Dual Language Instruction Program/ Programa de Instrucción en

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Advertisements

Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Gramática comparada I Diferencias foneticas
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Siler City Elementary. Inmersión bidireccional La misma cantidad de alumnos hablantes nativos de cada idioma Equal number of native speakers.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
LAS CLASES de ESPAÑOL Basic information about Spanish classes at HMS for the school year.
English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.
Dual Language Immersion Program
ESOL I&II and ESL Holly Parra Room 1215
Siler City Elementary 1.
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Welcome/Bienvenida
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Las Palabras Interrogativas p.154
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
First Grade Dual High Frequency Words
DUAL LANGUAGE PROGRAM PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
Las Palabras Interrogativas
DUAL LANGUAGE PROGRAM PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
English as a second language in middle school
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
English Learner Advisory Committee
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Señora Daniele, Profesora de Español
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Las Palabras Interrogativas
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Standards-based Promotion Policy
Las Palabras Interrogativas
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Las Palabras Interrogativas
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
¡JUEGAMOS! LET’S PLAY! I Basics Básicos II B & B III
Matemáticas de Secundaria
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Raymond Cree Middle School
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Transcripción de la presentación:

Dual Language Instruction Program/ Programa de Instrucción en Dos Idiomas Nora Guillén -English Learner Coordinator Janet Grossnicklaus-Director Madera Unified School District Educational Services

What is Dual Language Instruction What is Dual Language Instruction? ¿Qué significa Instrucción en dos idiomas? A form of instruction where: Two languages are used English and Spanish Two groups of students are involved: 50% Native English speakers Spanish speakers Una forma de instrucción donde: Dos idiomas son usados inglés y español Dos grupos de estudiantes participan: 50% Hablantes Nativos del Inglés del Español Explain the make-up of 50/50 or 33/33/33 This is an additive program Also known as: Two-Way Immersion (TWI) Dual Immersion (DI) Dual Language Program También conocido como: Inmersión doble en dos idiomas Inmersión doble Programa de lenguaje dual

Dual Language Instruction vs. Bilingual Education DLI Bilingual Education English Speakers AND English Learners in one classroom learning together (models of both languages) English Learners only Instruction is in the target language focusing on solid instruction in that language, including initial literacy instruction (no mixing of languages) Instruction is in both languages and can be mixed back and forth Students attain high levels of literacy in both languages based the on research Students attain low levels of literacy in Spanish and English the based on research Students achieve at a higher level than their English-only peers in English-only instruction based on the research Students achieve at a lower level than their English-only peers in English-only instruction based on the research

Instrucción en dos idiomas(DLI) comparado a Educación Bilingüe Hablantes nativos del inglés Y aprendices del inglés en un salón de clases aprendiendo juntos (modelos de ambos idiomas) Solamente aprendices de inglés Instrucción en el idioma de enfoque (español) enfocando la instrucción sólida en ese idioma, incluyendo la instrucción en alfabetismo (no mezclando ambos idiomas) Instrucción en ambos idiomas y pueden ser intercambiados Estudiantes tendrán habilidades en lectura de alto nivel en ambos idiomas según investigaciones Estudiantes obtienen bajos niveles de lectura en español y inglés Estudiantes logran un nivel más alto que sus compañeros que hablan solamente en inglés y solo reciben instrucción en inglés según investigaciones Estudiantes logran un nivel más bajo que sus compañeros que hablan solamente en inglés y solo reciben instrucción en inglés

Three Major Advantages of DLI Tres Ventajas Mayores del Programa DLI Students become fully proficient in speaking, reading, and writing in TWO languages Students achieve in ENGLISH at levels that are similar to or higher than those of their peers in other programs but ALSO are able to read and write at grade level in a SECOND language Students in the program develop positive attitudes about other languages and cultural backgrounds and about themselves as learners Los estudiantes serán completamente competentes al hablar, leer y escribir en DOS idiomas Los estudiantes alcanzan en INGLÉS niveles que son similares o superiores al de esos compañeros en otros programas, además TAMBIÉN pueden leer y escribir en el nivel de grado en un SEGUNDO idioma Estudiantes en el programa desarrollan actitudes positivas acerca de otros idiomas, antecedentes culturales y acerca de ellos mismos como aprendices

Benefits of a DLI Program/ Beneficios de un programa “DLI” High Academic Achievement Bilingualism/Biliteracy Provides competitive edge for college & career opportunities Strengthens brain development Improves overall school performance & problem solving skills Builds leadership & self-confidence Develops strong school and family partnerships Alto logro académico Bilingüismo/Alfabetización en dos idiomas Provee margen competitivo en oportunidades para la universidad y carreras Fortalece el desarrollo del cerebro En general mejora el desempeño escolar y habilidades para resolver problemas Crea liderazgo y auto confianza Desarollo fuertes sociedades con la escuela y familia Use Brochure benefits

Beneficios de ser Bilingües 64% of the world speaks two languages or more ______ 64% del mundo habla dos idiomas o más Beneficios de ser Bilingües

Video Clips/Breve Videos The Importance of a Dual Language Education/ La Importancia de la Educación En Dos Idiomas https://www.youtube.com/watch?v=i-TMa8ZObl4 A fun, upbeat video promoting the School District of Waukesha's Two- Way Dual Language program. Beginning in Kindergarten, students are instructed in the District's curriculum entirely in Spanish. By being completely immersed in the language, students become bilingual from a young age.  Martinez Creative Group Dual Language Immersion in the Madison Metro School District/ El Programa de Doble Inmersión https://www.youtube.com/watch?v=oD9bs5rUjwE Un breve y divertido video promoviendo el programa de inmersión dual en el distrito de Madison Metro. Empezando en kínder comienzan su educación del currículo completamente en español. Al estar completamente inmersos en el idioma, los estudiantes se convierten en bilingües desde niñez.

North Carolina 2009 End-of-Grade (EOG) Reading Achievement of Current English Learners in Dual Language Programs Compared to Current English Learners Not in Dual Language Programs by Grade

North Carolina 2009 End-of-Grade (EOG) Reading Achievement of White Students in DL Programs Compared to White Students Not in DL Programs by Grade

North Carolina 2009 End-of-Grade (EOG) Reading Achievement of Low SES Students in DL Programs Compared to Low SES Students Not in DL Programs by Grade

90:10 Program Model/ Modelo del Programa Kris “Sequential Literacy”/ “Alfabetismo secuencial en dos idiomas ”

Class Composition Composición de la Clase Equal Linguistic Groups/ Igualdad en Grupos Lingüísticos

Program Overview/ Resumen del Programa Program of Choice Application Enrollment is limited Program Commitment 5-7 yrs. Class composition 50 % English Speakers 50% Spanish Speakers Opción de Matricular en el Programa Solicitud Matrícula es limitada Compromiso al programa es de 5 a 7 años Composición de la clase 50% Hablantes Nativos del Inglés 50% Hablantes Nativos del Español Depending on interest, a waiting list may be established- Lottery system to enter Lista de espera para Kinder si hay demasiado familias interesados- Systema de lotería para entrar

Closing Thoughts/Últimas palabras We know all good things take time. Having said this, be patient, little by little we will go far. The destination~ Biliteracy~is worth the time and effort invested. Sabemos que todas las cosas buenas toman tiempo. Por lo tanto, sea paciente, poco a poco llegaremos lejos. El destino ~La alfabetización en dos idiomas~ vale la pena el tiempo y esfuerzo invertido.

Questions?/ ¿Preguntas?