Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Advertisements

Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
Singular Definite Articles
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Agreement.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Spanish NOUNS & ARTICLES
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
Español el 6 de septiembre.
3/12/2018 Descubre Lesson 1 Pg 38 vocabulario.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 4 de octubre 2017 Toma asiento
Number, Gender and Articles
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Warm Up BLUFF!!! Vocabulary of Commands and Greetings Numbers Create a dialogue of 6 exchanges an present it in class for FICHAS!!!
Making noun and adjective plurals
24 de agosto Español 1.
SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Práctica de vocabulario
Ser and Adjectives.
Ser and Adjectives.
Definidos e indefinidos
Artículos definidos e indefinidos.
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Spanish Nouns and Articles
Campana # 7 estudiante diccionario turista país números
Definite and Indefinite Articles.
Escribe the correct translation of each phrase
There are four words in Spanish that mean “the”.
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Campana #3 Match each sentence with the correct translation
Hoy es lunes, el 24 de octubre
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Saca la Tarea.
9/18/2018 Descubre Lesson 1 Pg 38 vocabulario.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Pronouns, the verb SER, Adjectives
There are four words in Spanish that mean “the”.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
There are four words in Spanish that mean “the”.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Making plurals.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
¿A qué hora es la clase de español?
Gender & Number of NOUNS & ARTICLES
La Clase de EspaÑol.
Making plurals.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Making plurals.
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Quasimodo: Necesitan Vocabulario clave parte 2 ¡Repasa para la prueba!
Vocabulario 1.
Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.
Making plurals.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Nouns and Adjectives Notes
Transcripción de la presentación:

Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students Mario We (group of male and females) yo ellas ellos él nosotros

Baño pass You have 4 per semester. If you do not use it, you can trade it in for extra points. It is non transferable. You must write your name in pen/ marker and staple it to your notebook.

We will review Spanish pronouns and and greetings in the target language as well as review definite articles and Spanish nouns. I will challenge my mind by taking a quiz over greetings and pronouns. Success Criteria: Review definite articles Conversación Matamoscas- review greetings and pronouns Quiz 1- Greetings and Pronouns Vocabulario1 – copy subjuntivos- Estampa #4

Hablar con un compañero 2 minutos Ask 2 different classmates their name and where they are from. ¿Cómo te llamas? Me llamo _________. ¿De dónde eres? Soy de __________.

Repaso- Pronombres ¿Cuáles son los pronombres? What are the pronouns we learned last class? Who can name them? Yo Nosotros/as Tú Él Ella Usted Ellos Ellas ustedes

Vocabulary review pg. 38 We will go over the pronunciation of the vocabulary.

Class competition- Matamoscas Winning team will add 5 points to their quiz.

Escucha Buenos dias. ¿Cómo se dice… Sientate Por favor hola Estoy mal. tú ¿Puedo ir al baño? ¿Qué? mi amigo señora Estoy bien. él silencio tarea Tengo pregunta lee ella adiós Más despacio Me llamo… ¿Como te llamas? señorita ¿Como estás? No entiendo. No sé nosotros De nada señor Gracias usted ustedes Repite yo

Fotonovela p. 6-7 en el libro Do activity 1 and 2 from page 8 as a class.

el la los las Definite Articles Masculine Feminine Singular Plural This translates as “the” with a specific noun. Ex: ¿Cómo es la profesora? What is the teacher like? Masculine Feminine Singular Plural el la los las

Notas: Nouns en español What is a noun? Used to identify people, animals, places, things, or ideas. Unlike English, all Spanish nouns even those that refer to nonliving things, have gender. They are considered masculine or feminine. They also have number meaning they are singular or plural.

Masculine nouns: Most male nouns end in “o” El hombre – the man El chico – the boy/guy El pasajero – the passenger El conductor – the (male) driver El professor – the (male) teacher El turista – the (male) tourist

Feminine nouns: most female nouns end with “a” La mujer – the woman La chica – the girl La pasajera – the (female) passanger La conductor – the (female) driver La profesora – the (female) teacher La turista – the (female) tourist

Nouns that refer to non-living things Masculine Nouns Feminine nouns El cuaderno – notebook La escuela – school El diccionario - dictionary La computadora – computer El número – number La palabra – the word El problema – problem La lección – the lesson El autobús – the bus La comunidad - community

Plural Nouns To form the plural, add –s to nouns that end in a vowel. Nouns that end in a consonant add –es Nouns that end in z change to c then add -es Examples: El chico – los chicos La chica – las chicas La lección– las lecciónes El lapíz – los lapices

Introduction of Proyecto Proyecto “Why study Spanish?” Do NOT loose this handout, the rubric is on the back. I will use this to grade your project. If you loose it you will have to copy someone’s rubric on a sheet of paper. Due date: A days- 22 de septiembre B days- 25 de septiembre

Why learn spanish? (this side is done in english) 3 personal Reasons 1. 2. 3. 3 Professional Reasons 3 Academic Reasons Country name: ________ (this side is in Spanish) Spanish sentence- food picture Spanish sentence - Famous person picture Spanish sentence- picture Spanish sentence - picture