Examen AP: Español- Lengua y Cultura

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español I 2nd Semester Exam Jeopardy-Review
Advertisements

1 El Examen de A.P. martes, el 8 de mayo del :00 de la mañana.
El Examen de A.P. 6 de mayo del 2014 (martes) 8:00 de la mañana 1.
Pablo y Neno affirmative and negative words
El objeto directo.
En El Mercado Test Review ESPAÑOL 2H. I. escuchar…
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling Time.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 11 de enero del 2012
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
You’ve already learned to use the preterite tense to speak about completed action in the past. jug____ jug_____ jug__jug____ corr__corr____ corr_____ corri__corr_____.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
Indirect Object Pronouns IOP What is an Indirect object? An indirect object is a person or thing that benefits from the action of a verb.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”? 2) What does it mean to “conjugate” a verb? 3) What does the verb “ser” mean in English? 4) What are the proper.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Expresiones del tiempo con HACER
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Español 2: Hoy es el 23/3/12 OBJETIVO: Analiza un video -Carol’s Journey -A la vez: exámenes orales Tarea: - Paquete de lecturas.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 – Copien las palabras del día (PDD) y escriban las definiciones en inglés en la sección PALABRA DEL DÍA del cuaderno.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
Hagan ahora: Complete ex. I on p. 3 in your workbook.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Time Expression with Hacer p. 58 Tema 1B. Time Expression with Hacer Use hacer to describe an action that began in the past and has continued into the.
Review for Perfect Tenses Exam and Final Exam
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of tener (to have)
Examen AP: Español- Lengua y Cultura
Chapter 5 Lessons & Materials
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Examen AP: Español- Lengua y Cultura
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Time Expression with Hacer
Cómo responder a las preguntas
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”?
SOBRE GUSTAR + INFINITIVOS
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of tener (to have)
The Preterite Tense of the Irregular Verbs: Ir, Ser, Ver, Dar
What you must know about time
The Present Tense of tener (to have)
Mi día escolar Por: [Nombre y apellido] Hora de clase: [Primera, etc]
Aim: To review listening strategies
The Present Tense of tener (to have)
A.2 Emociones Examen para practicar.
The Preterite of Ir, Ser, Ver, Dar
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
The Present Tense of tener (to have)
¿Qué hora es?.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Examen AP: Español- lengua y cultura
The Present Tense of tener (to have)
1.12 Repaso 2 de septiembre.
The Present Tense of tener (to have)
Día 91-NS & NM el 19 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Examen AP: Español- Lengua y Cultura
THE WHITE DESERT HOTEL ANTARTICA THE WHITE DESERT HOTEL ANTARTICA.
Transcripción de la presentación:

Examen AP: Español- Lengua y Cultura Sección 1 – Elección Múltiple Comprensión de lectura

El examen completo

Sección 1

Parte A

3 tipos de preguntas en sección 1 Texto impreso Texto impreso + Fuente auditiva Fuente auditiva (sola)

Tipos de textos impresos Texto informativo (un reportaje, un artículo) Texto + gráfico Anuncio Carta Texto literario (no es muy común)

Important types of Multiple Choice items For texts that are interpersonal in nature (letters, interviews, promotional pieces): What would an appropriate reply to X be? How does what X says/writes relate to what something Y has said/written? (agreement, contradiction, support, elaboration) For texts that are presentational in nature (brief lectures/presentations, print narratives): How does the speaker/author organize the text? What would be an appropriate summary statement of the text?

What is the purpose. What is the author’s point of view What is the purpose? What is the author’s point of view? (el propósito, por qué, la meta)

Check for Understanding (a qué se refiere, qué quiere decir; any time you see line numbers)

Identify the Thesis or the Author’s Conclusion (qué indica, qué propone)

Consejos ¡¡Practicar, practicar, practicar!! Lee mucho en español. Todos los días. Dentro del examen Lee las preguntas antes de leer el texto. Siempre van a haber cuatro opciones 2 ridículas 2 lógicas Pero una siempre es mejor No te quitan puntos para una respuesta incorrecta Siempre debes escoger una opción