SYMBIOSIS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conjugaciones de Verbos de ER y IR en el presente
Advertisements

Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
ALC 50 España. ALC 50 Hoy es jueves el 6 de febrero de ¿Cómo se escribe Spain en español?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
The Verb Tener Spanish Tener Let’s look at the verb tener (“to have”). It features two verb changes that we will see very soon.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Draw the instructions Bring a picture of my face Do addition Worksheet (down on the farm) Study vocabulary.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Principios de la ecología
Matter and changes in state Classification of Matter Physical and Chemical Properties More questions
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Aim: How do organisms have different roles in the environment? Cuales son las diferentes funciones de los organismos en el medio ambiente?
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
AIM: Why and how do cells divide? Por que y como se dividen las celulas? DN: Compare and Contrast Sexual and Asexual Reproduction. Compara y contrasta.
LO: SWBAT understand and explain how our body comes under attack. Que sucede cuando tu cuerpo esta bajo ataque? DN: List some ways in which you can get.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Relaciones interespecificas. ¿ Que es una relación especifica ?  son las que se establecen entre los individuos de una misma especie en un ecosistema.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Relaciones interespecíficas entre los seres vivos Juan Gontovnikas.
RELACIONES INTERESPECIFICAS
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
Wooo hooo… This is going to be exciting!
Ecología.
sección escuchada del examen final del primer semestre
Ir practice activities
Chapter 5 Lessons & Materials
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Lesson Objective: I will be able to ask and state the current date, and my birthday using month, day of the week, and numbers vocabulary Essential Questions:
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Double Object Pronouns
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
JUGAR to play a sport or a game
Español 1 7 de febrero de 2017.
Relaciones interespecíficas entre los seres vivos
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Scavenging for Species Interactions in the Florida Scrub
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Relaciones intra e interespecíficas.
Preferences Speaking Practice
Forming questions.
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Do not sit, stand along a wall; new sitting chart.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Darwin & Natural Selection
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
ENTRADA Hoy es el lunes once de febrero.
Development of the concert programme
Bell Work WB 4.5 E.
Describe a las personas con una frase completa.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

SYMBIOSIS

Objectives Understand the interrelationships of predation, parasitism, commensalism, and mutualism and give examples of each. Identify examples of competition for resources, within a species, and among species

The Niche Describe un uso de los recursos y _________________ papel funcional en una comunidad A menudo restringida por ______________ organism’s competition A big part of the spiders role is to prey on insects that get trapped in it’s web.

Tolerance survive La capacidad de _______________and ________________ bajo condiciones ambientales cambiantes _________________- rangos de tolerancia muy restringidos Puede ser muy _______________in su nicho por ser muy buenos en lo que hacen ____________adapt a las nuevas condiciones muy bien. ________________organisms con rangos de tolerancia de ancho; capaz de vivir en una amplia gama de hábitats o utilizar una amplia gama de recursos Son capaces de vivir en muchos reproduce Specialists- successful Can’t Generalists- Specialists examples: polar bears cant survive outside colder climates. Generalists example: rats

Coevolution El ____________by el que _________ especies evolucionan en respuesta a los cambios en la otra. Un cambio en una especie es generalmente seguido por un cambio en otra. process two A newt evolves toxins that kill animals that prey on it. Some predators will become immune to this toxin. The newt will give off a stronger toxin Species will continue to develop stronger and stronger “weapons” in response to one another.

What is symbiosis? el acto de convivencia

Symbiosis Lo que significa: Dos organismos que viven juntos Temporalmente o por un tiempo más largo Al menos uno de los organismos se beneficia de la relación

What are the different kinds of symbiosis? Mutualism Commensalism Parasitism one organism benefits one organism benefits both organisms benefit one organism is unaffected one organism is harmed

Parasitism and Herbivory (+/–) _____________: Un organismo (parásito) ________ en otro (el anfitrión) para la alimentación o para algún otro beneficio Una relación de larga duración y físicamente cerca en el que al menos un organismo se beneficia se llama simbiosis. ______________: Una alimentación de los animales en una planta Parasitism relies Herbivory

Organism One Organism Two Parasitism Organism One Organism Two

Mutualism (+/+) and Commensalism (+/0) The humming bird drinks the nectar from the flower, which will allow the flower to continue to produce. two more _______________: Una relación en la que ______ o __________species beneficio ________________: Una relación en la que una especie ____________while la otra es _________________ Mutualism Commensalism benefits unaffected

Organism One Organism Two Mutualism Organism One Organism Two

Organism One Organism Two Commensalism Organism One Organism Two

Competition (-/-) compete Organismos _____________ cuando buscan el mismo recurso limitado. En casos raros, una especie puede excluir por completo a otro el uso de recursos. Para reducir la competencia, las especies a menudo partición de los recursos, lo que puede provocar el desplazamiento de caracteres.

Predation (+/–) El ___________by el que un caza de depredadores, mata y consume presas Causas __________in tamaño de las poblaciones depredadoras y presa rasgos defensivos como camuflaje, mimetismo, y la coloración de advertencia han evolucionado en respuesta a las interacciones depredador-presa. Algunas relaciones depredador-presa son ejemplos de coevolución process cycles

Answer each of following questions on a sheet of lined paper. Exit Slip Answer each of following questions on a sheet of lined paper. What is symbiosis? What are the different kinds of symbiosis? Describe one example of each kind of symbiotic relationship.