Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Advertisements

E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Hoy es viernes, el seis de septiembre
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
1.2 Greetings.
Hazlo Ahora Pick up your name card and handouts on the back table Put your F.A.M Goals in the blue bin for your period Take out pink handout about character.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
ESPAÑOL 1, el 22 de Septiembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
¿Cómo se dice "bat" en español?
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
1.2 Greetings.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
1.8 Countries.
¡buenos días!.
Vamonos Write the correct conjugation for the following phrases.
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
1.3 Introductions.
El alfabeto y las vocales
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Agenda -Warm up: A little bit of everything… -Notes: Singular and Plural Nouns and articles. -Ejercicios Página 1-2 p. 15 -Notes: Verb TO BE: SER HW: CP.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Escribe las horas siguientes en palabras (words) en español: 2:18 PM
Escribe los números 1-30 en tus notas:
1.3 Introductions.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
1.9 Courtesy Materials:.
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Materials: download country song!
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos Write a sentence using each of these verbs CONJUGATED in Spanish: preferir, dormir, servir.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Vámonos a)Una persona que toma fotos de eventos
Agenda Greeting the teacher Calentamiento (Warm-up)
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video 1.5 Alphabet/Spelling Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video

Vámonos: Verbal Pick up a new yellow Passport on your way in. Fill in your name, period, and the five dates for the week. Tell me the numbers 1-5 in Spanish!

Vámonos: La prueba Se necesita un lápiz o bolígrafo. Put everything away… get ready for the quiz! (Nothing can be out, period.)

GradeCam Aquí esta un ejemplo de GradeCam

Direcciones Use a PENCIL if possible. If you use pen, you can’t erase any mistakes you make. Write your name/period at the BOTTOM of the page Bubble in your number as I read it to you. YOU MUST BUBBLE IT IN.

Anuncios y asistencia Duolingo: el 31 de agosto a las 4:15 Proyecto: el 1 de septiembre Examen: el 4 de septiembre

Nuestra Meta MLI.P1B The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns. Students use the Spanish alphabet to spell words.

El Alfabeto

seh cheh

Práctica: Escucha Escribe what you hear me say. Las pizarras, los borradores y los marcadores

Práctica Independiente: Su nombre ¿Cómo se escribe su nombre? Ejemplo: C-O-I-M-B-R-A Practica con un amigo Levanta la mano para crédito.

Una canción Alfabeto song

Repaso y Preguntas

Billete de Sálida Escucha y escribe 1. 2. 3.