Standards-based Promotion Policy

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Advertisements

Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Español 2: Hoy es el 8/5/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Examen de la unidad (mp3)mp3 -A la vez: examen oral Tarea: - Vocabulario nuevo.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Español 2: Hoy es el 25/5/12 OBJETIVO: Analiza unas lecturas -Alternative Assessment -Repaso para el examen del martes Tarea: - Repasa/ Completa la última.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Examen de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT, por sus siglas en Inglés) Exámenes y Proceso de Reclasificación Mount Miguel ELAC Meeting.
Español 2: Hoy es el 16/9/11 OBJETIVO: Analiza y anota una lectura; Explica la gramática de la unidad -Calentamiento: conjugaciones rápidas -Recogida de.
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
El comité de evaluación del dominio del idioma
110:30-11:05 5 1:001: :10-11:40 61:402:15 311:45-12:15 72:202:50 412:20-12:55 82:553:25.
Español 2: Hoy es el 6/1/12 OBJETIVO: Analiza varios textos Repaso del semestre -Calentamiento -Alternative assessment -¡Jeopardy (U1)! (enlace)enlace.
Español 2: Hoy es el 30/4/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Calentamiento breve: ¿Qué hizo tu este fin de semana? -Repaso de la.
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Información para los padres El 9 de diciembre, 2015.
Español 2: Hoy es el 23/3/12 OBJETIVO: Analiza un video -Carol’s Journey -A la vez: exámenes orales Tarea: - Paquete de lecturas.
DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1.
Master Plan Programs and Initial Identification Procedures of English Learners DELAC September 23, 2010 Meeting Language Acquisition Branch.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Español 2: Hoy es el 17/5/12 OBJETIVO: Usa comparativos y superlativos para comparar [per. 1 y 6] -Calentamiento rápido: comparaciones -Repaso de la tarea:
English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.
ESOL I&II and ESL Holly Parra Room 1215
Siler City Elementary 1.
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
August 21, 2017 Total Solar Eclipse Nyssa School District Approximate Timeline 8:06 School Day Begins – MS/HS go to 1st period – stay with the teacher.
Welcome/Bienvenida
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es garantizar la existencia de escuelas excelentes en todos los vecindarios. Verificar el progreso Apoyar.
English Learners: Who? Home Langauge Survey
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Half Day
1 8:35  9:24      5A  12:02  12:22   2 9:29  10:13      5B  12:32  12:52   3 10:18  11:02      6  12:57  1:47   4 11:07  11:57      6A  12:57  1:17   4A 11:07  11:27      6B  1:27  1:47 
DUAL LANGUAGE PROGRAM PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
News from K62/ Noticias de K62
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
Presented by: SJVA Counseling Team
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
DUAL LANGUAGE PROGRAM PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Distrito Escolar Unificado de Fremont
English as a second language in middle school
English Learner Advisory Committee
Acuerdos Escuela-Familia
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés
inglés: Henry the Eighth/ español: Enrique octavo
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Matemáticas de Secundaria
Raymond Cree Middle School
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Transcripción de la presentación:

Standards-based Promotion Policy 2002-2003 Local District G Parent Presentation Donna R. Simien, Coordinator

BACKGROUND FORMACION ACADEMICA September 1998: State of California enacts AB1626 (Education Code Section 48070.5(1)(d) Septiembre 1998: El Estado de California instituye AB1626 (Código de Educación Sección 48070.5(1)(d))

Policy Standards-based Promotion Policy requires students to demonstrate they have achieved their grade level standards before being promoted to the next grade. La Política Educativa para la Promoción de Grado Escolar con Base en las Normas Académicas requiere que los estudiantes demuestren que han alcanzado las normas del nivel de grado antes de ser promovidos al siguiente grado.

CRITERIA FOR PROMOTION CRITERIOS PARA LA RETENCION English proficient students will meet minimum grade level standards in reading, oral reading fluency or a Performance Assignment score of 2 Los estudiantes competentes en el inglés reunirán el minimo en las normas académicas del grado escolar en lecutra, fluidez en lectura oral ó una calificación de 2 en Asignación de Rendimientos

CRITERIA FOR PROMOTION CRITERIOS PARA LA RETENCION English Learners will meet minimum English Language Development (ELD) standards by moving one ELD level per year or one ELD level per semester in grade 8 Los estudiantes del Idioma Inglés reunirán el minimo en las normas de Capacitación Progresiva en el Idioma Inglés (ELD) avanzando un nivel en ELD por año ó un nivel en ELD por semester en el octavo (8) grado

CRITERIA FOR PROMOTION CRITERIOS PARA LA RETENCION English Learners in a Spanish bilingual program will meet minimum grade level standards in primary language reading or a Spanish Performance Assignment score of 2 and will meet minimum ELD standards by moving one ELD level per year Los estudiantes del Idioma Inglés en un programa bilingüe de Español y reunirán un minimo en las mormas académicas de nivel de grado en lectura del idioma natal ó una calificación de 2 en Asignación de Rendimientos del Idioma Español y reunirán el minimo en las normas de Capacitación Progresiva del Idioma Inglés (ELD) avanzando un nivel por año en ELD

CRITERIA FOR PROMOTION CRITERIOS PARA LA RETENCION Students with disabilities will meet the criteria as indicated on the IEP Un estudiante con incapacidades reunirán los criterios como estan indicados en el IEP (Programa de Educación Individualizada) Students will meet Federal and State law and District requirements Los estudiantes cumplirán con las leyes Federales y Estatales y reunirán los requisitos del Distrito

CRITERIA FOR RETENTION CRITERIOS PARA LA RETENCION (Grades/grados 2-5) Reading achievement score of 1 and a Performance Assignment score of 1 1 en lectura y una calificación de 1 en Asignación de Rendimientos English learner at the same ELD level for two or more years and a Performance Assessment score of 2 or below Un estudiante del Idioma Inglés (EL) que has desempeñado en la misma Capacitación Progresiva en el Idioma Inglés (ELD) por dos ó más años y una calificación de dos ó menos en el asesoramiento de rendimientos del ELD

CRITERIA FOR RETENTION CRITERIOS PARA LA RETENCION (Grades/grados 2-5) English learners in a Spanish bilingual program with a reading score of 1 and 1 on the Spanish Performance Assessment or at the same ELD level for two or more years and a 1 on ELD Performance Assessment Un estudiante en el programa bilingüe del Idioma Español que tiene una calificación de aprovechamineto en lectura de 1 y una calificación de 1 en la Asignación de Rendimientos en Arte del Idioma Español ó que ha desempeñado en la misma Capacitación Progresiva en el Idioma Inglés por dos o más años y dos o menos en el Asesoramiento de Rendimientos del ELD

CRITERIA FOR RETENTION CRITERIOS PARA LA RETENCION (Grade/grado 8) SAT9 total reading score at or below the 20th percentile; and a reading fluency score below 115; and an encoding score below 37 Un estudiante proficiente en el Idioma Inglés que tiene una calificación en lectura en exámen Stanford 9 de o menos del 20%til y la calificación en fluidez del habla (promedio) menos de 115: y una calificación en codificación menos de 37

CRITERIA FOR RETENTION CRITERIOS PARA LA RETENCION (Grade/grado 8) English Learner who receives a final failing mark in 2 full consecutive semesters of the same ESL course (Students in ESL A or B must have been enrolled in school for a minimum of two years.) Un estudiante del Idioma Inglés que recibe una marca final de reprobación en dos semestres completos consecutivos del mismo curso ESL (Inglés como Segundo Idioma.) Un estudiante en ESL 1A or ESL 1B debe haberse matriculado en la escuela por un minimo de dos años

TEACHER JUDGMENT DISCERNIMIENTO DEL MAESTRO A student who meets the criteria for retention shall be retained unless the classroom teacher determines retention is not appropriate Un estudiante que reúne el criterio para la retención, debe ser retenido a menos que el/ella maestro/a determine que la retención no es apropiada

During the retention year… Durante los años de retención… Students will participate in on-going interventions and attend summer school/ intersession during their off-track time Los estudiantes participarán en clases contínuas de intervención y asistirán a la escuela de verano/intersesión durante el periodo de vacaciones

PARENT NOTIFICATION PROCEDIMIENTO DE NOTIFICATION PARA LOS PADRES Parents are notified through teacher conferences, progress reports ,and letters when their child is at-risk of not meeting grade-level standards for promotion Los padres son notificados a través de las conferencias de padres y maestros, el informe de progreso académico y por correo cuando el niño(a) se encuentra en riesgo de no reunir las normas de nivel de grado para la promoción

PARENT APPEAL PROCESS PROCEDIMIENTO DE APELACION DE PADRES A parent may appeal the decision to retain their child with the school principal during the first month of school. If the parent does not agree with the principal’s decision, he/she may appeal to the Local District Director of School Support Services El padre debe apelar con el director de la escuela la decisión de retener a su hijo/a durante el primer mes de clases. Si el padre no esta de acuerdo con la decisión del director el/ella puede apelar al Director de Servicios de Apoyo de Escuelas del Distrito Local