Hacer Ahora/ preliminar paginas 1-5 Español 2R/S.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Ser vs. Estar Señora Ramos.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Agreement.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Study all slides Estudia todas las páginas
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Los Saludos y Las Despedidas
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Greetings.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Señora Johnson Beginning Spanish
04/11/16 Proposito 15B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
Estar/Ser To be or not to be.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
UNIDAD 1 - Etapa 2 Parte 2.
Beginning of the year review Spanish 1 grammar
Hacer Ahora Completa la hoja.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Adjective/Noun Agreement
I am…. Yo soy.
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Using Verbs.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Lección 1.
Beginning of the year review Spanish 1 grammar
Beginning of the year review Spanish 1 grammar
Preliminar Español 2R/S Paginas6-9.
Greetings saludos.
REVIEW OF SER AND ESTAR What you are like versus how you are feeling
Unidad 1, Lección 1 Gramática
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
Ser and Estar Español 1: Capítulo 6.
Hoy es martes el dos de enero del dos mil dieciocho.
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Hoy es viernes , el 6 de mayo de 2016 Today is Wednesday, May 6 , 2016
TO BE or not TO BE….. That is the question.
Día número 120—español 1 El 5 de marzo
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Día número 44 Español 1—Acelerado
La familia The Family.
Transcripción de la presentación:

Hacer Ahora/ preliminar paginas 1-5 Español 2R/S. Repaso Hacer Ahora/ preliminar paginas 1-5 Español 2R/S.

First day: Going over the classroom rules/ giving the books. Sign in for google classroom Remind one: Spanish 2S Text the message @66dfk6 to the number 81010 Show them me school wire page Go to page 29 and copy the vocabulary from Identify and describe people. Complete worksheet with vocabulary. Homework: write 5 sentences about you. Parent contact form due Tuesday, 2/8.

Hacer Ahora: Translate the sentences My name is… I am from New Jersey I am fifteen years old. I live in Colonia I am tall and funny.

Palabras del Vocabulario pagina 29.

Mas vocabulario pagina 29.

¿ Qué Recuerdas? ¿ Quién soy yo? Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Yo soy la profesora Sra. Gardella. ¿Quiénes son uds.? Yo soy…….. ****What are the subject pronouns in Spanish? I….. Yo we…….nosotros You…..tú they……..ellos/ellas/ustedes ( uds) He… él She….ella You( formal) …..usted( ud)

Repaso de SER y ESTAR: Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. SER: Description, Occupation, Characteristic, Time, Origin and Relationship. Yo soy Tú eres El, ella, usted (ud.) Es Nosotros/as somos Ellos, ellas, ustedes( uds.) son EX: Yo soy alta y morena. Son las diez. Tú eres un estudiante. Nosotros somos de Colonia. El es guapo, inteligente y rubio. Ellos son hermanos.

Hacer Ahora: Completen con SER: yo_____________ Tú____________ Ella ____________ El:________________ (usted)UD.____________ Nosotros___________ Ellos__________ Ellas________ Ustedes ( UDS.) _________

Completen las frases: El verbo SER: Yo_________ de Colonia Tú _________ un estudiante. Nosotros___________ muy guapos. Ellos______________inteligentes. Los chicos__________ muy buenos. Ana___________ una estudiante.

Definite Articles, pagina 4 Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Definite Articles, pagina 4 El , La , Los and Las are called definite articles. In English they mean “the” We use El and Los with masculine nouns and La and Las with feminine nouns.

Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Ejemplos: la escuela…… las escuelas el español…… los españoles el jugador…….los jugadores la jugadora…….las jugadores el equipo………los equipos el/la estudiante…….los estudiantes el chico…………los chicos la chica…………las chicas

Hacer Ahora: complete with Definite Articles page 4 Text book los ______ estudiantes _______ maestro ________ chica _________chicos _________amiga el la los la

Un and Unos are masculine Una and Unas are feminine. Ejemplos: Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Indefinite Articles Un and Una mean “a or an” in English. Unos and Unas mean “some” in English. Un and Unos are masculine Una and Unas are feminine. Ejemplos: Un libro/unos libros. Una chaqueta/ unas chaquetas

Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. ESTAR: Position, Location, Action, Condition and Emotion Yo estoy I am Tú estás you are El, ella, usted(ud.) está he is Nosostros/as estamos we are Ellos, ellas, ustedes(uds) están EX: Yo estoy aquí. I am here. Tú estás en la clase de español. You are in the spanish class. Nosotros estamos enfermos. We are sick

Completen: El verbo ESTAR Yo________ en la clase. Mi mama_________ en casa. La profesora __________ en la escuela. Tu____________ con tu amiga. Ella___________ aqui. estoy está está estás está estoy

Adjectives matching the gender: page 8 El chico es alto. La niña es bonita El maestro es muy cómico. Las maestras son muy simpáticas. Los libros grandes. Las clases pequeñas. El señor inteligente.

Las Preguntas: Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Yo me llamo Maria Gardella. Sra/ mrs Gardella. Yo soy de España. Yo soy alta y morena. Hoy estoy muy feliz. En mi tiempo libre me gusta leer, mirar la television y pasar el rato con mi familia y amigos. Para el desayuno, yo como una tostada con crema de mani, fruta y café con leche.

Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Hacer Ahora: complete worksheet with Ser and Estar use your notes. Copy vocabulary page 29 TB ; Identify describing people/ activities. Copy notes Definite and indefinite articles. Complete section 1 page 4 text book. Answer the questions about you. TAREA: Finish answering the questions

¡Buenas tardes! ¡Buenas noches! Buenos dias! Que tal! Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. SALUDOS: Good morning or any other way of greeting someone. How to say good bye? Can you remember the greetings?: ¡Hola! Buenos dias! Que tal! ¡Buenas tardes! ¡Buenas noches!

In Spanish the main way of saying goodbye is ¡Adiós! People also use: Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Goodbye in Spanish In Spanish the main way of saying goodbye is ¡Adiós! People also use: ¡Hasta luego! - see you later ¡Hasta mañana! - see you tomorrow ¡Nos vemos! - See you. ¡gracias! - thank you

Un and Unos are masculine and Una and Unas are feminine. Ejemplos: Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Indefinite Articles Un, Una, Unos, and Unas are indefinite articles. Un and Una mean “a or an” in English. Unos and Unas mean “some” in English. Un and Unos are masculine and Una and Unas are feminine. Ejemplos: Un libro/unos libros. Una chaqueta/ unas chaquetas

Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Hacer Ahora: Para y piensa page 9 complete sentences. Going over the questions from Friday. Complete sentences with correct grammar and vocabulary from the sections before, review the articles and verb SER Adjective agreement, complete sentences with the correct adjective form. Using the workbook. Complete sentences with the correct form of Tener pages 9; section 8 we will do it together writing the questions and the answer.. TAREA: Write 10 sentences about you and your family, using all the grammar and vocabulary that you reviewed, they need to use SER, ESTAR AND TENER. Study the verbs SER and ESTAR.

Hacer Ahora/ Repaso: SER o ESTAR: Yo _____ aquí. Objective: Review the vocabulary, verbs: SER/ESTAR, Definite and Indefinite articles. Hacer Ahora/ Repaso: SER o ESTAR: Yo _____ aquí. ¿De quién _____ la moto? La blusa _____ blanca. Marissa _____ muy triste hoy. El café _____ al lado del museo. La señora Rodriguez _____ la profesora. Tú _____ muy inteligente. Nosotros _____ preocupados.