PROJECT 2 “Día de los muertos”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
Advertisements

*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
On each slide you will see an activity, a subject and a famous person. Please write a sentence using a form of ir + a + infinitive to tell what each person.
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
Hoy es lunes el tres de marzo. El plan! 1.Hablar 2.Escuchar 3.Hablar 4.Leer Hace buen tiempo.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
By Jami Sipe Telling Time ¿Qué hora es? : To ask what time it is, use: Es la una. Son las + hour. : To say it is one o’clock, use: one o’clock To give.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Mi familia.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
¿Por qué estudias español? Why do you study Spanish? ¿Por qué? means "Why?
Halloween y El Día de los Muertos
Digital Photography: Selfie Slides
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Guía de autorretrato – Due 2/24 Create a self portrait that shows how you view yourself. You can use any medium in your portrait: paint, color pencils,
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Digital Photography: Selfie Slides Ana Hernandez 10/23/14 5th.
La Ropa La Familia Me Gusta Dime Como es tu familia Día de los Muertos
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
¡Feliz día de los Muertos!
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Tocar. Tocar To say what you have to do, what your duties are, or whose turn it is to do something, use the verb tocar followed by an infinitive. Tocar.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Para Empezar veintitres de enero
Mini-Proyecto Comic life.
Getting to know you more!
¡Feliz día de los Muertos!
¡Feliz día de los Muertos!
El Imperfecto Español 2.
Egg Baby Project Spanish II.
Direct Objects Saying “it” and “them”.
Para Empezar tres de enero
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
¡buenos días!.
La calaca: Una persona famosa Present a historically famous person
Hoy es _________, el __________de __________.
1. ¿Te gusta salir a comer. Sí, me gusta salir a comer
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser
¡Buenos días! Are you ready to sing?.
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
Demonstrative Adjectives
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Metas: 1) I can listen to and understand information about the practices, perspectives and products relating to Día de Muertos. 2) I can present information.
You will make a presentation about your family
Pronunciación… p.57 In Spanish, final consonants are always linked with the next initial vowel sound… el amigo los hospitales problemas económicos.
La hora.
Telling Time in Spanish
DEMONSTRATIVE ADJECTIVES
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Possessive de construction
Telling Time.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
La familia The Family.
Work safely for the most important people in you life, you family Work related injures cause not only time away form production activities at work but.
Transcripción de la presentación:

PROJECT 2 “Día de los muertos” SPANISH PROJECT 2 “Día de los muertos”

“dia de los muertos” Mexican Tradition Celebrate the life of a person who have past away It’s a way to remember a loved one https://www.youtube.com/watch?v=jCQnUuq-TEE&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=enyvQ0dQFL8

Shoe box altar Include a photo of whatever person you choose to do (it can be a famous person or family member) At least 3 objects of symbolism ( flowers, food, etc) Tell background information (say it while presenting it) Use construction paper, tissue paper, colors (all your creativity)