Pages 94-99 Section 4 Rise and Fall of Chinese Empires Subida y caída de imperios chinos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
Accents and Punctuation
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Objetivos 1.To revise car parts 2.To learn how to describe something you were doing when… 3.To learn key phrases for describing an accident 4.To create.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
The Mauryan Dynasty Presented By: Ms Soler. Como Chandragupta reinaba su imperio?(How did Chandragupta rule over his empire?) Unifico ciudades estados.
The Gupta Dynasty Presented By: Ms Soler. Como la Dinastía Gupta le sedó poder a los gobiernos locales? How the Gupta Dynastys give power to its local.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
El Imperfecto Los Verbos en -ER/-IR. El Imperfecto Usos del Imperfecto: –Express habitual or repeated actions/events in the past –Actions without definite.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
Asking Questions Español I - p. 184.
Español 1 el 20 de octubre Bell Dinger el 20 de octubre (1-8) Translate the following statements into English. (1-8) Translate the following statements.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
El Presente Progresivo Describing an action in progress- Whats happening right now.
Describing an action in progress- Whats happening right now.
Los interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Los interrogativos.
Index / Índice Characters / Personajes Summary of the film / Resumen de la película. Songs from the movie /Canciones de la película.
Preterite with mental and emotional states
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Morocco. Souad Massi Ghir Enta. Jagadir Ppsx.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
CAPÍTULO 5A Y 5B The Perfect Tenses, Adjetivos Apocopados, and -ísimo.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Interrogativos Capitulo 4A.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
“La comprensión interdisciplinaria es la capacidad de integrar conocimientos y formas de pensar de dos o más disciplinas para crear una nueva perspectiva.
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Everything you’d want to know about how to change verbs in Spanish….almost. Jason Engle MADL127: EDTC 560 University of Phoenix.
Our first project: The iron. Name of the student: Miranda de la Torre Rivero. AVATAR.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
Ancient Greece. Geography It was not a large land mass like Egypt and Mesopotamia Small: Size of Louisiana Sea Mountains Rivers: surrounded by mountains.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
So What? (What’s important to understand about this?)
First Grade Dual High Frequency Words
Vocabulario Podrán encontrar la lista del vocabulario en el folder “Día de los muertos Unit” en la pagina web de la escuela.
More sentences that contain if…
Hazlo-Ahora 10/4 Tener en escritorio lo siguiente: Materiales Hazlo-Ahora Tarea Tener en escritorio lo siguiente: -lápiz, lapicero negro o azul.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Write in Spanish (See pag 96)
Chiquilla Te Quiero!!! _____ ____ _______mi dulce niña Ya lo ves estoy, tan loco por ti Cuando te veo venir No se ni que decir Y no encuentro la manera.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
ACTIVE TO PASSIVE VOICE Active You killed six zombies SubjectVerbObject Passive Six zombies were killed BY you SubjectVerbObject The OBJECT in the active.
Transcripción de la presentación:

Pages Section 4 Rise and Fall of Chinese Empires Subida y caída de imperios chinos

Essential Question: Why were government and social structure important to early Chinese dynasties? ¿Por qué eran el gobierno y la estructura social importantes para las dinastías chinas tempranas? They helped bring stability to the empires. Ayudaron a traer estabilidad a los imperios.

FOCUS : Rise and Fall of Chinese Empires

The BIG Idea: The Qin and Han dynasties established strong central governments that were the basis for future dynasties. Las dinastías de Qin y de Han establecieron los gobiernos centrales fuertes que eran la base para las dinastías futuras.

The Qin (CHIN) Dynasty Pages 94-95

Main Idea: Qin Shihuangdi unified the Chinese world using force against invaders and harsh treatment of his subjects. Qin Shihuangdi unificó el mundo chino usando la fuerza contra invasores y el tratamiento áspero de su gente.

History and You: What makes you want to obey rules? ¿Qué hace que usted desea obedecer reglas?

Qin Shihuangdi Founded by Qin Shihuangdi at the age of 13 Fundado por Qin Shihuangdi en la edad de 13

Qin Shihuangdi Described as having the chest of a bird of prey, the voice of a jackal, and the heart of a tiger. Descrito como teniendo el pecho de un pájaro de la presa, de la voz de un jackal, y del corazón de un tigre.

Qin Shihuangdi Unified the Chinese world in part by creating a single monetary system and ordering the building of a system of roads. Unificó el mundo chino en parte creando un solo sistema monetario y pidiendo el edificio de un sistema de caminos.

Qin Shihuangdi In 1974, farmers digging a well about 35 miles east of Xian discovered an army of terra-cotta warriors. En 1974, granjeros que cavan bien cerca de 35 millas al este XI del' descubierto un ejército de los guerreros del terra- cotta.

Qin Shihuangdi Built The Wall of Ten Thousand Li –– to keep out the Xiongnu tribes 1500 years later, a new and better structure became The Great Wall of China Construía la pared del Li de los diez milésimos - - para guardar contra las tribus de Xiongnu 1500 años más tarde, un nuevo y mejor estructura se convirtió en la gran pared de China

Qin (CHIN) Dynasty Central bureaucracy of the Qin dynasty was divided into the civil division, the military division, and the censorate. (a part of the central bureaucracy that had inspectors who checked on government officials to make sure they were doing their jobs.) La burocracia central de la dinastía de Qin fue dividida en la división civil, la división militar, y el censorate. (una parte de la burocracia central que tenía los inspectores que comprobaron en oficiales del gobierno para cerciorarse de hacían sus trabajos.)

Reading Check: What three parts of the central bureaucracy were developed by the Qin dynasty? ¿Qué tres porciones de la burocracia central fueron desarrolladas por la dinastía de Qin? Civil division, military division, censorate División civil, división militar, censorate

The Han Dynasty Pages 98-99

Main Idea: The Han dynasty refined (perfected) the political structures of the Qin. La dinastía de Han refinó (perfeccionó) las estructuras políticas del Qin.

History and You: How efficient is your government? ¿Qué eficiente es su gobierno?

Han Dynasty The founder of the Han dynasty was Liu Pang, a man of peasant origin. El fundador de la dinastía de Han era la punzada de Liu, hombre del origen campesino.

Han Dynasty Called Han Gaozu-Exalted emperor of Han Llamado Han Gaozu- Emperador exaltado de Han

Han Dynasty He rejected Legalism and adopted Confucianism Él rechazó legalismo y adoptó Confucianism Confucius

Han Dynasty Invented water mills for grinding grain Inventó molinos de agua para moler el grano

Han Dynasty The invention that led to major expansion of trade in the Han period was the development of fore-and-aft rigging and rudders on ships. La invención que ésa condujo a la extensión importante del comercio en el período de Han era el desarrollo longitudinalmente de aparejar y de timones en las naves.

Reading Check: What new technologies developed during the Han Era? ¿Qué nuevas tecnologías se desarrollaron durante la era de Han? Advances in textile manufacturing, water mills for grinding grain, iron casting, papermaking, rudders, and fore-and-aft rigging for ships. Avances en la fabricación del textil, molinos de agua para moler el grano, bastidor del hierro, fabricación de papel, timones, y longitudinalmente el aparejar para las naves.