El coyote y el cuervo A.1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CAPÍTULO 1 EL MUCHACHO PASTOR
Advertisements

Relative pronouns lo que. Relative pronouns lo que used when referring to an idea, and not to a noun with a specific gender.
Los Irregulares del Presente Hacer, Poner, Traer, Salir, Venir (Saber, Ver)
Los irregulares del presente
El verbo “tener”….significa “to have”
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
Special expressions that use the verb “tener”
CAPÍTULO 2 El coyote y el cuervo
El coyote y el cuervo D.1. D.1 estructuras le gusta he/she LIKES puede he/she can or is able to.
El muchacho pastor D.1.
CAPÍTULO 2 El coyote y el cuervo
El coyote y el cuervo B.2.
El coyote y el cuervo D.2. D.2 estructuras Espera= he/she waits (for) Espera= he/she waits (for) Mientras= while Mientras= while.
Tener – to have It is an irregular, stem-changing verb in the present tense What is the stem? (ten) er stem (ending) The last vowel in the stem changes.
Stem-Changing Verbs.
Los verbos en español Una introducción.
Other Expressions With tener
Para empezar hablo discutimos aprendo regresamos buscamos
Calentamiento: 4.2 La Camisa Negra (Juanes)
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
First, let’s review the basic subjects. They are… I = you = he = she = yo tú él ella we = they = you (all) = nosotros/as ellos/as ustedes (Uds.) Then.
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Review for El coyote y el cuervo unit test 1. How do you recognize a noun? A noun with have _____,_______,______,______ or _____,______,_____,____ in front.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
El Verbo Tener Español 2 – Lección Preliminar. Tener  In Spanish the verb tener means to have.  Example: Yo tengo un libro. I have a book.  We use.
ESP 217/9/12 Students will be able to identify and utilize the direct object pronouns in Spanish. In the following sentences, identify the nouns, verbs.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
Department of Modern Languages Gramática nueva tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen The verb tener means to have or to possess. It is an irregular.
The verb “ser” To be.
Tener – to have Yo tengo – I have, do have, am having Tú tienes – you have, etc. Él, ella, usted tiene – he, she, you has(have) Nosotros tenemos – we.
Página 124. TENER: TO HAVE Use it when you want to tell what someone has Yo conjugation: drop –er, add –go All other forms EXCEPT vosotros(as) and nosotros(as)
Informal Commands “Tú commands”. The Imperative Tense: Use informal commands when you want to tell a friend what to do. This works for both negative and.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER  The verb TENER, which means “to have” is an – er verb.  However, some forms of the verb are irregular.  You.
VocabularioPreguntastener venirIrreg yo
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Tener and Tener Idioms. El Verbo Tener Tener: Yo tengo Nosotros,-as tenemos Tú tienes Vosotros,-as tenéis El Ellos Ella tiene Ellas tienen Ud. Uds.
The verbs decir and dar Te doy mi pelota si me das tu sándwich. ¿Qué dices? (Los verbos decir y dar)
Primer Paso: Así se dice p. 48.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
The following slides introduce the new verb IR.
Repaso de Prueba #2 Español 1A. Translate to English: La pizarra The chalkboard.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Saying Hello and Goodbye
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
The verb TENER Group 3. Conjugation The verb TENER.
Feeling a little “negative” today? ¡No me gusta usar la computadora!
Conjugate decir in the present tense Grammar essential #30.
Avancemos 2 – Lección Preliminar (p9). The verb TENER means TO HAVE. It uses the ER verb endings, except in the YO form.
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
¿Cómo se dice? Estudiante A: ¿Cómo se dice ______? Estudiante B: Se dice ________. Estudiante B: ¿Cómo se dice ______? Estudiante A: Se dice ________.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
Tener and Tener Idioms. Tener = to have Yo tengo Nosotros,-as tenemos Tú tienes Vosotros,-as tenéis El Ellos Ella tiene Ellas tienen Ud. Uds.
Transcripción de la presentación:

El coyote y el cuervo A.1

A.1 estructuras tiene hambre she or he is hungry se esconde she or he hides el cuervo the crow

PQA personalized question and answer 1. ¿Tienes hambre…. ahora? durante todas las clases? Durante cuál? 2.¿Qué comes cuando tienes hambre? 3. Cuando un cuervo tiene hambre, ¿qué come? 4. ¿Qué dice un cuervo?

PQA personalized question and answer 5. ¿Te escondes cuando tienes miedo? 6. Cuando la profesora dice “Necesito un voluntario”¿te escondes? 7. ¿Te escondes cuando tu papá está furioso?

¿Cómo se dice “I…?” (How do you say “I…?”) Just change it to an “o”! tengo = I have digo = I say Vengo= I come

1. I have a calculator. Tengo una calculadora.

2. I come to the house. Vengo a la casa.

3. I say, “Oh No!” Digo, “Ay No!”

4. ¿Cuando tienes hambre, qué comes? (respond, not translate) When I am hungry I eat_______.

5. ¿Cuándo o dónde te escondes? I hide when/in….

6. ¿Cuándo corres? I run when…

7. ¿Cuándo lloras? I cry when…..