Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Advertisements

Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
1 Present tense conjugations of regular –ER&IR verbs Los Verbos Regulares.
El Verbo “IR” IR is a verb, NOT an ending.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
El Imperfecto Español 2.
Día número 83—español 1 El 9 de enero Horario Regular
Día 4 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Present tense conjugations of regular –AR verbs
Los verbs regulares.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Día número 109—español 1 El 16 de febrero Horario Regular
Día número 122—español 1 El 8 de marzo Horario de Inicio Tardío
Día número 27 Español 1—Acelerado
Día número 61 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
Día número 111—español 1 El 21 de febrero Horario Regular
Vamonos Write the correct conjugation for the following phrases.
Conjugating ar verbs in Spanish
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Día número 152—español 1 El 1º de mayo
Día número 69 Español 1—Acelerado
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Día número 104—español 1 El 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Día número 139—español 1 El 30 de marzo
El futuro Future tense.
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser
Warm up.
Día número 110—español 1 El 17 de febrero Horario Regular
Día número 83—español 1 El 8 de enero
Día número 58 Español 1—Acelerado
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Día número 100—español 1 El 1º de febrero
Día número 60 Español 1—Acelerado
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 102—español 1 El 5 de febrero
Día número 105—español 1 El 9 de febrero Horario Regular
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
Irregular Preterite IR and SER
Día número 73—español 1 El 8 de diciembre Horario Regular
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 59 Español 1—Acelerado
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Día 35-NS IB SIGN ups going on now!
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Los verbos abrir aprender bajar beber comer comprender escribir
Día número 57 Español 1—Acelerado
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Día número 102—español 1 El 6 de febrero Horario Regular
Día número 44 Español 1—Acelerado
Día número 106—español 1 El 10 de febrero Horario Regular
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Día número 112—español 1 El 22 de febrero Horario Inicio Tardío
Día número 118—español 1 El 1º de marzo
Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Día número 100—español 1 El 2 de febrero Horario Regular
Meta: 1) I can use direct object pronouns to refer to people who receive the action in a given situation. 2) I can tell someone else what to do using commands.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Transcripción de la presentación:

Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular

LEER EL BOLETÍN Meta (Goal) de Hoy: CONTINUAR con la regla de NO HABLAR INGLÉS. Pueden usar Google Translate o un Diccionario. RECUERDEN que (Remember that) es difícil hablar solamente en español, PERO si lo haces, ¡vas a aprender MUCHO! PRACTICAR las 5 conjugaciones para el EXAMEN DEL MARTES.

MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS LA TAREA: MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS STUDY how to conjugate verbs in all 5 tenses from the WS for the EXAMEN el MARTES. DOWNLOAD and PRINT the Table of Contents (Contenido #1 Sem 2 Español ACC-2017) and organize all your work accordingly. MAKE sure EVERY page has your name and period and every entry has the date. HIGHLIGHT the Apuntes # and ACT # REMEMBER that if you make up the quizlets after they have been recorded in the gradebook, you MUST SEND ME an EMAIL to let me know that I need to update your grade. PLEASE INCLUDE YOUR PERIOD. REMINDER: your grade should reflect your knowledge as well as your responsibility. If a test you took doesn’t reflect what you know, please study, see me, and retake the test to reflect what you know.

Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David Hoy por ser día de tu santo Te las cantamos a ti   Despierta, mi bien, despierta Mira que ya amaneció Ya los pajaritos cantan La luna ya se metió

¿Ayudaste en la escuela? PRÁCTICA de los cinco tiempos verbales   TRADUCE con la ayuda de tu folleto de gramática: 1. I walk (caminar) every day to school. _________________________ 2. Did you help (ayudar) at school? _________________________ 3. She used to live (vivir) in Glendora. _________________________ 4. We would go, but we don’t have money. _________________________ 5. You guys will receive money tomorrow. _________________________ Camino todos los días a la escuela. ¿Ayudaste en la escuela? Ella vivía en Glendora. Iríamos pero no tenemos dinero. Uds. recibirán dinero mañana. ESTUDIA este concepto para el EXAMEN el MARTES

Carrera de Burros (Donkey Races) 8 equipos Todos escriben la respuesta Practice Identifying verbs conjugated in the simple tenses with PPT: Indicative—CONJUGATION Carrera de Burros (Donkey Races) 8 equipos Todos escriben la respuesta La persona con el papel del equipo va al frente con la respuesta La SraB cuenta 5, 4, 3, 2, 1 y nadie más puede ir al frente No debes dejar (you shouldn’t allow) que otros equipos vean (see) tu respuesta Todos los equipos con la respuesta correcta mueven un espacio Cambia el papel del equipo con otra persona

MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS LA TAREA: MEMORIZE ALL the PREPOSITIONS on the blue WS STUDY how to conjugate verbs in all 5 tenses from the WS for the EXAMEN el MARTES. DOWNLOAD and PRINT the Table of Contents (Contenido #1 Sem 2 Español ACC-2017) and organize all your work accordingly. MAKE sure EVERY page has your name and period and every entry has the date. HIGHLIGHT the Apuntes # and ACT # REMEMBER that if you make up the quizlets after they have been recorded in the gradebook, you MUST SEND ME an EMAIL to let me know that I need to update your grade. PLEASE INCLUDE YOUR PERIOD. REMINDER: your grade should reflect your knowledge as well as your responsibility. If a test you took doesn’t reflect what you know, please study, see me, and retake the test to reflect what you know.