Unha perspectiva de xénero: A migración da muller

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Migración internacional y salud: Desafíos para la APS desde un enfoque de derechos. Ana Cortez Salas. Antropóloga. Máster Antropología Médica. Rancagua,
Advertisements

LA INMIGRACIÓN SIN PAPELES EN ESPAÑA 1. LA INMIGRACION EN ESPAÑA Procedencia de los inmigrantes 2.¿POR QUÉ OCURRE LA INMIGRACIÓN? 2.1.Factores de.
Fundación CERMI Mujeres ISABEL CABALLERO PÉREZ . COORDINADORA
PROYECTO AULA (EJES TEMÁTICOS)
Código de Conducta de los Servidores Público
UNIDAD 2: EL HOMBRE Y LA SOCIEDAD
DEREITOS DE CONCILIACIÓN E NEGOCIACIÓN COLECTIVA
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
PLAN PROA 1.-Programa de acompañamento en EP e en ESO
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
PROGRAMA CAIXAPROINFANCIA PONTEVEDRA
Real Sociedad Matemática Española (RSME) Comisión Profesional
1. OS RISCOS ELÉCTRICOS 2. O ESTRÉS 3. O BURN-OUT 4. O MOBBING
ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA
Estudo dos Autónomos da CORUÑA
E DESPOIS DO COLEXIO... QUE?
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
BARRIO DE FONTIÑAS: EXPERIENCIA COMUNITARIA
CONCILIACIÓN LIDERAZGO E ESTILOS DE DIRECCIÓN:
I PLANO DE IGUALDADE DE OPORTUNIDADES
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
O primeiro terzo do século XX
O Proxecto de Dragal permite ao alumnado acceder, de xeito interdisciplinar, á historia e á cultura de Galicia a través do éxito das aventuras que agocha.
A arte de Maurits C. Escher.
CONCILIACIÓN FLEXIBILIDADE TEMPORAL E ESPACIAL
NADALXOGO 2011 PROGRAMA DE CONCILIACIÓN
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
Segunda Guerra Mundial ( )
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
¿COMO BUSCAMOS UN LIBRO DA NOSA BIBLIOTECA?
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
Unidade didáctica 3 A atmosfera.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
CONSELLERÍA DE TRABALLO E BENESTAR
FORMACIÓN PROFESIONAL
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 ABRIL 2014.
IES MANUEL MURGUÍA
Erros máis comúns (2ª parte)
Aulas ABALAR.
Tertulia para NAIS E PAIS
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Derechos de la infancia, migración
As 7 ferramentas básicas de control da calidade
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
MOVEMENTOS MIGRATORIOS
O DEPORTE FEMININO NA PRENSA GALEGA
PROGRAMA “SANTIAGO SUMA” DE INCLUSIÓN SOCIAL
Alumnado 3º Eso DO I.E.S aquis celenis
Avaliación de diagnóstico
A SEGUNDA GUERRA MUNDIAL
NORMATIVA E MARCO LEGAL
30 DE XANEIRO: DÍA ESCOLAR DA NON VIOLENCIA E A PAZ
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
¡ Ah...! ¡Se entre Amigos fóramos gansos!.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
MATRIMONIO HOMOSEXUAL
OS PLANS DE CONVIVENCIA ESCOLAR
Nunha xunta de pais de familia de certa escola, a directora resaltaba o apoio que os pais deben darlle aos fillos.
Ramón Piñeiro López Armea (Láncara ) 31de maio de 1915.
Ejes Temáticos Secretaria Académica División de Innovación Académica
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
PLAN VALORA - IGUALDADE
NON CONTAMINEMOS NO CONTAMINEMOS NE POLLUONS PAS DON’T POLLUTE
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Transcripción de la presentación:

Unha perspectiva de xénero: A migración da muller

¿A migración repercute do mesmo xeito nas mulleres e nos homes? ¿Habería que matizar a cuestión de xénero segundo a cultura, a raza, a etnia, o nivel de renda, a relixión, as condicións políticas do país de orixe das migrantes?

¿Hai discriminación e desigualdade no proceso migratorio? ¿Hai aspectos positivos para as mulleres na migración?

¿Reproducimos os estereotipos sobre a muller?: ¿Como nos comportamos as mulleres dos países receptores coas inmigrantes? ¿Reproducimos os estereotipos sobre a muller?: A muller desempeña traballos relacionados co sexo, co traballo doméstico, co cuidado de nenos/as e persoas da terceira idade. ¿Tiramos proveito da súa condición de irregulares?

¿Que papel desempeñamos as mulleres nos nosos países de orixe segundo a xerarquia de poder que se establece por sexos? … ¿nais? … ¿esposas? … ¿fillas? … ¿mulleres independentes? Hai que ter en conta que: segundo a idade, cambia o tarefa que se nos asigna pola condición de género.

Que nos induce a emigrar? ¿Condicións económicas do noso país ou rexión de orixe? ¿Crises económicas? ¿Condicións políticas? ¿Conflitos relixiosos, políticos, violencia social? Violencia de xénero? Violacións, violencia na familia ¿O noso fogar é monomarental? (responsabilidade única sobre os/as nosos/as fillas/os) ¿Temos con quen deixalas/os? ¿Situación económica da nosa familia? ¿Reagrupación familiar? ¿Expectativas de liberdade e/o mellora? ¿Condicións persoais?

Nos nosos países de orixe… ¿Como transmite a cultura o papel das mulleres? ¿Cal é a situación da muller nos distintos niveis educativos? ¿Cal é o noso nível de capacitación profesional? ¿Procedemos do mundo rural ou do mundo urbano? ¿Cal é a nosa situación no mercado laboral? ¿Cantas traballamos aló no servizo doméstico, como coidadoras ou na prostitución? ¿Quen coida e educa ás nosas/os fillas/os en canto estamos fóra?

Condicións da nosa saída ¿As leis de emigración dos nosos países favorecen de igual xeito a saída de homes que a de mulleres? ¿De que forma pagamos ou financiamos a nosa viaxe? Dispoñemos de aforros? Propiedades que hipotecar? Hipotecamos a nosa vida durante algún tempo para conseguir a pasaxe? ¿Vimos a través de mafias? Redes de emprego? ¿Entramos legal ou ilegalmente? ¿Temos vencellos familiares ou de amizade con alguén do país ao que chegamos?

No país ao que chegamos … ¿Facémolo por reagrupamento familiar? ¿O traballo que desempeñaremos será na nosa propia familia? ¿A cultura do noso país de orixe afíxonos a traballar fóra da casa? Os dereitos que adquirimos dependen da nosa condición de nais, fillas.... ¡ Non temos dereitos laborais !

Independentes! = Os dereitos correspóndennos por sermos nós mesmas Chegamos de modo individual, con visado, ou a través dos nosos contactos persoais: … O noso papel no país está no mercado laboral. Independentes! = Os dereitos correspóndennos por sermos nós mesmas

O statu de “migrante” é diferente se:. entramos como dependentes O statu de “migrante” é diferente se: entramos como dependentes ou como independentes O statu de “migrante” determina: dereito a residencia dereito a traballo dereito a programas do estado do benestar

Cara onde nos diriximos? Hai vencellos económicos estreitos co país ao que chegamos? Fala o noso mesmo idioma? Existe proximidade xeográfica? Garda antigos vencellos coloniais? Cal é a situación económica do país ao que chegamos? Que tipo de traballadoras necesita o país ao que chegamos?

Hai diferencias entre homes e mulleres no proceso de integración? A forma de entrada: legal ou ilegal, dependente ou independente. Modelo de incorporación ao mercado laboral: traballos tipificados como femininos que alongan a nosa situación irregular (traballo en empresas sumerxidas intensivas en man de obra, coidado de persoas dependentes, s. doméstico, s. sexuais). Ademais, como a lei esixe precontrato, é o mesmo precontratar para traballar no s. doméstico que para facelo na construción? ...Coidemos simplesmente na confianza que se exise para ambos os dous traballos

O dereito de asilo nos países europeos NON recoñece a violencia de xénero como un motivo de asilo.

Tamén existen xerarquías de xénero nas sociedades ás que chegamos! Os cambios experimentados ao incorporarnos á vida social e laboral nos novos países modifican as relacións co noso entorno familiar. As xerarquías de poder de xénero en relación ás que predominaban nos nosos países de orixe, no fundamental, non cambian, só se transforman. Nas oportunidades de emprego. Nas condicións de traballo. Nos salarios que percibimos.

Que atopamos? Desempeñamos novos papeis económicos. Asumimos novas responsabilidades. Altéranse as relacións de poder nas nosas parellas. Os estereotipos sexuais que a sociedade que nos recibe ten sobre as mulleres dos nosos países.

A que nos adicamos nos países aos que emigramos? ¿Amas de casa? ¿Estudantes? ¿Desempeñamos traballos de acordo coa cualificación e especialización que temos adquirido nos nosos países? ¿Servizo doméstico? ¿Prostitución? ¿Era o tipo de traballo que nos ofreceran? ¿Coidado de persoas maiores? ¿Traballos agrarios? ¿Industria sumerxida sen contratos de traballo?

Algúns aspectos positivos que gañamos cando chegamos a normalizar a nosa situazón Aumenta a nosa mobilidade social Independencia económica Maior autonomía respecto á familia Participación social Participación asociativa