BIZIKASI EKIMENA BIZIKASI EKIMENA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bizikidetzaren pedagogian eragin zuzena duten prozesu sakonak:
Advertisements

AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
Gogamena edo Pentsamendua
Egiaren Testiguaren aurrean
ATOMOAREN EGITURA TXINGUDI BHI.
IK/KI OROKORTZE FASEA ikasturteko MINTEGIA
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
BIZIKASI EKIMENA ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN. 1.
BIZIKASI EKIMENA ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN. 1.
ESKOLAKO AGENDA 21 LIZARDI BHI
EHULKU (galderak nola egin)
PROFESIONAL ESPEZIALISTEN LANA GELA ARRUNTETAN
Zer ikusi/ikasiko dugu?
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
POLITIKA.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Aholkulariaren eta orientatzailearen rolak
BIZIKASI EKIMENA ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN. 1.
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
EKONOMIA POLITIKAK. ZERGA POLITIKAK
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
Harreman juridikoa eta eskubideak
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ZER DA PERPAUSA.
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
La Salle 30 esmaltetan!.
Fenomenoen gaineko ikerketa
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
BITARTEKARITZA.
DESKRIPZIOA.
Beritzegune Nagusia / Arloak
ELKARBIZITZA CONVIVENCIA
ERRONKARIKO NIZek IKASLEENTZAT SORTUTAKO 2014ko BISITA EGITARAUA
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
IRALE.
Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko ARGIBIDEAK
BIZIKASI EKIMENA ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN. 1.
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
IKASLEEN EBALUAZIO PSIKOPEDAGOGIKOA AURRERA ERAMATEKO URRATSAK
Zuzendari bilera ikasturtea
Komunikazioaren elementuak
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
ARRETA GOIZTIARRA IKASTETXEAN
6. GAIA OBLIGAZIOAK.
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
DEBAKO ETA ITZIARKO AUZO KONPOSTAJEA
-(e)NEAN perpausen erabilera desegoki batzuk zuzentzen
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
Objektu teknologiko bat aztertzea
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
Harreman juridikoa eta eskubideak
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
Energia Nuklearra ITSASO MENDIKUTE.
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
SOLIDO ZURRUNAREN HIGIDURA
ELKARBIZITZA BEHATOKIA
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zer da epaiketako bitartekotza?
Transcripción de la presentación:

BIZIKASI EKIMENA BIZIKASI EKIMENA ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN. 1

JAZARPENA DETEKTATU ETA EBALUATZEKO TRESNEN TIPOLOGIA ETA KUDEAKETA BIZIKASI EKIMENA BIZIKASI EKIMENA JAZARPENA DETEKTATU ETA EBALUATZEKO TRESNEN TIPOLOGIA ETA KUDEAKETA ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN.

Jazarpena detektatzeko-ebaluatzeko tresnak BIZIKASI EKIMENA Jazarpena detektatzeko-ebaluatzeko tresnak Ofiziozkoa Ohikoa Berezia Behaketa zuzena Autoinformeak Heteroinformeak Berdinen artekoa Helduek jasotakoa -naturala -elkarbizitza zirkuluak -jolastokiko arduradunak -behaketa orriak -gidatua -arriskuen mapa -egituratuak -galdetegiak -harremanen diagnostikoa -autonarrazioak Ezohikoa Egiturazkoa -metodo soziometrikoak -berdinen arteko nominazioak … -informeak -elkarrizketak -PIKAS -HIBP bilerak … Triangulazioa. Lortutako informazioaren laburpena

Behaketa zuzena BIZIKASI EKIMENA Naturala Behaketa orriak Gidatua Berez bermatuta izan behar dugun eginkizun profesionala. Gure jardutean “ikasleak begiratu” behar ditugu. Irakasle rola. Ikaslea eta ikastaldearen ezagutza sakonean islatzen da probentzioan oinarritutako hezkuntza hautua. Behaketa orriak Jazarpena edo tratu txarra jasaten ari den biktimak normalki ez dio bere egoera helduari – guraso zein irakasle – kontatzen. Hori dela eta, honako adierazleak hautemango ditugu tratu txarrik jasaten ari den edo ez antzemateko. Jokabide erasotzailea duten ikasleengan ere zenbaitetan adierazle jakin batzuk hautematu ahal dira. Gidatua Biktimizazio adierazle edo sintomak hautemango ditugu tratu txarrik - jazarpena jasaten ari den edo ez antzemateko. Jokabide erasotzaileen motatan murgiltzeko. Balio handikoa da hezkuntza komunitatean ari garenok behaketa eremu bateratuetan aritzeko.

Autoinformeak BIZIKASI EKIMENA Ni eta eskola Harremanen diagnostikoa Galdera-sorta honek dituen 26 item bitartez ikusiko dugu ikaslea zer nola moldatzen den eskola giroan, zelan ikusten duen eskolako bizimodua. Horretarako 3 arlo miatzen ditu: akademikoa, harremanena eta eskolarekiko gogobetetze maila. Ikasturtean zehar adostutako une jakin batzuetan informazioa jasotzeko antolaketa neurria. Ikasleen ongizate kalitateaz ohartzeko. Ikastetxean kanal komunikatibo seguruak ezartzeko kultura eta estiloan oinarritua. Harremanen diagnostikoa Bost eremutan antolatutako inkesta labur honek lagundu egingo digu ikasleriaren arteko harremanak ezagutu eta aztertzen. 1.-Tratu txarren zerrenda. 2.- Non ematen diren. 3.- Nolako erantzuna. 4.- Nolako emozioak. 5.- Norbait egoera berean ikustean zer?. PRECONCIMEI Akronimoa: Preconcepciones de intimidación y maltrato entre iguales. Galdetegi honek ikuskera integral bat eskaintzea du xede. Horretarako, eskola jazarpenaren inguruan Irakasleak, ikasleak eta familiak.

Autoinformeak BIZIKASI EKIMENA Bizimodua eskolan Nire bizitza eskolan Zazpi eremutan antolatutako tresna honek balizko jazarpenaren inguruan informazio anitza jasotzeko aukera ematen digu. Biktimizazio prozesua, jazarpen motak, jazarpena ematen den tokiak, lekukoa izan den, kontatu duen… Nire bizitza eskolan Tresna honen bitartez balizko biktimizazio prozesu batean murgilduta dagoen ikasle taldeari aukera ematen ari gatzaizkio bere egoera komunikatzeko kanal seguru baten bitartez. Zantzuak, susmoak edo gure behaketatik haratago joan behar izatea sentitzen dugunean. Auto Narrazioak Eskola jazarpenean inplikatuta dauden testigantzak biltzea. Aukera antolatua eta segurua eskaintzea bizitzen ari diren egoeraren inguruan datuak, gertaerak, bizipenak, emozioak…adierazteko.

Berdinen arteko nominazioak BIZIKASI EKIMENA Heteroinformeak Elkarrizketak Elkarrizketen bitartez honako aspektuak garatu ahal dira: Biktimengan: Ematen den isiltasunaren blokeoa apurtzea. Erreferentzialtasunaren bitartez babestua eta lagundua sentitzea. Egoeratik irteteko bitartekoak eskaintzea PIKAS Elkarrizketa egiteko era zehatz bat da. Oso antolatua eta urratsez urrats garatu beharrekoa. “Erantzukizun partekatuaren” esku-hartze paradigmaren isla. Aholkulari-Orientatzaileak edo Zuzendariak egin behar du. Berdinen arteko nominazioak Ez ohiko tresnak dira. Soilik informazioa lortzeko zailtasunak direnean erabiltzekoa. Tentu handiz erabiltzeko unea. CESC BULL S INSEBULL Jokabide erasotzailea duten ikasleengan: Heterokontrolaren bitartez balizko jazarpen egoera geratzea Jazarpen eza adierazten duten konpromisoeN jarraipena. Erreparazioarekin lotutako konpromisoetara heltzea

Taldearen partaidetza BIZIKASI EKIMENA Eskola jazarpen egoerak identifikatzeko aldagaiak (I) PROYECTO ANTIBULLYING. JM Avilés. 2015 Jazarpen adierazleak Beste portaeren adierazleak Behatu Intentzionalitatea Kasualitatea E + B Umillazioa Galtzea Errefusa Onarpena B Bilatzea Topatzea Taldearen inibizioa Taldearen partaidetza I Helduekiko ixiltasuna Helduekin adieraztea B + I Errepikatzea Sistematizazio falta Botere desoreka Botere oreka Bi diapositiba hauen azterketa sakona Avilesen “Proyecto Antibullying” liburuan (60-66 orrialdeak) duzue.

Beste portaeren adierazleak BIZIKASI EKIMENA Eskola jazarpen egoerak identifikatzeko aldagaiak (II) PROYECTO ANTIBULLYING. JM Avilés. 2015 Jazarpen adierazleak Beste portaeren adierazleak Behatu Fokalizazioa Dispertsioa E Makaltasuna Indarra B Paralizatzea Erantzuteko ahalmena Inbisibilitatea Bisibilitatea E + B + I Arrazoirik gabekoa Probokazioa B + I Exkulpazioa Argumentazioa Indefentsioa Erreakzioa

Esku-hartze mailak BIZIKASI EKIMENA esku-hartzea ikastetxea ikasgela familiak esku-hartzea Talde Dinamizatzailea Sentsibilizazioa -Preconcimei irakasleria -Formazioa Ikasleen eskubide eta betebeharrak -Arauak Partaidetza -Elkarbizitza plana 1go esku-hartze maila probentzioa jazarpen dinamiketatik babesteko neurriak ezartzen Kanal komunikatiboa -Banakako tutoretza -Postontzia -Ni eta eskola -Arriskuen mapa Talde kohesioa Tutoretza-Ordu soziala Ikasle eta ikastaldearen ezagutza Bilerak familiekin -Balizko biktimaren familiarekin -Jokabide erasotzailea duen ikaslearen familiarekin Behaketa doituak Autoinformeak -Nire bizitza eskolan -Harremanak diagnostikatzen -Autonarrazioak 2. esku-hartze maila 2.a. arrisku faktoreak identifikatu eta erasoak ekiditzen Talde dinamizatzaileari eskaera -Behaketa sistematikoa -Elkarrizketak Heteroinformeak -CESC,BULL-S,Insebull 2.b. ageriko eraso portaerak ezabatzen Gelako elkarbizitza positiboa berreraiki Ardura eta erantzukizunen banaketa -Nork-Zer -Pikas metodoa Kolaborazioan oinarritutako komunikazioa -Arauak -Jazarpenari aurre egiteko konpromisoa