Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pazkoaldiko 2. Igandea (C) Joan 20,19-31 Jose Antonio Pagola Musika:BanSon.Amadeus 1 Aurkezp:B.Areskurrinaga HC Euskaraz:D.Amundarain.
Advertisements

ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
Gogamena edo Pentsamendua
Egiaren Testiguaren aurrean
ATOMOAREN EGITURA TXINGUDI BHI.
Txokolate-fabrika 1.
dagokionez, dagokionean
Immanuel Kant: Etikari dagokion problema
FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA
ERREALITATEARI DAGOKION PROBLEMA:
AZUKREA.
SOKRATES BAINO LEHENAGOKO FILOSOFOAK: AURRESOKRATIKOAK.
POLITIKA.
hauteman detektatu atzeman [ikus antzeman / atzeman ( )]
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
NATURALEZA.
NATURA.
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ZER DA PERPAUSA.
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Osasuntsu hasi Kaixo, gu María, Silvia, Jon eta Gorka gara, eta osasuntsu egoteko zer gosaldu behar dugun, zer hamaiketako hartu behar dugun, zer.
SALMOAREKIN OTOITZEAN
Fenomenoen gaineko ikerketa
Montserrateko Beneditar alabak.
10:00etatik 12:00etara eta 14:00etatik 17:30era.
HURBILKETA OROKORRA XX.MENDEKO FILOSOFOEI
Hona lehengo asteko adibidea:
Immanuel Kant: Testuinguru historikoa
BARKA GAITZAZU, JAUNA! Jainko gure Aitarekin adiskidetzeko poza eskaintzen digu Jesusek “Gurekin 2-8”
Aurkezpena: B. Areskurrinaga HC Euskaraz: D. Amundarain
SALMOAREKIN OTOITZEAN
METODO FILOSOFIKOAK.
ZIENTZIA.
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
PLATON: FILOSOFIA PRAKTIKOA ETIKA ETA POLITIKA.
GIZARTEARI DAGOKION PROBLEMA: AZPIEGITURA ETA GAINEGITURA
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA
Montserrateko Beneditar alabak.
Razionalismoa Enpirismoa
Komunikazioaren elementuak
Zenbaki erromatarrak.
TESTUINGURU HISTORIKOA XVIII mendea
PLATON: EGITASMO FILOSOFIKOA.
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
ERREGETZA GUREGAN DA ERREGETZA GUREGAN DA
FISIKA.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
Hirutasun Guztiz Santua C Zikloa
ZELULA AMAK.
-(e)NEAN perpausen erabilera desegoki batzuk zuzentzen
{sin(klx), cos(klx)} oinarria: Fourier-en serieak
“Humek amets dogmatikotik esnatu ninduen”
GALAXIAK.
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
Lehen ziurtasuna: cogitoa
PERSPEKTIBISMOA ( ).
MATERIALISMO DIALEKTIKO ETA HISTORIKOA
METAFISIKA.
Giza ekintza Zoriona Ongi bat lortu
KALKULU NUMERIKOA: Funtsezko arazoa:
FILOSOFIAren HISTORIA
23. Bedi f : R > R3 endomorfismoa, non
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
Otsailak :30 etan Barakaldon Bide Onera
Kontzientzia Sesha.
ENPIRISMOA Zentzu zabala
Transcripción de la presentación:

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Ezagutzari buruzko teoriaren ondorioa: Ezagutzen duguna fenomenoa da, besterik ez. Fenomenoa: sentimenezko esperientziatik eratortzen eta gure gogamenean agertzen dena. Zer dela eta gure gogamenean dagoen honako hauen existentziaren ideia: Jainkoa, mundua, Nia (arima)?

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Erantzuna: Gure arrazoimen hutsak eratzen ditu ideia horiek, ulermenaren kategoriak fenomenoak ez diren errealitateei aplikatuz.

Sentimenezko intuizioa - fenomeno Sentsibilitatea Ulermenezko ezagutza FENOMENOAK + KATEGORIAK Ulermena Sintesi gorenak Arima, Mundua, Jainkoa Arrazoimena

Arima: barneko esperientziako fenomeno guztiak bateratzen dituen ideia, fenomeno horien artean erlazioak ezarriz. Mundua: kanpoko esperientziako fenomeno guztiak bateratzen dituen ideia, fenomeno horien artean erlazioak ezarriz. Jainkoa: barneko eta kanpoko fenomeno guztiak bateratzen dituen ideia, fenomeno horien artean erlazioak ezarriz.

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Jainkoa: Arrazoimenak, kausalitatearen kategoria aplikatuz, baldintzatua ez den errealitatearen oinarria bilatzen du; errealitate osoaren azken oinarriaren bila Jainkoaren ideia eratzen du. Ez dugu horrelakorik ezagutu. Beste fenomeno batzuen baldintzak diren fenomenoak ezagutzen ditugu.

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Jainkoa: Kanten ustez, ordura arte erabiliak izan ziren argudioek ez zuten Jainkoaren existentzia frogatu.

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Jainkoa: Argudio ontologikoa Jainkoa guztiz perfektua den izakia da. Existitzea perfekzio bat da. Kant Guztiz perfektua den horren ideia edukitzeak ez dakar berekin horren existentzia. Zerbaiten existentzia baieztatu dezakegu soilik horren hautematea edukiz gero.

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Jainkoa: Argudio kosmologikoa Izaki kontingenteak existitzeak kontingentea ez den izaki bat existitzea eskatzen du. Kant Azken batean argudio ontologikoa berformulatzea da. Ez du frogatzen beharrezkoa den izaki baten existentzia. Beharrezkoa den izaki hori Jainkoa dela ere ez.

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Jainkoa: Argudio teleologikoa Munduan ordena bada, azken xede baterantz dena zuzenduta badago, Existitu behar du ordena hori ezarri duen izaki gorena. Kant Argudio horrek ez gaitu guztiz jakintsua den izaki ordenatzaile batengana. Oso jakintsua den batengana bai, baina kontuan hartu behar dugu munduan dagoen desordena. Bestalde argudio horrek ez du frogatzen izaki hori kreatzailea dela, existitzen den horretan ordena ezarri duena dela baizik.

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Mundua: Gure arrazoimenak eratu duen ideia da, gure inpresio guztien oinarria dela suposatuz. Ezin dugu ezagutu Berez den hori. Noumenoa Bereizi behar ditugu: Ezagut dezakegu Niretzat den hori. Fenomenoa

Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Arima - Nia: Gure arrazoimenak eratu duen ideia da, gure eragiketa psikiko guztien oinarria dela suposatuz. Gure eragiketa psikiko guzti horien azpian zerbait dagoela suposatzen du, eragiketa psikiko guzti horiei batasuna ematen dien substantzia dela suposatzen du. Ezin dugu jakin zerbait erreala den, fenomenikoa ez den zerbait baita.

Metafisika ez da posible zientzia bezala Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema Ondorioa: Jainkoa, Mundua eta Nia gure arrazoimenak eratu dituen ideiak dira. Giza ezagumenak iritsi ez dituen errealitateak dira: ezin ditugu ezagutu. Ideia horien gaineko zientzia ez da posiblea. Metafisika ez da posible zientzia bezala