dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes.
Advertisements

Dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes. Adapted by Sharon Birch.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
 No hay que empezar la casa por el tejado. 1. Mañana se entrega las a a la campanas 2. = 140 puntos 3. Hay que terminar el trabajo de la computadora.
Dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
Las Palabras Interrogativas
Español 3 10 de mayo de 2017.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Las Palabras Interrogativas
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 1 23 de enero de 2017.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Español 1 16 de febrero de 2017.
Las Palabras Interrogativas
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Información sobre países
Información sobre países
Fish is Fish by Leo Lionni.
Información sobre países
Día número 25 Español 1—Acelerado
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Forming questions.
Informacion PIIRS
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Vamos a comparar 6 países Expectativa de vida Hombres / Mujeres
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las Palabras Interrogativas
Los días de la semana Play the silent video clip and use the sound files (yellow icons) to provide the pronunciation for the days of the week, starting.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Question Formation Spanish I Page 52.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Write the following #’s in words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes Voces Inocentes dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes

¿Cómo es El Salvador? Bandera 77 años / 70 años Continente Idiomas Expectativa de vida Español Nahua Capital Having established that the film is based in El Salvador this slide gives a little more information about the country. The idea would be to do either whole class or pair oral work using the following TL questions: ¿Qué colores tiene la bandera? ¿En qué continente está? ¿Con qué países limita? ¿Cuántos habitantes hay/tiene? ¿Cuál es la capital? ¿Qué idiomas hablan? ¿Cuál es la expectativa de vida para los hombres/ para las mujeres? ¿Cómo se llama la moneda de este país? For students who have done quite a bit of Q & A work on other countries, perhaps they could be involved in generating the questions rather than just responding to them. This depends obviously on the experience and knowledge base of the Y9 students. Wikipedia images - flag, country, continent man/woman from open clip art Población Moneda 6,071,774 (seis millones setenta y un mil setecientos setenta y cuatro habitantes)

¿Qué colores tiene la bandera? ¿En qué continente está? ¿Con qué países limita? ¿Cuántos habitantes hay/tiene? ¿Cuál es la capital? ¿Qué idiomas hablan? ¿Cuál es la expectativa de vida para los hombres/ para las mujeres? ¿Cómo se llama la moneda de este país?