Spanish SL IB Exam Written Assignment

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Advertisements

Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
UNIT 2: COMUNICACIÓN Y MEDIOS Srta. Kidwell Spanish 5.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
Las Palabras Interrogativas
Día 91-NS & NM el 20 de enero Horario Regular
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
Español IB.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Question Formation Español Uno.
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
GREETINGS AND FAREWELLS
Las Palabras Interrogativas
8 de febrero de 2017.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Gustar V. Encantar.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Chapter 5 Lessons & Materials
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Día 104-NS & NM el 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Día 160-NS & NM el 12 de MAYO Horario Regular con Exámenes de BI
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Para Empezar tres de enero
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Preparing for the Persuasive essay
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día 90-NS & NM el 18 de enero.
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Question Formation Spanish I Page 52.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Development of the concert programme
Las Palabras Interrogativas
Día 105-NS & NM el 9 de febrero Horario Regular
Día 91-NS & NM el 19 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Spanish SL IB Exam Written Assignment Sra. HAUN

Weighting : 20 % Independent work under the teacher’s guidance. Externally assessed.

Inter-textual writing based on three (minimum) or four (maximum) sources as articles, blogs, audio/visual material and interviews selected by the in consultation with the teacher. The texts may be linked by a common theme of the core topics. Example: - Relaciones Sociales. Tráfico humano en la frontera entre México y Estados Unidos.

Receptive and written productive skills Has two parts: Rationale (Fundamentación) Task (La Tarea)

Task Task: Piece of written using one of the texts studied in class (format) The content must be based on the information gathered from the three or four sources. 300-400 words

Text Entry in a diary Brochure Formal letter Speech Informal letter Interview Formal e-mail Informal e-mal Guide Article Essay

Rationale Rationale: 150- 200 word rationale introducing the assignment. Must include: The subject investigated The student’s intend aim(s) Explanation of how the student intends to achieve his or her aim(s) –choice of text types and why that text, audience, register, style so on. A brief description of each of the sources Reinforce your purpose

The student should: Demonstrate understanding of the core topic. Organize information for the sources in a manner appropriate to the text. Use the information for the sources to form a new text without copying. Use language appropriate to the text type and purpose.

Procedure Read the texts. Identify the purpose of the author. look for details or opinions in common look for contrasting / conflicting details or opinions see if there are people OR places which can be imagined in more detail find a moral / political argument which is raised by the three texts

La Justificación Present the topic and specify what aspect you talked about. Establish the purpose of your work Specify the format that you used and why Mention the audience, the register and the tone. Mention who is writing. Name the sources , include a brief description of the information you used for each source and why you used that source.

El tema de mi trabajo escrito es la contaminación del Mar Menor de España, el cual es uno de los mares más contaminados del mundo. Esto está relacionado con el tema troncal de cuestiones globales. Para motivar a la Secretaría de Estado de Medio Ambiente a regular la cantidad de residuos de fertilizantes que llegan al Mar Menor escribí un correo electrónico como Jefa del Departamento de Pesca de Murcia, informando de las causas de la contaminación y sus consecuencias para el ecosistema marino y los residentes de Murcia. Esto me permite expresar mis ideas con un tono formal y convencer a mi audiencia. Mi texto se basa en tres fuentes. La primera es un artículo del periódico El País que informa sobre la situación del Mar Menor y me permitirá hablar sobre la contaminación de dicho mar y sus causas. La segunda es un blog sobre la calidad del agua en el Mar Menor y alternativas para reducir la contaminación presente. Esta fuente me ayudará a explicar cómo podemos luchar contra la mencionada contaminación. La tercera es un artículo de la revista Waste Magazine que explica la contaminación en general del Mediterráneo y sus consecuencias humanas y ecológicas. Esta fuente me permitirá relacionar la contaminación del Mar Menor con la del Mar Mediterráneo. (200)

Escribe una breve descripción de cada una de las fuentes Para redactar mi discurso usaré como referencia tres fuentes. La primera es un artículo publicado en BBC Mundo en el que se señala como el teléfono móvil puede ser un medio para la enseñanza, Este me permitirá explicar como el móvil se puede usar como herramienta en el aula, En la segunda, un blog sobre medios de comunciación, se indica como la telefonía celular también puede ser usada para agredir. Esta me ayudará a referirme al uso negative de los móviles. La última fuente es una noticia publicada en el diario El País la cual se refiere a como en algunas regiones de España se ha prohibido el uso de los móviles en las escuelas.

Weighting : 20 % Independent work under the teacher’s guidance. Externally assessed.

Layout and presentation Candidates must word-process their written assignment in a font and layout that is appropriate to the task and that ensures ease of reading for the examiner. This may mean, for example, bolding a sub-heading in a newspaper article, using a scripted font for a name on the end of a letter or using text boxes for elements of a blog. While such aspects of presentation should assist in demonstrating a clear understanding of text types, it is important to note that there are no marks allocated for artistic merit. Therefore, the use of font, layout, images and so forth should support the content, rather than compete with it or distract from it.

Referencing As the IB does not stipulate the use of any specific referencing systems, it is sufficient to select any of the commonly used, easily recognized formats. Regardless of the system used, it is important for candidates to be consistent. The bibliography at the end of the written assignment is not included in the word count as it is intended for the examiner’s reference only. It is not necessary to include in-text referencing when a phrase or idea is taken from one of the source texts (or literary work(s) at language B HL), as the written assignment is not considered to be an academic research document. It is sufficient to include a bibliography at the end of the task, to provide references for the source texts or literary work(s).Candidates should be reminded that they are expected to produce an original piece of work using their own words.

Bibliografia

How to Write the Bibliography