CHISPA – el 29 de octubre New Chispa sheet –La semana #9

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Advertisements

Quasimodo: (son las doce)
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
The following slides introduce the new verb IR.
La comida del restaurante
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
A usted le gusta You like (formal/ singular)
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 29 de marzo de 2017.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Calentamiento: Write the whole sentence
Día número 54 Español 1—Acelerado
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Kindergarten Spanish High Frequency Words
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Tener= to have Tener que= to have to
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
4.7 invitations, ir+a+inf..
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
CHISPA – EL 19 DE NOVIEMBRE
Día número 53 Español 1—Acelerado
CHISPA – EL 12 DE NOVIEMBRE
CHISPA – EL 22 DE OCTUBRE Conjuga la forma correcta de “ser” o “estar”: Juana _______ muy cansada. Yo ______ estudiante a Anchor Bay. La profesora ________.
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Teach me how to conjugate
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Quasimodo: If you were here on Thursday:
Test Practice Chapter 11.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

CHISPA – el 29 de octubre New Chispa sheet –La semana #9 What do you know about “Día de los muertos” (Day of the Dead)? If you don’t know anything, can you guess what it is? Write 5-7 sentences in English.

THINK * PAIR * SHARE PAIR up with your SHOULDER PARTNER and discuss what you wrote SHARE with the class what your SHOULDER PARTNER said

Coco “In Disney/Pixar’s vibrant tale of family, fun and adventure, aspiring young musician named Miguel embarks on an extraordinary journey to the magical land of his ancestors. There, the charming trickster Hector becomes an unexpected friend who helps Miguel uncover the mysteries behind his family’s stories and traditions.”ordinary journey to the magical land of his ancestors. There, the charming trickster Hector (voice of Gael Garcia Bernal) becomes an unexpected friend who helps Miguel uncover the mysteries behind his family’s stories and traditions.

CHISPA – el 30 de octubre Describe what you saw on the “ofrendas” in the movie yesterday. What would you want on your “ofrenda”?

CHISPA – el 31 de octubre Celebrate someone who has passed away. Draw an ofrenda for him/her!

CHISPA – el 1 de noviembre Compare Día de los muertos with American traditions. Are there some aspects of this Mexican holiday that are similar to what we do for loved ones who have passed away? Describe.

La orden del día Discuss movie Review 6.1 vocabulary Review restaurant expressions Book page 199 activities 4 & 5 Create restaurant dialogues Book page 199 activity 6

5 ways to POLITELY asked the waiter for a napkin Quisiera una servilleta, por favor. Quiero una servilleta, por favor. Deseo una servilleta, por favor. ¿Me trae una servilleta, por favor? ¿Nos trae una servilleta, por favor?

CHISPA – el 2 de noviembre Escribe en español: I would like a ham sandwich. Are you going to ask for the soup? They make really good salsa here. Can you bring me a bowl, please? I never ask for the French fries. Quisiera un sándwich de jamón. ¿Vas a pedir la sopa? Aquí preparan muy bien la salsa. ¿Me trae un plato hondo, por favor? Nunca pido las papas fritas.

La orden del día Vocab Review (silent study) QUIZ! Create restaurant dialogues Book page 199 activity 6 On looseleaf, dialogue format, skip lines Pay attention to all requirements!

Vocabulary 6.1

DICE VOCAB REVIEW 1 – verb 2 – noun 3 – adjective 4 – expression 5 – ANYTHING 6 – a word that isn’t in the chapter but SHOULD be (must be related to the Chapter’s theme) 1. Roll the dice, say a word from the chapter in SPANISH 2. Person to the right repeats the word 3. Next person says it in English 4. Next person writes it down (Spanish)