utilizado diferentes formas verbales ( pasado/ presente/ futuro ) su pronunciación es muy buena / mala se siente cómodo / nervioso ha incluido / no ha incluido vocabulario extra en mi opinión creo que pienso que por que

il y a des phrases longues il y a des mots de liaison il y a des opinions et des raisons il y a les temps différents (passé, présent, futur) la prononciation est bien il / elle est confiant il y a des mots d’autres thèmes il y a des idées intéressantes à mon avis je crois que je pense que parce que

Stage 2: National Criteria Use posters and handouts of GCSE speaking grade boundaries in ‘pupil speak’ Example: Slide 9

Stage 2: National Criteria Discussion with pupils of what the criteria mean and how to apply them Highlight need to make judgements when necessary Use the same exemplar presentations, revise feedback phrases from stage 1 and model applying the criteria

Stage 3: Modelling and application of criteria Spanish example Teacher arranges time with Y11 students to produce some example presentations for the Y10 students to assess Teacher records video of Y11 presentations Y10 students shown resulting videos Revise feedback skills if necessary Y10 students put into practice each of the skills from stages 1 and 2 and record on feedback sheet (slide 13) French example Teacher arranges with language assistant to prepare example presentations for Y10 class Students watch presentations ‘live’ Revise feedback skills if necessary Y10 students put into practice each of the skills from stages 1 and 2 and record on feedback sheet (slide 13)

Assessing speaking work Name: ______________________________________ I watched ________________’s presentation. I saw …  Examples Long sentences Connectives / linking words Opinions Reasons Present tense Past tense Future tense Pronunciation Confidence Extra / new language I think it is a grade ____ because _________________________________________________________

Stage 4: Peer assessment of their own work French example Adapted for coursework preparation due to timetable constraints Lesson 1: Produce a written piece based on previous topic Lesson 2: Students look at a partner’s work and use feedback criteria to try and improve it Discussion Spanish example Lesson 1: time to prepare a presentation based on video examples Homework: learn and practise presentation Lesson 2: Present to the rest of the class Feedback given orally using criteria in English Could be completed in pairs in a large class Discussion

Stage 5: Target setting Teacher explains in English to students how to improve their speaking or writing Ways to improve given from grades A-E Target language versions introduced Example: Slide 14 and 15 (Spanish placemat) Example: Slide 16 and 17 (French placemat)

To reach grade add include improve practise learn use give ( more ) you must you could it is necessary to you need to add include improve practise learn use give ( more ) vary extra vocabulary B the vocabulary “posh tenses” ( imperfect, subjunctive, ...) more complex linking words ( for that reason, after all, …) ideas from other units C justify your opinions details different persons ( he / she / we … ) D opinions reasons time phrases connectives ( linking words ) phrases E pronunciation

debes Para puedes obtener es necesario el nivel necesitas añadir incluir mejorar practicar aprender utilizar dar (más) variar vocabulario extra B el vocabulario diferentes formas verbales ( imperfecto, subjuntivo, ... ) conectivos más complejos ( por lo tanto, después de todo, … ) ideas de otros temas o unidades C justificar tus opiniones detalles diferentes personas verbales ( él / ella / nosotros … ) verbos en el pasado y presente o futuro y presente D opiniones razones frases verbales conectivos frases E pronunciación

A B C D E Pour obtenir le niveau il faut tu dois tu pourrais ajouter améliorer pratiquer apprendre utiliser donner varier les phrases sophistiquées les phrases intéressantes B le vocabulaire les idées d’autres thèmes plus de 3 temps les mots de liaison difficiles C les justifications les 3 temps les détails les personnes différentes D les opinions les raisons les phrases temporelles les mots de liaison E la prononciation les phrases

A B C D E To get a grade it’s necessary to you must you could add improve practise learn use give vary “posh” phrases interesting phrases B vocabulary ideas from other topics more than 3 tenses complex linking words C justification 3 tenses details different ‘persons’ D opinions reasons time phrases linking words E pronunciation sentences

Stage 5: Target setting Spanish example Presentations prepared by native speakers Example: Slide 19 Videos - Slide 20: transcript of videos Student use target setting placemat to explain how to progress to a higher grade French example Role play dialogues produced as part of speaking work Students use target setting placemat to explain how to progress to a higher grade

Presentation 2 – D / C Presentation 1 – A* / A Presentation 3 – C / B

Presentación 1 A /A* Hola me llamo Mónica y voy a hablar sobre mi familia y yo. Tengo 15 años y nací en Barcelona pero ahora vivo aquí en Inglaterra con mis padres y mis abuelos. Estoy aquí desde el año 1993. Prefiero vivir en Barcelona por que es una ciudad muy bonita y grande además tiene playa y hay muchas mas tiendas que aquí en Leicester. Me considero una persona divertida aunque mis amigos dicen que a veces soy un poco antipática. Soy alta y delgada y tengo el pelo negro y largo, creo que es muy bonito. Mi padre es un hombre muy divertido pero aun así es estricto muchas veces, normalmente cuando hablamos sobre mis deberes y mis estudios. Se llama Marcos y es un doctor, trabaja en el hospital General. Él tiene 45 años y en mi opinión es muy guapo. Mi madre es muy buena y amable, ella tiene 40 años y es muy tranquila. Su pelo es largo y rubio. Para finalizar me gustaría decir que mi familia es muy amable y divertida. Presentación 2 D / C Hola me llama Pablo y voy a hablar sobre mi familia y mi. Tengo 15 años y vivo aqui en Inglaterra con mis padres y mis abuelos. Soy divertida. Soy alto y delgado y tengo el pelo negro y largo, creo que está a la moda. Mi padre es un hombre muy divertido, se llama Marcos. Él tiene 45 años y en mi opinión es muy amable. Mi madre es muy bueno y muy guapa, ella tiene 40 años y es muy tranquilo. Su pelo es largo y rubio. Presentación 3 C / B Hola me llamo Mónica y voy a hablar sobre mi familia y yo. Tengo 15 años y nací en Barcelona en el año 1993. Prefiero vivir en Barcelona por que es una ciudad muy bonita y grande. Soy una persona divertida aunque a veces soy un poco antipática. Soy alta y delgada y tengo el pelo negro y largo, creo que es muy bonito. Mi padre es un hombre muy divertido pero no cuando hablamos sobre mis deberes y mis estudios. Se llama Marcos y tiene 45 años. Mi madre es muy buena y amable, ella tiene 40 años y es muy tranquila. Su pelo es largo y rubio.