ACT Q.O.D. #21 jueves-viernes 6-7 septiembre 2018

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Page 258 Realidades 1 The verbs SER and ESTAR.
Advertisements

Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The “To Be” Verbs Ser and Estar.
Ser vs. Estar Señora Ramos.
El Verbo “GUSTAR” “to like”.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ESPAÑOL 2-4 HONORES.
FULL NAME, NO INITIALS! GOOD MORNING, HR 9-12!
ESPAÑOL 2-4 HONORES.
APUNTES: THE IMPERFECT TENSE
(How to tell time in Spanish)
*PLEASE PICK UP YOUR NEW YELLOW SCHEDULES!
SER and ESTAR.
1. I like to sing. 2. Susana loves to dance. 3. Do you like books. 4
use me gusta to say you like something
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY! SIGN THE ROLL.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY!.
HAPPY HOMECOMING WEEK, HR 9-12! PLEASE SIGN THE ROLL. PLEASE PICK
(with Verbs) Gustar Expressions.
ACT Q.O.D. #18 jueves 30 agosto 2018 Escribe en español:
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Expressing likes and dislikes
Page 86 Realidades 2 Ser Vs. Estar.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
APUNTES: Tener+que+infinitive- To have to do something
ACT Q.O.D. #20 martes-miércoles 4-5 septiembre 2018
*Acabar+de+infinitive (to have just done something)
Hoy es miércoles el doce de septiembre
ACT Q.O.D. #22 lunes-martes septiembre 2018
ACT Q.O.D. #29 miércoles-jueves septiembre 2018
ACT Q.O.D. #30 viernes 28 septiembre 2018
ACT Q.O.D. #26 jueves-viernes septiembre 2018
ACT Q.O.D. #25 martes-miércoles septiembre 2018
ACT Q.O.D. #24 viernes 14 septiembre 2018
GUSTAR –to like, to be pleasing to
ACT Q.O.D. #42 viernes 2 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #31 lunes-martes 1-2 octubre 2018
ACT Q.O.D. #28 lunes-martes septiembre 2018
ACT Q.O.D. #23 miércoles-jueves septiembre 2018
ACT Q.O.D. #33 viernes 5 octubre 2018
ACT Q.O.D. #38 miércoles-jueves octubre 2018
ACT Q.O.D. #40 lunes-martes octubre 2018
ACT Q.O.D. #32 miércoles-jueves 3-4 octubre 2018
ACT Q.O.D. #41 miércoles-jueves 31 octubre-1 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #36 viernes 19 octubre 2018
ACT Q.O.D. #34 lunes-martes 15 octubre 2018
ACT Q.O.D. #37 lunes-martes octubre 2018
ACT Q.O.D. #39 viernes 26 octubre 2018
ACT Q.O.D. #43 lunes-martes 5-6 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #35 miércoles-jueves octubre 2018
Unidad 1, Lección 1 Gramática
DATO-Biología: Escribe en español: Today, I am going to the
DATO-Biología: Escribe en español: I am baking a pot roast
APUNTES: EL CONDICIONAL
Grammar Tips Sra. Okray.
DATO-Biología: Escribe en español: The children are playing
DATO-Biología: Escribe en español: You (fam.) are moving to
SER vs. ESTAR “To be or not to be”
How do I ask a question in Spanish???
DATO-Biología: It takes 17 muscles to smile and 43 to frown.
DATO-Biología: Escribe en español: The yellow tie costs
DATO-Biología: Escribe en español: Tomorrow, you all are going
DATO-Biología: Escribe en español: The dresses cost $90.85 with taxes.
DATO-Biología: Escribe en español: Next summer, you all
DATO-Biología: Escribe en español: Tomorrow, we are going to
ACT Q.O.D. #73 viernes 8 febrero 2019 DATO-Biología:
How to use “Gustar”.
Las Palabras Interrogativas
Regular –ar (present tense)
Transcripción de la presentación:

ACT Q.O.D. #21 jueves-viernes 6-7 septiembre 2018 DATO-ACT TEST: Escribe en español: Today, Father is changing the oil and washing the car. *CONJUGATE BOTH VERBS! ACT Q.O.D. #21 jueves-viernes 6-7 septiembre 2018 The ACT test includes a science section; there is no science section on the SAT. AGENDA 21: HORAS 1/2/3/7 DOWN ONLY ALL EVEN ¡A-D DUE AL FINAL DE LA CLASE! PRUEBA HOY: JUEVES 2/4/6 (M-Z)

ACT Q.O.D. #21 jueves-viernes 6-7 septiembre 2018 DATO-ACT TEST: Escribe en español: Today, Father is changing the oil and washing the car. *CONJUGATE BOTH VERBS! ACT Q.O.D. #21 jueves-viernes 6-7 septiembre 2018 The ACT test includes a science section; there is no science section on the SAT. AGENDA 21: HORA: 4 ACROSS ONLY 1-5 ¡A-D DUE AL FINAL DE LA CLASE! PRUEBA HOY: JUEVES 4/6 (M-Z)

ACT Q.O.D. #21 jueves-viernes 6-7 septiembre 2018 DATO-ACT TEST: Escribe en español: Today, Father is changing the oil and washing the car. *CONJUGATE BOTH VERBS! ACT Q.O.D. #21 jueves-viernes 6-7 septiembre 2018 The ACT test includes a science section; there is no science section on the SAT. AGENDA 21: HORA: 6 ACROSS ONLY ALL 1-5 ¡A-D DUE AL FINAL DE LA CLASE! PRUEBA HOY: JUEVES 4/6 (M-Z)

B. LAS ESTRELLAS (1-9) 30 December 1984/Akron, OH/Gloria Marie James ESPAÑOL 2/3/4 B. LAS ESTRELLAS (1-9) 1. ¿Cuándo es la fecha de nacimiento de LeBron James? 2. ¿Adónde nació él? 3. ¿Cómo se llama su madre? 4. ¿Cuánto pesa él? 5. ¿Qué es su estatura? 6. ¿Qué es su signo zodíaco? 7. ¿Qué es su sobrenombre? 8. ¿Cómo se llama su esposa? 9. ¿Todavía está viviendo, o, está muerto? 30 December 1984/Akron, OH/Gloria Marie James 6’8”/250 pounds/Capricorn/Raymone Savannah/Alive

ESPAÑOL 2-4 C. La segunda hora, yo tomo la clase de (…). 2. Los antejos de sol verdes cuestan cuarenta dólares y ochenta y cinco centavos con impuestos. D. Nosotros preferimos hacer un acróstico. Ella no quiere hacer malas notas.

ESPAÑOL 1 DE HONORES Y HORA 6 B. 4. El cumpleaños de Srta. Ford es el veinte y cuatro de junio mil novecientos setenta y ocho. C. 1. (ser, p. desc./ch.)-Ellas son bellas y halagüeñas. D. 1. (ir a la pista de patinaje) -A nosotros, nos gusta ir a la pista de patinaje.

ESPAÑOL 1 DE HONORES Y HORA 6 CRUCIGRAMA 4. compañía 8. coser 13. sombra 20. máquina 38. quinceañera

¿POR QUÉ DEBES ESTUDIAR UNA LENGUA EXTRANJERA?- (WHY SHOULD YOU STUDY A FOREIGN LANGUAGE?) Your communication skills will drastically improve. You will become more tolerant of different people from different cultures. Your math and English grades will improve, due to the use of analytical (problem-solving) skills required. You will become more valuable in the marketplace, hence, you will earn more money. Foreign language study enhances listening skills and memory. The study of a foreign tongue (language) improves your skills in your native language.

Notes: Gustar vs. Encantar Gustar is a verb. It means “to like” Encantar is a verb. It means “to love” 3. In order to say what one likes or loves, follow these simple rules: a. if there is a noun in the sentence, the verb (gusta/gustan, encanta/encantan) must agree in number with that noun. b. if there is a verb (infinitive) in the sentence, always use the singular form of the verb (gusta/encanta) How to begin your answers: a. In order to begin your answer correctly, find out the subject of the sentence yo= A mi, me... Ud.= A Ud., le... Uds.= A Uds., les... tú= A ti, te... Nosotros= A nosotros, nos... él= A él, le... ellos= A ellos, les... ella= A ella, le... ellas= A ellas, les...

Ejemplos With nouns: (MAKE THE VERB AGREE IN NUMBER WITH THE NOUN!) I like the orange, black, and white butterfly. A mi, me gusta la mariposa anaranjada, negra, y blanca. You all don’t like the green and blue pants. A Uds., no les gustan los pantalones verdes y azules She loves the red and black shirt. A ella, le encanta la camisa roja y negra Mrs. Cooper doesn’t like the orange and brown skirt. - A ella, no le gusta la falda anaranjada y marrón With infinitives (verbs): (ALWAYS USE THE SINGULAR FORM OF THE VERB!) I love to sing. 3. You all love to dance. A mi, me encanta cantar - A Uds., les encanta bailar 2. They don’t like to clean. 4. Alexzandria doesn’t like to draw. - A ellos, no les gusta limpiar - A ella, no le gusta dibujar

APUNTES: Ser vs. Estar pág. 1/4 OBJECTIVE: TLW differentiate the two verbs “to be” in the target language. TLW also analyze and demonstrate how to use these verbs correctly in short sentences. Ser and Estar are two very important verbs in Spanish. They both mean “to be.” Other forms of the verb “to be” include: am, is, are, was, were. In order to know which verb to use, we have to look at what the sentence is trying to tell us. Is it telling a physical description? Is it telling where someone is located? There are 5 conjugations (forms) of Ser and 5 conjugations of Estar. An L. Ford Production © 2017

Ser (to be) Estar (to be) pág. 2/4 Yo- soy (I am) Tú- eres (you fam. are) Él- es (he is) Ella- es (she is) Ud.- es (you f.s. are) 3rd person singular 3rd person plural Nosotros- somos (we are) Ellos- son (they are) Ellas- son (they are) Uds.- son (you all are) Yo- estoy (I am) Tú- estás (you fam. are) Él- está (he is) Ella- está (she is) Ud Ud. está (you f.s. are) Nosotros-estamos (we are) Ellos-están (they are) Ellas-están (they are) Uds.-están (you all are) 3rd person plural Estar (to be) 3rd person singular An L. Ford Production © 2017

*NOTE: DO NOT USE A/AN WITH A PROFESSION OR OCCUPATION! ¿Cuándo yo uso el verbo Ser? 1. Physical Descriptions/Characteristics (fat, tall, intelligent, rich, snobbish) (ejs. 6/7) 2. Time/Date/Days (It is 1:39/Today’s date is the 30th of September/Today is Tuesday) (ej. 3) 3. Material made of (The shirt is made of silk) (ej. 5) 4. Nationality/Origin (She is American/She is from America) (ej. 2) 5. Ownership (This dress is mine) (ej. 8) 6. EVENT location (The wedding is at the church) (ej. 9) 7. Profession/Occupation (We are students/ He is an engineer). (ej. 1) *NOTE: DO NOT USE A/AN WITH A PROFESSION OR OCCUPATION! (VER EJEMPLO 1) pág. 3/4 An L. Ford Production © 2017 ¿Cuándo yo uso el verbo Estar? Temporary Conditions/Feelings (tired, busy, sick, sad, happy, *Death) (ej. Michael Jackson is dead) (ej. 4) Location of someone OR something (e.j. The shirt is on the table, Mother is at work.) (ejs. 10/11) Gerund/Present Progressive/Present Participle (“-ing” on the end of a verb; ej. I am studying, we are cooking.) (ej. 12) *¡RECUERDA!* How you feel and where you are always take the verb ESTAR!

pág. 4/4 Ejemplos: Aunt Lorene is a nurse. -ser (prof.) Ella es enfermera (DO NOT USE A WORD FOR A/AN!) They are from Puerto Rico. They are Puerto Rican. -ser (org./nat.) Ellos son de Puerto Rico. Ellos son puertorriqueños. Tomorrow is Wednesday. -ser (day) Mañana es miércoles. Today, mother is tired. -estar (t.c.) Hoy, ella está cansada. The pants are made of cotton. -ser (mmo) Los pantalones son de algodón. She is tall and skinny. ser (p.d) Ella es alta y delgada. I am very intelligent. -ser (char.) Yo soy muy inteligente. (CHARACTERISTICS ARE TRAITS THAT CANNOT BE SEEN) My rings are gold and silver. -(ser) (owner.)- Mis anillos son dorados y plateados. The party is at the clubhouse. -(ser) (EV. loc.)- La fiesta es en la casa club. She is at the supermarket. -(estar, loc.)- Ella está en el supermercado. 11. The keys are on the table. -(estar, loc.)- Las llaves están en la mesa. 12. You and I are cleaning the house. -(estar, ger.)- Nosotros estamos limpiando la casa. La bandera de Puerto Rico es roja, blanca, y azul y tiene una estrella en el lado izquierdo. Este pitufo es bastante inteligente y él lleva lentes negros. Este anillo es de oro y diamantes y cuesta mucho dinero. An L. Ford Production © 2017

¿POR QUÉ DEBES ESTUDIAR UNA LENGUA EXTRANJERA?- (WHY SHOULD YOU STUDY A FOREIGN LANGUAGE?) Your communication skills will drastically improve. You will become more tolerant of different people from different cultures. Your math and English grades will improve, due to the use of analytical (problem-solving) skills required. You will become more valuable in the marketplace, hence, you will earn more money. Foreign language study enhances listening skills and memory. The study of a foreign tongue (language) improves your skills in your native language.