LETS GO TO THE U.S.A. TASK 2 1º E.S.O.. INTRODUCTION Students will travel to the U.S.A. via the Internet. Choose a state and look for information. Then,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
They take the place of nouns. For example, HE and SHE in English. Now lets look at some subject pronouns.
Advertisements

Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
UN VIAJE A ESPAñA WEBQUEST POR SRA. SMITH IntroductionIntroduction|Task|Process|Evaluation|ConclusionTaskProcessEvaluationConclusion.
Me llamo __________ Clase 7 IL La fecha es el 5 de noviembre del 2012 Proposito # 21: ¿Que celebramos durante El dia de los muertos? Actividades: Mirar.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Capítulo Uno: Primer paso
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Unit 4 ~ Getting Around ~ Clothes & Food la ropala comidalos colores el abrigolos pantalones cortos el agua rojo los aretesla ropa interior el jugo anaranjado.
Personal Descriptions—Me, My Family, My Friends
Bellwork Change the following verbs to informal commands. 1. hablar 2. tomar Make commands with pronouns attached. 1. beber/ la 2. comer/ los.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Texas Missions Project
Hoy es martes, el diez de septiembre
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Hazlo ahorael 22 de mayo Objetivo: SWBAT understand and use the “ir a” construct. Unscramble the following Spanish vocabulary words (check your spelling!):
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Bellwork PD Spanish I. 30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings.
GETTING AROUND TOWN! Estar y Las Direcciones.. El Verbo Estar Use the verb estar to tell the location direction of people and things. For singular places,
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
SABER to know VS CONOCER.
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
On each slide you will see an activity, a subject and a famous person. Please write a sentence using a form of ir + a + infinitive to tell what each person.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Hoy es lunes, el 18 de noviembre La pregunta: ¿Qué te gusta hacer? Me gusta correr. LA TAREA: libro de ejercicio p. 14 ESTUDIAR – prueba de los verbos.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Español 2 19 de septiembre de La campana Hoy es viernes el 19 de septiembre de ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El.
_____________________ ¿Cómo cambiarías tu barrio? L/O: To use the Conditional Tense to state how you would change a local area STARTER – Choose the correct.
Los paises hispanohablantes
Español de septiembre.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Escribir Go back now into your sentences you just wrote and add how often you do things. Siempre A veces Nunca I will call out daily activities and you.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Saludos, números y abc’s
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Búsqueda del clima y calendario
Project: Buscando una ganga/ Looking for a bargain
Yo fui de vacaciones en Chile.
Review- Conjugation SER ESTAR Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
ROCANROL VOCABULARIO ANTES DE JUGAR (before playing)
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
Hoy es miércoles el dieciséis de septiembre de dos mil quince.
PROJECT 2 “Día de los muertos”
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
Development of the concert programme
Poster project.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Español 1- Juego objective: Review for Wednesday’s exam
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

LETS GO TO THE U.S.A. TASK 2 1º E.S.O.

INTRODUCTION Students will travel to the U.S.A. via the Internet. Choose a state and look for information. Then, create a travel brochure and tell the class about your city.

PART 1: researching the information 1. Your group has got the state.Then, research the following information: 2. - famous cities, historical sites… 3. - climate, population, size… 4. - landforms: rivers, lakes… 5. - holidays and festivals…

PART 2: roles Each student takes a role. Give the students one number. 1. Cultural director: historial sites, past leaders and most famous buildings.. 2. Geography guide: size of city, population and climate. 3. Entertainment advisor: popular foods, festivals and tourism places. 4. Geologist: landforms and National Parks.

PART 3: creating a travel brochure Combine all the information into a travel brochure. Use construction paper and crayons, colored pencils, pictures, photos from magazines,…

PART 4: Websites Use the following websites:

EVALUATION ¿CÓMO ME VAN A EVALUAR? Vocabulario adecuado. Contestan a todas los apartados. La pronunciación es correcta. Utilizan las nuevas tecnologías. Tienen interés por aprender. Las ideas son claras. Saben utilizar la gramática inglesa.

EVALUATION Utilizan las nuevas tecnologías. Escriben una bibliografía al final. El powerpoint no tiene mucho texto, sólo alguna frase de ayuda e imágenes relacionadas con el tema. La presentación está bien organizada y preparada con antelación.