DESCARTES – CONTEXTO HISTÓRICO CULTURAL Cuestión do saber e da Ciencia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HISTORIA DE ESPAÑA 2º BACHILLERATO COMPOSICIÓN DE TEXTO HISTÓRICO.
Advertisements

Relación entre filosofía y ciencia
Prof.: Jeliel Dudamel. Programa educativo: UNIDAD I Nociones básicas de la filosofía UNIDAD II Nociones del iusnaturalismo. UNIDAD III Escuelas Filosóficas.
Estructura Socio-histórica de los modelos educativos
METODOLOGIA DE LA INVESTIGACION CIENTIFICA.
DESARROLLO HISTORICO DE LAS CIENCIAS
EL RENACIMIENTO.
DESARROLLO HISTORICO DE LAS CIENCIAS…
Prólogo: preparación de la clase 7
¿Un taller requiere Receta? Receta de un taller Cohesividad Grupal Organización del Grupo Grupo como Coterapeuta Evaluación Diagnostica Orientación.
“La trastienda del sabio” Editorial Hachette, Barcelona 1983
Prof. Abraham Siloé Ramos Pérez
LOMCE.
BACHARELATO CPI DE PANXÓN Curso
DEREITOS DE CONCILIACIÓN E NEGOCIACIÓN COLECTIVA
Historia da Literatura galega: a idade media
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
CIENCIA MODERNA-ILUSTRACIÓN
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA
A clonación e as células nai.
Os retos da ciencia: expectativas diante dun futuro incerto
Reversión dos procesos de substitución
MAGMATISMO E METAMORFISMO
ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA
Estudo dos Autónomos da CORUÑA
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
O Barroco. Unha arte para a sociedade do seu tempo
Os periodos da filosofía
VINCENT VAN GOGH
Proxecto interdisciplinar
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
Oe mamá… teño unha pregunta Beatriz Pérez Conde
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
O saber científico.
Guía da Avaliación Interna do Seguimento das Titulacións Convocatoria 2015 Curso que se avalía
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Distribuir os números do 1 ao 9 entre os aneis olímpicos, de xeito que a suma dos números que hai en cada anel sexa sempre USC.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
1 Deseña un experimento para comproba-la seguinte hipótese: O rozamento é debido ás rugosidades que existen nas superficies dos corpos en contacto. Sobre.
O PROXECTO XENOMA HUMANO E AS IMPLICACIÓNS
Erros máis comúns (2ª parte)
O león fraco Mon Daporta Cousiñas feitas na casa.
ARTES / AVOGACÍA / MEDICINA + DIÓPTRICA / METEOROS / XEOMETRÍA
CONQUISTA E ROMANIZACIÓN DE GALLAECIA
Traballo voz natura Traballo Traballo Voz Voz Natura Natura Traballo
As 7 ferramentas básicas de control da calidade
O cAsTeLo De MaCeDa Castelo.
X Nome do Campamento Galego de Espeleoloxía
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
PROGRAMA “SANTIAGO SUMA” DE INCLUSIÓN SOCIAL
A SEGUNDA GUERRA MUNDIAL
Comisións de Avaliación
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
¡ Ah...! ¡Se entre Amigos fóramos gansos!.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
PARA QUÉ SERVE HOXE EN DÍA ESTUDAR LATÍN E GREGO?
1 Deseña un experimento para comproba-la seguinte hipótese: O rozamento é debido ás rugosidades que existen nas superficies dos corpos en contacto. 2 Debuxa.
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
Os volcáns.
MATRIMONIO HOMOSEXUAL
Ramón Piñeiro López Armea (Láncara ) 31de maio de 1915.
Os bioelementos e as biomoléculas
Segue o esquema proposto
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
Transcripción de la presentación:

DESCARTES – CONTEXTO HISTÓRICO CULTURAL Cuestión do saber e da Ciencia 1 RENACEMENTO S. XV – XVI (XIV – XVII?) Aspectos artísticos Perfil nítido: (Volta ás formas clásicas) Cuestión do saber e da Ciencia Época complexa Nominalismo Saber medieval Saberes técnicos Desenvolto nas universidades Xira en torno a Aristóteles e a Escolástica Trivium - Quadrivium

DESCARTES – CONTEXTO HISTÓRICO CULTURAL 2 Noria Muíño de auga Muíño de vento Novas formas de enerxía Planificación do deseño urbano Pavimentación Subministro auga Construción Catedrais Urbanismo Xeometría dos arcos Máquinas (Grúas, poleas...) Resistencia materiais Saberes técnicos Brúxula Sextante Novos tipos de barcos Cartografía... Navegación Metalurxia Balística Defensas Pirotecnia Enxeñería militar Óptica Reloxos Autómatas Maquinarias automáticas

DESCARTES – CONTEXTO HISTÓRICO CULTURAL 3 Aparición dunha clase artesanal prestixiada Enxeñeiros expertos en infinidade de técnicas pero carentes dunha sistematización xeral ARISTÓTELES E PLATÓN Os traballadores manuais non son cidadáns Cidadáns de pleno dereito CATOLICISMO O traballo é un castigo divino Defensa da vida contemplativa Critican Defenden Artes mecánicas Artes liberais Defenden Critican REFORMA Concepción Calvinista do traballo Traballo e oficio como realización persoal. Desprezo da vida ociosa O artesán enxeñoso que fabrica e inventa aparatos dispensadores de benestar “Utopía” T. Moro “A cidade do sol” Campanella “Nova Atlántida” Bacon O sabio especulativo O noble improdutivo

Inductivismo 4 DESCARTES – CONTEXTO HISTÓRICO CULTURAL O modelo metodolóxico dun tipo de ciencia baseada nun saber artesanal aparece reflectido no “Novum Organum” de FRANCIS BACON 1561-1626 Partindo de EXPERIENCIA (Inxenua – Sen presupoñer hipóteses e interpretacións previas – Idolos ) Observación atenta Recolección de datos tal e como se nos ofrecen Anotacións Taboas indutivas Catálogos Clasificacións XENERALIZACIÓNS (Que deben revelar a orde natural) Chegase a e apoiándose en Inductivismo

DESCARTES – CONTEXTO HISTÓRICO CULTURAL 5 CRISE DE DESAPARICIÓN DE TODA LEGALIDADE NA NATUREZA ARISTOTELISMO ESCOLÁSTICA NON HAI UN ORDE DE ESENCIAS FIXO NON HAI UNHA INTERVENCIÓN DIVINA SOBRE A NATUREZA NOVA VISIÓN DA NATUREZA NEN UNHA ORGANIZACIÓN DAS CIENCIAS PREFIXADA NATURALISMO Intelecto colectivo: é a vontade que rixe a capacidade creativa da natureza. (Pomponazi) A natureza ten os seus dinamismos propios, sen inxerencias externas ANIMISMO Eses dinamismos concibense como un ánima Alma do mundo: Todos os fenómenos do mundo deben remitirse a unha confusa vontade rectora. (Marsilio Ficino) Calquera cousa pode acontecer. A natureza é espontánea e creativa. Non está limitada por un orde de esencias

A ALQUÍMIA 6 DESCARTES – CONTEXTO HISTÓRICO CULTURAL NOVA VISIÓN DA NATUREZA Corresponde un novo modo de dominala, o... A esa ...PENSAMENTO MAXICO Controlando as forzas internas constituen a natureza Os minerais non son algo carente de vida. Están encerrados no seo da terra e, coma embrións, medran ata converterse en metales preciosos, cuxa cima é o ouro. Ese crecemento natural pode ser acelerado polo alquimista (este é un taumaturgo, un mago) alterando o tempo do crecemento natural. O forno do alquimista (Matrix) é a matríz na que medran. UN EXEMPLO A ALQUÍMIA

DESCARTES – CONTEXTO HISTÓRICO CULTURAL 7 Sen a limitación da clasificación Aristotélica das ciencias Cada ciencia consiste na acumulación de datos que teñen algo en común e que son susceptibles de caer baixo a mesma denominación, sen inquedanzas metodolóxicas nen relacións dedutivas. Máxia natural Quiromancia Xeománcia Nigromancia Fisiognomía Astroloxía xudiciaria Alquímia Mecánica Cábala Teoloxía... As ciencias multiplícanse Ciencias curiosas

Paradigma renacentista do saber DESCARTES – CONTEXTO HISTÓRICO CULTURAL 8 Paradigma renacentista do saber Naturalismo máxico e animista baseado nun concepto de experiencia e de ciencia meramente acumulativo seguindo o modelo do saber técnico