Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/2019 10:15:48 AM.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Enfoque: martes, el 23 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
Advertisements

saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Tarjetas postales 4a projecto.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
E SPAÑOL 1 7 y 10 de noviembre. E L CHEQUE DEL CUADERNO DATE RANGE : 23 OCT – 6 NOV  Cada entrada vale 5 puntos:  5 campanas = 25  2 apuntes = 10 
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
¡Bienvenidos al español!
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Cleaning committee If you stand by the door, you will be assigned to the committee and stay after class to clean.
Para Evaluar: By now you should know…
Ir practice activities
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Antes de empezar Interrogative words – question words
First Grade Dual High Frequency Words
¡Los Adjetivos!.
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Write in Spanish (See pag 96)
Estar- to be.
Forming questions.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
Kindergarten Spanish High Frequency Words
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Question Formation Spanish I Page 52.
Question Words.
How do I ask a question in Spanish???
uno dos tres cuatro cinco
Enfoque:jueves, 26/4/2012 “el veintiseis de abril, dos mil doce”
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Due Now: Write your name on board for presentations
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/2019 10:15:48 AM

Agenda Unit3 Les 2 Vocabulary Un Cuento “A Story” p.184-186 Loto & Slap Jack Un Cuento “A Story” Simón el Ratón Quiere Esquiar How to draw mice 4/5/2019 10:15:48 AM

Unit 3 Lesson 2 Vocabulary P.184-186 Loto and Slap Jack 4/5/2019 10:15:48 AM

“Simón el Ratón” 1a Escena 4/5/2019 10:15:48 AM “Simón el Ratón” 1a Escena un ratón a mouse va a s/he goes to para esquiar in order to (to) ski hay there is /there are flores flowers quiere esquiar s/he wants to ski no puede esquiar s/he is not able to ski El Primer Paso del Cuento: Simón es un ratón. Él es muy deportista pero no es muy inteligente. A él le gusta esquiar. Generalmente le gusta esquiar en las montañas de Vermont. Simón va a Vermont para esquiar. Hay un problema...¡No hay nieve en las montañas...hay flores! Simón quiere esquiar pero no puede esquiar. 4/5/2019 10:15:48 AM

“Simón el Ratón” 1a Escena 4/5/2019 10:15:48 AM “Simón el Ratón” 1a Escena un ratón a mouse va a s/he goes to para esquiar in order to (to) ski hay there is /there are flores flowers quiere esquiar s/he wants to ski no puede esquiar s/he is not able to ski El Primer Paso del Cuento: Simón es un ratón. Él es muy deportista pero no es muy inteligente. A él le gusta esquiar. Generalmente le gusta esquiar en las montañas de Vermont. Simón va a Vermont para esquiar. Hay un problema...¡No hay nieve en las montañas...hay flores! Simón quiere esquiar pero no puede esquiar. 4/5/2019 10:15:48 AM

Interrogatives ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? ¿Cuántos? ¿Cuántas? ¿Cuál? ¿Por qué? ¿Dónde? ¿Cómo? 4/5/2019 10:15:48 AM

“Simón el Ratón Quiere Esquiar” Vermont 4/5/2019 10:15:48 AM

Storyboard Work “How to draw mice” by Robert Emberley Draw pictures in the first frame to help you remember this part of the story In color & no words (except “Vermont”) “How to draw mice” by Robert Emberley 4/5/2019 10:15:48 AM

La Tarea Complete 1st Frame of Storyboard Memorize U3L2 Vocabulary for CLASS after Next Class Read pages 105-107 Answer the Question on p 106 How do the leisure activities of these young people compare to what you and your friends like to do? Which of these would you most likely do with your friend? Read the captions. What do you think a “Parque de diversiones might be? And can you figure out what the “montaña rusa” is? 4/5/2019 10:15:48 AM