19 de octubre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 30 martes el 20 de octubre
Advertisements

En Clase To be able to name 12 classroom objects To be able to use
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Palabras de los Cuentos Look at each picture, and write the word that comes to mind.
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
DEL y AL Los apuntes de clase. DE DE can be used to mean FROM Paco es de Maple Valley. Somos de los Estados Unidos. DE can be used to mean OF Tengo fotografías.
Spanish Junior High St. Clement School Teacher; Jesus Rojas NOTE: In order to play this game, it must be viewed in slide show (F5)
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Possessive Adjectives and pronouns
Possessive Adjectives
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook --This work will be checked on MONDAY along with Proposito &
3.2 Possessive Adjectives
c#71 martes, el 19 de febrero del 2013 El tiempo:___ Puntos:___
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Possessive Adjectives and Possessive Pronouns
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
ES = IS SON = ARE LOS ADJETIVOS. es son El perro es.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
DAY 17 SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA el 24 de septiembre Complete with the correct form of tener. Write the entire sentence. 1.Yo no soy hijo único.
Capítulo 6B Práctica de Vocabulario. Directions: 1. Visit 10 of the available posters 2. Respond to the question on the poster in a complete SPANISH sentence.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Objetos Indirectos Complete each sentence according to the model (use io pronouns).
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
School supplies & tener. Tener = to have YO TENGONOSOTROS TENEMOS TÚ TIENESVOSOTROS TENÉIS ÉL, ELLA UD. TIENEELLOS, ELLAS, UDS. TIENEN.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
El verbo venir.
Me llamo ___________ Clase 602 La fecha es la 21 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
2nd sixweeks Calentamientos
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Hoy es martes Es el 13 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase? COPIE y escribe el número en español : a. Hay ___________ estudiantes en la clase b.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
702 COPY THE FOLLOWING LESSON INTO YOUR NOTEBOOK. COMPLETE ALL THE WORK THIS WORK WILL BE CHECKED ON FRIDAY ALONG WITH Proposito and Tarea # 46.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Rewrite the following sentences replacing the direct and indirect object pronouns in each sentence 1.Marco trae la comida para nosotros. 2.No digo la verdad.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Español 1 5 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 5 de octubre de La participación #1: Dibuja un teléfono. Escribe 4 oraciones en el presente.
Subjunctive Sentences Spanish III. Instrucciones… For each slide, complete the sentence with on of the verbs from the next slide. You must use each verb.
702 (pd. 9, rm. 210) COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY 10 mintues.
S2 Unit 1 Repaso En la Escuela Las Clases el almuerzo.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
Tarea: página 127 actividades 13 &14 Español 1 martes, el 16 de abril.
Me llamo ______________ Clase 802 La fecha es el 8 de octubre del 2015 Proposito # 12: ¿Cómo son tus compañeros de clase? L.O: To continue the review for.
Tarea diaria 2.1 Repaso: Select the question word or words that best complete each sentence. Hint: One will be used twice! para qué adónde cuántos qué.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Un cuarto para las 10.
Proposito # 5: ¿Cuantas personas hay en tu familia? Actividad inicial:
802 (Pd.5; room B2) COPY the following lesson into your notebook
801 (Pd.9; room 210) COPY the following lesson into your notebook
Practice: Possessive Adjectives
601 pd. 5 COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY, FEBRUARY 24th Whatever.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 18 de octubre del 2016
El pretérito de Los verbos irregulares gramática 3.1
Repaso de Capitulo 5: Español 1
Tapas Answer each question in a complete sentence.
Repaso para el examen Ch.4
English Spanish 2 2 Flashcards
Possessive Adjectives
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

19 de octubre

Page 7 in notebook-use possessive pronouns to complete each sentence 1. Yo tengo dos cuadernos en mi mochila. Esos cuadernos son _____________ 2. Tú tienes un carro. Ese carro es ________________. 3. Mi hermana y yo tenemos una silla en el cuarto. Esa silla es ______________ I’ll be coming around to check sheet from Thursday/friday

Page 7 in notebook-use possessive pronouns to complete each sentence 1. Yo tengo dos cuadernos en mi mochila. Esos cuadernos son míos 2. Tú tienes un carro. Ese carro es tuyo. 3. Mi hermana y yo tenemos una silla en el cuarto. Esa silla es nuestra I’ll be coming around to check sheet from Thursday/friday

Practice sheet- la rutina diaria de Pablo