Mi día escolar Por: [Nombre y apellido] Hora de clase: [Primera, etc]

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to tell time in Spanish
Advertisements

Venir (a/de) Tener Expresiones con “tener”
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Preguntas y respuestas
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Conversaciones ESPAÑOL 2H, 3 PROFE FRANTZ
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
1. La clase de español es a la una menos veinticinco. 2. El almuerzo es a las doce en punto. 3. La fiesta es a las ocho de la noche. 4. ¿A qué hora es.
El verbo “SER” notes #2 Capítulo 3B. ¿Qué signífica “SER”? What does “SER” mean? To be. What other verb have we learned that means to be? What does “SER”
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Español.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Study all slides Estudia todas las páginas
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
How do you respond to the following greetings in Spanish?
HOLA.
Come in quietly. WARM-UP: (Mathea, Olivia, Xander) What time is it?
Hoy es lunes, el 17 de abril de 2017
Un repaso: ¿Cómo se dice en español?
Preparación para el Examen 4A
What is there in the notebook? There is one pencil.
(How to tell time in Spanish)
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
First Grade Dual High Frequency Words
Adjectives p. 8 Avancemos 2.
MIDTERM REVIEW CHAPTERS 1-4
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Adjetivos Posesivos- Possessive Adjectives
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
La diferencia entre los verbos saber y conocer
¡buenos días!.
Bell Work Take out a sheet of paper,
Telling at what time something happens
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Hola, ¡buenos días!.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
¡buenos días!.
Write in Spanish (See pag 96)
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
31 Es el 30 de abril. Llegar a la Escuela
Telling Time in Spanish
Buenos días Good morning.
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
A.2 Emociones Examen para practicar.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
inglés: Henry the Eighth/ español: Enrique octavo
Venir = to come Yo Nosotros Tú X El/Ella/Ud. Ellos/Ellas/Uds.
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Greet/ Goodbye. Greet/ Goodbye Activities Questions.
Venir to come.
¡Exprésate! UNO Chapter 4-1
¡Exprésate! UNO Chapter 4-1
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Transcripción de la presentación:

Mi día escolar Por: [Nombre y apellido] Hora de clase: [Primera, etc] Fecha: [ # de abril, 2014]

tu nombre aquí nombre comentario en español…………………… ### How I come to school/at what time … Enter your name. Enter the number of “likes”. Enter a friend’s name & their very short commentary en español. Nice, school appropriate things. Insert/Copy a picture that relates to your first class. Remember, you must complete the requirements.

tu nombre aquí nombre comentario en español…………………… ###

tu nombre aquí nombre How I come to school … ### comentario en español…………………… ### How I come to school …

tu nombre aquí nombre comentario en español…………………… ###

tu nombre aquí nombre comentario en español…………………… ###

tu nombre aquí nombre How I come to school … ### comentario en español…………………… ### How I come to school …

tu nombre aquí nombre comentario en español…………………… ###

tu nombre aquí nombre comentario en español…………………… ###

tu nombre aquí nombre What I am going to do / what I do after school … comentario en español…………………… ### What I am going to do / what I do after school …

FIN