Spanish I Week 14 Sra. Knutsen. Entrada – el 5 de diciembre Contesten (answer): 1.¿Cuántos tíos tienes? Tengo ______ tíos. 2.¿Dónde vives? Vivo en… 3.¿Cuántos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Estar: To be Yo Estoy Nosotros Nosotras Estamos Tú Estás Ud. Él Está Ella Uds. Ellos Están Ellas.
Advertisements

SER vs. ESTAR Página 253. SER means to be ESTAR means to be Since they both mean the same thing…. How do you know when to use SER or ESTAR?
Ser vs Estar.
SER vs. ESTAR Página 21.
Para empezar Hoy es miércoles el siete de noviembre Write the correct forms of Ser in the spaces below. Ella________Tú_________ Yo________ Ellos_________.
Las Palabras Interrogativas
ANTE TODO El abuelo de Maite es alto. Él es muy simpático también.
Possessive Adjectives
Possessive Adjectives
VOCABULARIO LOS ADJETIVOS.
Los adjetivos posesivos
Repaso Tener, adjetivos posesivos y gustar. Tener - To Have Yo Tengo Tú Tienes Él/Ella/Ud. Tiene Tenemos Tenéis Ellos/Uds. Tienen.
EL VERBO TENER Una introducción. For all verbs in Spanish the subject pronouns are not necessary. You can tell who is doing the verb by the ending.
Repaso: Los adjetivos posesivos
Los adjetivos posesivos
Grammar Notes. In Spanish, nouns must agree with (be the same as) the adjectives that go with them 2 kinds of agreement: Gender (masculine vs. feminine)
Apuntes: gramática Español 1B. Los pronombres In place of using a persons name to tell who is doing the action of a verb, we also use pronouns. In place.
POSSESSION.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
SER vs. ESTAR Página 21. SER means to be ESTAR means to be Since they both mean the same thing…. How do you know when to use SER or ESTAR?
Write the English meanings for the words on your vocabulary list
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Hagan Ahora: Hagan el matching Bueno ___a. handsome Deportista ___b. thoughtful Impaciente ___c. excited Emocionante ___d. brave Valiente ___e. strange.
Notes over Articles, nouns and Adjective Agreement H. Márquez Spanish I.
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Capítulo 2.
La clase de inglés es más interesante que la clase de matemáticas.
Subject Pronouns and Ser
Adjectives are frequently descriptive. That is, most often adjectives are used to describe a noun, or distinguish the noun from a group of similar objects.
Comparativo y superlativo
Review of Adjective/Noun Agreement Unidad 1 Lección 2.
Descripciones Personales Personal Descriptions Intro Spanish: 4 th 6 Weeks Includes: Spanish Subject pronouns (I, you, he/she, we, they, you all) The verb.
Spanish 1 Ser with adjectives.
Ser vs. Estar.
Ser vs. Estar To be or not to be, that is the question.
Los comparativos y superlativos
The verb Ser + Making things agree
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Gramática 5.1 Possession in Spanish
Los interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Adjectives SER Articles
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Los adjetivos ¿Cómo eres? Describing people & things Descriptive Adjectives: These adjectives are used to find out (describe) what people & things are.
DESCRIBING PEOPLE #3 Do you remember the vocabulary?
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Possesive Adjectives.
Las Descripciones.
To be or To be? ¡Esa es la pregunta! #1. In English, the “to be” verb is used to describe people and things in a variety of ways: – Adriana is nice. –
Spanish I Week 13 Sra. Knutsen. Entrada – el 28 de noviembre Contesten (answer): 1.¿Cómo te llamas? Me llamo… 2.¿De dónde eres? Soy de… 3.¿Cuántas personas.
Forming questions Grammar Essential 1.
Possessive Adjectives
Adjetivos + Ser meets POP CULTURE
Los adjetivos en español
Possessive Adjectives
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
PersonEnglish Adjectives- Singular Adjectives– PluralYoMyMi Mis TúYourTu Tus Él / Ud His / Your (formal) Su Sus Ella / Ud Her / Your (formal)
Review of Adjective/Noun Agreement Leccion Preliminar.
Juntos 1 Repaso para el examen uno INTRODUCIÓN PÁGINAS 6-21.
Using adjectives to describe people and things
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Chapter 2 Vocabulary I word bank. aburrido/a(boring)activo/a(active)  Mi profesor de historia es aburrido. My history teacher is boring.  Mi profesora.
Los adjetivos Descriptivos
UNIDAD 1 Etapa 2.
Los adjetivos Descriptivos
Los adjetivos Descriptivos
Transcripción de la presentación:

Spanish I Week 14 Sra. Knutsen

Entrada – el 5 de diciembre Contesten (answer): 1.¿Cuántos tíos tienes? Tengo ______ tíos. 2.¿Dónde vives? Vivo en… 3.¿Cuántos libros tienes en tu mochila? Tengo _____ libros en mi mochila. 4.¿Quién es tu maestro de inglés? Mi maestro/a de inglés es __________.

Learning Targets Students will know the chapter 6 adjectives and be able to use them with the verb ser to talk about what people are like. Students will be better prepared for next mastery test.

Adjetivos Adjectives aburrido(a) boring alto(a) tall antipático(a) mean bajo(a) short bonito(a) beautiful bueno(a) good delgado(a) thin divertido(a) fun feo(a) ugly gordo(a) fat guapo(a) good-looking inteligente smart interesante interesting malo(a) bad moreno(a) dark-skinned pelirrojo(a) red-headed pequeño(a) small rubio(a) blonde serio(a) serious simpático(a) nice tonto(a) stupid

Adjectives with ser p.138 & 139 Act. I, p.140 Listening activity Description de tu familia

ser = to be soy = I amsomos = we are eres = you aresois = yall are es = isson = are

Ser + Adjectives The adjective needs to agree in ___________ + ________________ If it ends in – o there are ____ options: _____, ____, _______ or _______. If it ends in – e there are ____ options, _________ or __________. gender number 4 -o - os- a - as 2 - e- es

Adjective Agreement El chico es alto. La chica es alta. Los chicos son altos. Las chicas son altas. El chico es inteligente. La chica es inteligente. Los chicos son inteligentes. Las chicas son inteligentes.

¿Cómo es la Sra. Knutsen? La Sra. Knutsen es inteligente, buena, simpática, Y MUY BONITA!!!! ¿Cómo es el libro >? Hunger Games es interesante y NO ES ABURRIDO. ¿Cómo son los estudiantes? Los estudiantes son interesantes, guapos, bonitos, simpáticos, inteligentes y gordos y delgados (flacos).

Entrada – el 6 de diciembre Last page of the paquete! 1. We have two grandpas, one grandma, six uncles, seven aunts, twenty cousins and two sisters. Tenemos dos abuelos, uno abuela, seis tíos, siete tías, veinte primos y dos hermanas. 2. They have to study after (después de) school. Ellos tienen que estudiar después de la escuela. 3. My cousin, Marta, studies every day. Mi prima, Marta, estudia todos los días. 4. Who is your history teacher? ¿Quién es tu maestro de historia?

Learning Targets Students will know the chapter 6 adjectives and be able to use them with the verb ser to talk about what people are like. Students will be better prepared for next mastery test.

1.¿Juan es alto? No, no es alto, es bajo. 2.¿Anita es rubia? No, no es rubia, es morena. 3.¿David es inteligente? No, no es inteligente, es tonto. 4.¿Marina es divertida? No, no es divertida, es aburrida. 5.¿Antonio es simpático? No, no es simpático, es antipático. 6.¿Miguel y Luis son feos? No, no son feos, son guapos. 7.¿Éster y Marisa son bajos? No, no son bajos, son altos. 8.¿Ellos son simpáticos? No, no son simpáticos, son antipáticos. 9.¿Ellas son aburridas? No, no son aburridas, son interesantes. 10.¿Los hijos son buenos? No, no son buenos, son malos.

Horario Flashcard practice Further practice with description Mastery Test #2

Práctica: 1.Nosotros (comer) 2.Ellos (vivir) 3.Yo (tener) 4.Haroldo y yo (ser) 5.Tú (hablar) 6.Susana (leer) 7.Elsa y Espen (aprender) 8.Monica (preparar) 9.Tú (tener) 10.Yo (ser) comemos viven tengo somos hablas lee aprenden prepara tienes soy

Práctica: 1.We are tall. 2.They are fat and beautiful. 3.Sara & Rosa are thin. 4.Haroldo & I are smart. 5.Are you (chica) blonde? 6.Susana is fun & interesting 7.Elsa & Espen are short. 8.Monica & Lola are nice. 9.You are good-looking. 10.I am smart, beautiful & nice. Somos altos. Ellos son gordos y bonitos. Sara y Rosa son delgadas Haroldo y yo somos inteligentes. ¿Eres rubia? Susana es divertida e interesante. Elsa y Espen son bajos. Monica y Lola son simpáticas. Tú eres Soy inteligente, y

¿Cómo es tu madre? ¿Cómo es el Sr. Golden? ¿Cómo son tus maestras? ¿Cómo son tus amigos?

Mastery Test #2 Those who have passed with 100%, please move to the back to study or complete homework in silence.

Entrada – el 7 de diciembre Repaso (fill in missing verb and translate) 1.Ellos _________ (tener) que estudiar. 2.Yo __________ (tener) veinticinco mochilas. 3.Ella tiene que ______________ (comer). 4.Pablo _________ (practicar) mucho. 5.Nosotros ________(tener) que escribir muchas cartas. 6.Tú ______________ (tener) que vender pizza. tienen tengo comer practica tenemos tienes

Learning Targets Students will be better prepared for the Chapter 6 test by reviewing key objectives and vocabulary from the chapter.

Entrada – el 8 de diciembre 1.Work on completion of the odds on your worksheet. 2.I will come by to check off your tarea the completion of evens.