Repaso de 3B Español 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Advertisements

Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
ESPAÑOL 1 3AB PREGUNTAS. Como ________________. I eat ______________. ¿QUÉ COMES EN LA CENA?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Spanish often uses with nouns. (especially when the noun is the subject of the sentence) There are 4 of them: el, la, los, las the definite articles.
Essential Questions for Ch. 8.2 How can say how we “feel” in different situations? How can we “describe” different foods? How can we say how a food “tastes”?
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
¿Qué desayunas? Objetivo;
Hoy es lunes el Primero de febrero Today is Monday, February 1st
Los Adjetivos Posesivos
Hoy es lunes/martes, el 13/14 de octubre
La Comida.
Hoy es mièrcoles el 17 de febrero Today is Wednesday, February 17
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Multiple Choice.
Un plato saludable LÁCTEOS GRANOS FRUTAS VEGETALES PROTEĺNA.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Greetings and Farewells in Spanish!!
¡Bienvenidos al español!
Los artículos son importantes…
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
Gustar with clarifiers.
Los verbos ser, Tener, estar
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Say What? Spanish Question Words
Unidad 1, Desafío 1 SER.
The Plurals of Adjectives & Nouns:
¡Los Adjetivos!.
Describes self and others.
Los artículos son importantes…
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Ser y Estar To be or….to be?
Repaso/ Práctica : PREGUNTAS
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Pedir & Servir.
Semester 1 Review.
School Subjects Las asignaturas.
Singular to Plural Make each sentence plural.
Martes, el 27 de octubre.
Los adjetivos Adjectives are words that describe a noun.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es miércoles el 27 de enero Today is Wednesday, January 27
Las salutaciones y despididas
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Ser and Estar Español 1: Capítulo 6.
Respuesta: Me gusta jugar videojuegos y nadar.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Pick up sheet from white bookshelf and complete.
Los artículos son importantes…
Hoy es miércoles el 3 de febrero Today is Wednesday, February 3
Desde mañana ____ ___ ______dos litros de agua cada día.
El verbo SER Look at these forms of the verb ser – to be.
Saying which is the best
Ser vs. Estar pág. 204 & 206.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
SER AND NOUN-ADJECTIVE AGREEMENT
Transcripción de la presentación:

Repaso de 3B Español 1

Should you or should you NOT eat/drink these items…para mantener la salud…?

Q: ¿Qué prefieres…__________ o _________? A: Prefiero….

Say what each category is called on the “Pirámide de comida” Say what each category is called on the “Pirámide de comida”. Then come up with as many foods for each category as you can IN SPANISH

Use SER and the ADJECTIVES to describe the FOOD mentioned according to your opinion. sabroso bueno malo horrible dulce (sweet) delicioso agrio (sour) amargo (bitter) rico asqueroso(gross) grasoso (greasy) salado (salty) crujiente (crunchy)

¿Qué prefieres en la pizza? Menciona (mention) 3 ingredientes que te gusta en la pizza y 3 ingredientes que NO te gusta en la pizza

¿Cuáles (which) bebidas prefieres….? En el desayuno? Menciona (mention) 2 que te gusta y 1 que NO te gusta En el almuerzo? Menciona 2 que te gusta y 1 que NO te gusta En la cena? Menciona 2 que te gusta y 1 que NO te gusta

Write/say these times. Write/say them 2 different ways when possible. [4: 30 pm] [9: 45 pm] [8: 19 am] [11: 55 am] [2: 15 am] [12: 40 pm] [1: 10 pm] [6: 50 pm]

Fill the blanks with the correct form of SER and change the underlined adjectives to agree with their subjects!. ¡Hola! Me llamo Sara. Yo __1___ profesora de LHS. Ustedes __2___ estudiantes. Nosotros __3___ muy (inteligente). La clase de español __4___ tu clase (favorito) porque __5___ muy (interesante) e (importante). Las otras clases __6___ muy (difícil) y muy (aburrido). Pero yo __7___ una profesora muy (gracioso) y (simpático). Y ustedes __8___ estudiantes muy (trabajador).