Día 3 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
El Modo Subjuntivo Puedo diferenciar entre TIEMPO y MODO.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Conditional Mood of Regular Verbs. The conditional mood of regular verbs is very easy because it is the same set of endings as the imperfect or –er and.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
El imperfecto del subjuntivo Espanol IV. How to form 1. Go to the ellos/ellas/Uds. form of the preterite tense 2. Drop the –ron 3. And the imperfect subjunctive.
Present Perfect and Pluperfect
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
El futuro perfecto y el condicional perfecto Avancemos 4 página 292.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
El Golf Formas Perfectas.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Español 5-6 El segundo semestre
Día número 12 Español 1—Acelerado
Español 2 26 de agosto de 2016.
1. When I’m hungry I eat pizza.
Día 8 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día 4 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Gustar V. Encantar.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Día 6 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 11 Español 1—Acelerado
Día número 14 Español 1—Acelerado
Día número 3 Español 1—Acelerado
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
El presente perfecto.
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
Perfect tenses Presente Perfecto y Pasado Perfecto
Español 2 24 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
El Pluscuamperfecto del Subjuntivo (Past perfect Subjunctive)
Día número 24 Español 1—Acelerado
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Día número 15 Español 1—Acelerado
Día número 17 Español 1—Acelerado
EL MANDATO AFIRMATIVO FORMAL
El presente perfecto.
Día número 71 Español 1—Acelerado
Unidad 3: Somos estudiantes
El presente perfecto.
The Imperfect vs. The Preterite
El presente perfecto Español III Capítulo
Formal Commands! Ten-Hut!
Día número 10 Español 1—Acelerado
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Present Perfect.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día 56—NM el 7 de noviembre Horario regular
Enfoque: La Salud (lectura y preguntas)
Meta: 1) Puedo repasar los usos de ser y estar y los adjetivos posesivos para el examen. 2) Puedo leer sobre eventos y escribir cómo se sienten los participantes.
Día número 12 Español 1—Acelerado
Irregular Preterite IR and SER
Quasimodo: Review the notes on the past tense + regular preterite verb conjugations.
How do I ask a question in Spanish???
Present perfect subjunctive mood
Día número 18 Español 1—Acelerado
Día 25 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 19 Español 1—Acelerado
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
-ER & -IR Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: –AR, –ER, and –IR. -ER and –IR verbs are often.
El Presente Perfecto y el Pluscuamperfecto
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Regular –ar (present tense)
Transcripción de la presentación:

Día 3 –Español 4 NS (HL) y NM (SL) La SraB saluda a los estudiantes en la puerta y les da una copia de los procedimientos de la clase. Los estudiantes entran, se sientan (sit down), y leen (read) los procedimientos (procedures) de la clase.

Día 3 –Español 4 NS (HL) y NM (SL) LEER el boletín https://docs.google.com/document/d/1DBOAzoglMo1TC4ktwmVwSe5vuJeLCLNjeRlRJZx7uIw/edit?ts=599768da

Día 3 –Español 4 NS (HL) y NM (SL) Pregunta esencial: ¿Cuáles son algunas costumbres que demuestran los valores culturales hispanos?

La religión El respeto ? La importancia de la familia y los amigos Pregunta esencial: ¿Cuáles son algunas costumbres que demuestran los valores culturales hispanos? Valor Costumbre La religión La importancia de la familia y los amigos El respeto ?

La importancia de la familia y los amigos Pregunta esencial: ¿Cuáles son algunas costumbres que demuestran los valores culturales hispanos? Valor Costumbre La religión La importancia de la familia y los amigos El respeto ? Festivales como la semana santa… El día de los muertos, las reuniones familiares… Saludar, Tú vs Ud., …

¿Todos se unieron todos a Google Classroom? How To Log In To Your Google Account:   1. Go to classroom.google.com 2. Select "Sign In" 3. Email: Your email is your Permanent ID@studentmail.org (For example: 125487@studentmail.org)      TIP: Do not include any zeros in front of the ID      TIP: This is not your 5 digit Student ID, it is the longer Permanent ID      TIP: You can find your number on student portal, your class schedule, or your ID card right below the bar code 4. Password: (For example: 25487jennifer)      Your password is the LAST FIVE DIGITS of your Permanent ID followed by your first name as it is recorded in Aeries.

Per 4: 8wak9q Para unirse a nuestra clase en Google Classroom: 5. Once logged in, you will click the "+" sign in the top right corner to add classes. Your teachers will give you the correct "class code" and you will be able to join the class.   6. REMEMBER: This is a gmail account. You will receive emails to this account and can access Google Drive from this account. You will have a "Classroom" folder automatically set up in your Drive for all your classwork (organized by teacher name). 7. If you FORGET YOUR PASSWORD! If you changed the password and now don't remember it and can't log in, inform your instructor and they will request it to be reset. This may take up to 48 hours, so TRY NOT TO FORGET IT! Per 4: 8wak9q

Para unirse a nuestra clase en Google Classroom: 5. Once logged in, you will click the "+" sign in the top right corner to add classes. Your teachers will give you the correct "class code" and you will be able to join the class.   6. REMEMBER: This is a gmail account. You will receive emails to this account and can access Google Drive from this account. You will have a "Classroom" folder automatically set up in your Drive for all your classwork (organized by teacher name). 7. If you FORGET YOUR PASSWORD! If you changed the password and now don't remember it and can't log in, inform your instructor and they will request it to be reset. This may take up to 48 hours, so TRY NOT TO FORGET IT! Per 6: cxbq10

Per 4: https://quizlet.com/join/R8faMSyU3 Unirse a Quizlet.com   Per 4: https://quizlet.com/join/R8faMSyU3

Per 6: https://quizlet.com/join/EGjfu43mE Unirse a Quizlet.com   Per 6: https://quizlet.com/join/EGjfu43mE

Demostrar SraBernal.Weebly.com  

Distribuir el Folleto de Gramática y explicar que los verbos regulares están en el frente mientras los irregulares están en el dorso. La última página tiene un resumen de los tiempos. Los estudiantes empiezan esta tarea para poder hacer preguntas si no comprenden algo.

LA TAREA: 1. Lee los procedimientos de la clase y completa la información en la última página. 2. Obtén la firma de tu padre/madre/guardián. 3. Termina la última página del folleto de gramática lo mejor que puedas. Si no estás muy seguro/a, escribe con letra pequeña para poder escribir las correcciones en la misma línea.

Nombre________________________________Fecha________________Per_______ WS 925 Repaso de los verbos en español   Traduce los verbos al español. 1. Infinitive: to study: _________________________________________________ 2. Present Participle: studying: __________________________________________ 3. Past Participle: studied: _____________________________________________ Never use a past participle without a helping verb! This is NOT the past tense! 4. Present: I study: ____________________________________________________ 5. Preterit: I studied: __________________________________________________ Completed action or reaction to a specific event! 6. Imperfect: I was studying: ____________________________________________ On-going/ Repeated / Description. Remember Tenía for possession. “Would” = repeated. 7. Conditional: I would study if/but: ____________________________________ 8. Future: I will study: _________________________________________________ 9. Present Perfect: I have studied: ______________________________________ 10. Pluperfect: I had studied: ____________________________________________

WS 925 Repaso de los verbos en español 11. Future Perfect: I will have studied: ____________________________________ 12. Conditional Perfect: I would have studied if/but: ________________________ 13. Present Subjunctive: She hopes that I will study (not done yet). _____________________________________________________________________ 14. Present Perfect Subjunctive: She hopes that I (have) studied. _____________________________________________________________________ 15. Imperfect Subjunctive: She hoped that I would study (not done yet). 16. Pluperfect Subjunctive: She doubted that I (had) studied. _____________________________________________________________________17. If I study, I will get a good grade. ____________________________________ 18. If I studied, I would get a good grade. ________________________________ 19. Informal imperative (aff and neg):Tim, ¡study! / Don’t study! ______________ 20. Formal Imperative (aff and neg): Sir, study! / Don’t study! _________________ 21. Plural Imperative (aff and neg): Study, you guys! / Don’t study! ___________ 22. Imperative that includes the speaker: Let’s study! ______________________