Tener continued.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo tener—to have Cap. 1A, pág. 15.
Advertisements

Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Usos del Presente Estructura. In Spanish you can use the present tense:  To describe people’s activities, abilities and routines Salgo con mis amigos.
Expressions Using “Tener” - and - ¡Qué…! In explanations P. 237 Realidades 2.
Expressing Future with “ir + a + infinitive”. When do you use “ir + a + infinitive”?  To talk about something you are going to do. Conjugation the verb.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
El Verbo Deber Unidad 5 etapa 2 Página 345.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
Para empezar Hoy es lunes el once de febrero
Pronombres de objetos indirectos Indirect object pronouns.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
TENER yotengo tú tienes usted él/ellatiene nosotros tenemos vosotros tenéis ustedes ellos/as tienen.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Cap í tulo 4 Expressions with “ tener ”. Expressions with “tener” (idioms) Tengo hambre. = I’m hungry. Tienes frío. = You’re cold. Tenemos calor. = We’re.
Expressions with tener Use a tener expression to describe each picture.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Time Expression with Hacer p. 58 Tema 1B. Time Expression with Hacer Use hacer to describe an action that began in the past and has continued into the.
Organización de cuadernos
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Calentamiento Hoy es martes, el 31 de enero
TENER to have =_____________.
tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen
Harry No Tiene Pizza..
Estar/Ser To be or not to be.
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
Michaelson Unit 3 Lesson 1
Hoy es martes, el 10 de octubre de 2017
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Time Expression with Hacer
Ser and Adjectives.
Hoy es el 2 de octubre..
Imperfect of ser and haber
¡Los Adjetivos!.
Jesse Rania ¿Qué tiene Kate? ¿Qué tiene Dean? ¿Qué tiene Juan?
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Vida Saludable (Healthy Life) Unit 3 continued
Unidad 3: Somos estudiantes
Time Expression with Hacer
The Imperfect Tense: Other Uses
Expresiones con «tener»
Pedir & Servir.
Expresiones con tener.
Pedir and Servir.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Correct each sentence with correct form of verbs, nouns, accents…etc
The Imperfect Tense: Other Uses
Imperfect of ser and haber
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
Hay… There is… Un gato.
The Verb: TENER.
Ser Estar.
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
38 Tener.
Tapas Write a sentence using each word
Tener Ch. 1A.
What subject pronoun would you use to talk about these people?
Time Expression with Hacer
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Write questions with the following verbs using indirect object pronouns. Then, turn to a partner and ask and answer the questions. Modelo: ¿A quién le.
El Verbo tener = “to have” tenemos Yo tengo tenéis Tú tienes
¡Mi vida cotidiana! continued.
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Transcripción de la presentación:

Tener continued

Notes: Tener- To have Yo Tú Él/Ella/Usted Nosotros/as Vosotros/as Ellos/Ellas/Ustedes Tengo Tienes Tiene Tenemos Tenéis Tienen

Notes: Tener + que To say that you have to do something you use the expression tener que. Ejemplos: Tengo que barrer el suelo. (I have to sweep the floor.) Marta tiene que lavar los platos. (Marta has to wash the dishes.)

Notes: Expressiones con tener

Classwork: Describe what is happening in each picture using an expression with tener.

Classwork: Encuesta- Ask three people the following questions Classwork: Encuesta- Ask three people the following questions. Write the answers down. Ejemplo: Student 1 asks: ¿Tienes sed? Student 2 says: Sí, tengo sed. or No, no tengo sed. Student 3 writes: (person’s name) tiene sed. Or (person’s name) no tiene sed. 1. ¿Tienes hambre? 2. ¿Tienes sueño? 3. ¿Tienes calor o frío?