Día número 157—español 1 El 8 de mayo Cheer up! = ¡Ánimo! (Espero) que tengas…! (I hope) you have… lleno de = full of
Leer el boletín https://docs.google.com/document/d/1OrJ9TwWpVMKeqt_1I7JneCNecqWRw-8fdsmVGsFvTyI/edit?ts=5af0d914
ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? 30 Pg 3 due: ¿Qué le gusta, disgusta, prefiere, o son sus favoritas? Continue with DOPs 1 LA TAREA: Pg 4 2 Pg 4 due: ¿Qué hace durante un año? Include the season, time, dates, with whom, etc. Start Reflexive Verbs today. 3 Pg 5 due: ¿Quiénes son 3 personas importantes en su vida? Continue with Reflexive Verbs 4 info & Continue with Reflexive Verbs Start page 6: ¿Cuál es su rutina diaria? 7 CINCO de MAYO Pg 6 due Rutina Diaria DEVOLVER y corregir los errores de páginas 1, 2, 3, 4. TAREA: TERMINA estas páginas para tu proyecto. 8 Teach the imperfect. TAREA ESCRIBE pg 7 para el proyecto. 9 Pg 7 due:¿Cómo era su escuela? Cont with future tense, ir a + infinitive, querer + infinitive 10 11 Pg 8 due: ¿Cómo será su futuro? Do research on Hispanic culture 14 Pg 9 due: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? 15 16 17 18 21 REVIEW WEEK 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO FINAL 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL
To talk about or describe things that USED TO happen in the past, The IMPERFECT TENSE VS Pretérito To talk about or describe things that USED TO happen in the past, EXISTED or OCCURRED on a REGULAR BASIS during a certain time period such as...when you were little. use the IMPERFECT TENSE. When SraB was little, she USED TO love to say YABA, DABA, DOO! and sing E-I, E-I, O!
To talk about or describe things that USED TO happen in the past EXISTED or OCCURRED on a REGULAR BASIS during a certain time period. USE THE IMPERFECT TENSE. I used to go to Royal Oak Middle School. I had many fun classes. (Possession that existed during that period of time.) Some classes were hard. (Description of classes during that time.) I would walk to school every day. (Event that occurred repeatedly.) I always did my homework. I was a very good student. I generally received As and Bs.
There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: IR (to go) iba, ibas, iba, íbamos, iban SER (to be) era, eras, era, éramos, eran VER (to see) veía, veías, veía, veíamos, veían To help you remember these endings: For ALL other verbs, drop the –AR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --aba --ábamos When SraB was young, she USED TO love to say YABA, DABA, DOO! And sing E-I, E-I, O! --abas --abais --aba --ában drop the –ER or –IR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --ía --íamos --ías --íais --ía --ían MEMORIZA la información
There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: IR (to go) ¿Cómo era tu escuela cuando tenías 12 años? There are only 3 irregular verbs in the Imperfect tense: 1. ¿A qué escuela asistías? IR (to go) iba, ibas, iba, íbamos, iban SER (to be) era, eras, era, éramos, eran 2. ¿Cuántas clases tenías? VER (to see) veía, veías, veía, veíamos, veían For ALL other verbs, drop the –AR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. 3. ¿Cómo se llamaban tres de tus clases? --aba --ábamos --abas --abáis 4. ¿Qué hacías en tu clase de…? --aba --ában 5. ¿Cuál era tu clase favorita? ¿por qué? drop the –ER or –IR and add: yo nosotros tú vosotros él/ella/Ud. ellos/ellas/Uds. --ía --íamos 6. ¿Quién era tu maestro/a favorito/a? ¿por qué? --ías --íais --ía --ían
¡PARA ENTREGAR EL ___DE MAYO! are on ALL papers! Highlight Labels! Fecha ¡PARA ENTREGAR EL ___DE MAYO! INDICE #3—SEM 2 Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Highlight Labels! Pg SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES El 27 de abril APUNTES # 8: Verbs to talk about likes and dislikes A Voc útil Ir (to go) Dar (to give) Infinitives for fui-fui song Ser (to be) Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This paper) A SECCIÓN B PRÁCTICAS El ___ de mayo Práctica #1: B Práctica #2: Práctica #3: Práctica #4: Práctica #5: SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL C La Cultura #1: La independencia de México La Cultura: El día de los muertos VS Halloween C el 20 de marzo La Cultura #2: Bajo la misma luna—15 oraciones de la película el 21 de marzo --15 oraciones más El 7 de mayo La Cultura #3: el Cinco de Mayo SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo) el 14 de sept Los Números (blanco) Guía de Pronunciación el 1 de feb Stem-changing Verbs (rosado) WS Ser, Estar, Tener (Rosado) el 20 de feb WS 101 SER vs ESTAR El 20 de abril WS Apuntes y practica Mandatos Informales (Rosado) El 25-26 de abril WS Apuntes Direct Object Pronouns (Rosado) El 2 de mayo WS Verbos Reflexivos (with pictures & verbs) El 8 de mayo GRAMMAR BROCHURE Unused Pases de Tarea & Old Tests DO NOT include your current Crónica!
DISTRIBUTE grammar brochure. WRITE your NAME, PER, Pg D on the top on the side that has three titles. (The side with the irregular verbs is the back.) Use the notes on the imperfect tense to write Page 7 of your project.
DUE TOMORROW: Página 7: ¿Cómo era su escuela? A minimum of 5 sentences using the imperfect tense to tell how school “used to be” Tell what Peanut’s school day was like when (s)he was a certain age How many classes (s)he had (at least 3) What classes (s)he had. (Name at least 3.) What (s)he used to do in each of the 3 classes you mentioned above. The name of Peanut’s favorite class or teacher. Why? Page is numbered and includes picture(s) & TYPED (or NEATLY printed) Text