ESCULTURA ROMANA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ESQUEMA DE AULA CONCEPTO DE ARTE CLÁSICO EL PRECEDENTE ETRUSCO
Advertisements

ESCULTURA ROMANA EL RETRATO:
ESCULTURA ROMANA.
ESCULTURA ROMANA. Ara Pacis Ara Pacis. Detalle de la Tierra.
Escultura, pintura y mosaico
EL MUNDO ROMANO S. II a.c. S. I a.c. S. I S. II.
Roma Derecho romano Lengua: latín Comunicación: calzadas
ESCULTURA ROMANA.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
ART GREC -II- ESCULTURA.
La representación de la figura humana en Roma: la escultura y la pintura 27 de marzo 2014 Historia del Arte y la Cultura I Clase Práctica II ______________________________________________________________________.
ESCULTURA ROMANA EL RETRATO:
ESCULTURA ROMANA.
ESCULTURA ROMANA.
Escultura Romana.
ARTE ROMANO ESCULTURA.
ARTE ROMANO 2. ARTES PLÁSTICAS.
Escultura romana Retrato republicano.
SARCÒFAG DELS ESPOSOS DE CERVETERI
L’EDAT MODERNA.
IMÁGENES SELECCIONADAS PARA EL EXAMEN DE HISTORIA DEL ARTE EN LAS PRUEBAS DE ACCESO A LA UNIVERSIDAD III.
El tipus de vegetació natural1 que podem contemplar a les diverses comarques del País Valencià és determinat per tots els condicionants, pel clima tant.
LA MAISON CARRÉE. NIMES.
August de Prima Porta Autor: desconegut Tècnica: fosa (còpia talla)
LES OBRES PÚBLIQUES DE ROMA
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
MARIO S. LA PREHISTÒRIA.
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
ART ROMÀ L’ ESCULTURA.
L'ART GREC.
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
August de Prima Porta Autor: desconegut Tècnica: fosa (còpia talla)
PETITS REPORTERS Títol.
ELS ROMANS Alimentació Activitats Econòmiques:
Les Avantguardes.
TEMA 3 GRÈCIA.
La Columna Trajana.
CAUSES DE LA CAIGUDA DE L’IMPERI ROMÀ
ELS PLANETES.
Un recorregut per la Península Ibèrica durant la dominació musulmana
Jorge Porta 2ºBach B Filosofia
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
EUROPA.
ESCULTURA ES FAN SOBRETOT ESTEL·LES, RELLEUS I ESTATUÈTES
Coneixement del Medi Social i Cultural
Taller de flotació 1.
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època QÜESTIÓ NÚM. 15.
LES CULTURES GREGA I ROMANA
ARQUITECTURA CIVIL (i II)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
NOVETATS ESPAI MARGALEF
ESCULTURA GREGA.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Imágenes de Roma.
LES Etapes DE LA VIDA.
EL CUBISME SINTÈTIC PICASSO/BRAQUE.
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
L’escultura barroca Es la denominació historiogràfica de les produccions escultòriques de l’època barroca.
Excursió:Museu d’Arqueologia de Catalunya
Recordem la paraula de Déu
DONA II DE KOONING.
Proposta 2.
MITOLOGIA GREGA AL PARC DEL LABERINT
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
· Tema seleccionat: Compartir.
Proposta 14.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
ELS PLANETES.
Constantí: el primer emperador de la Roma Cristiana
Transcripción de la presentación:

ESCULTURA ROMANA

Característiques Herència grega: dificultat per establir un “estil” romà. Aquesta herència Roma la rep per: L’arribada d’escultures gregues a Itàlia, La còpia d’escultures gregues Artistes grecs que van treballar als tallers romans. Materials: marbre i bronze (en menys mesura: ceràmica, vidre, fusta, ivori). Tema: l’ésser humà, no idealitzat sinó representat amb un gran realisme. Gènere: retrat i relleu històric.

El Retrat - Evoluciona des d’època republicana fins a la fi de l'Imperi: - Època Republicana: idealització, gran influència hel.lenística. Tipus de bust curt i triangular, amb una clara voluntat realista de representar un individu concret, el seu carrec polític i el seu rang social. Alguns exemples són els retrats de Pompeu el Gran, de Sul.la, del patrici Barberini o de Lucius Iunius Brutus.  

Estàtua Barberini Luci Juni Brutus

- A començament de l'Imperi: Etapa de realisme d'influència llatina Augmenta la grandària del bust, que ara compren fins a les espatlles i els pectorals. En alguns casos, s'arriba a negligir l'aspecte físic del retratat (Ex. Retrat de Caracal·la). Paral·lelament es produeixen alguns corrents idealitzadors, en els quals es presenta els emperadors joves i madurs, mostrant seguretat en ells mateixos i també altres ciutadans de l'Imperi (Exemple: L’August de Prima Porta).

Sota el mandat d' Adrià: apareixen algunes novetats en el retrat, que denoten més interès pel detallisme. Els cabells baronívols es comencen a crespar i es dilaten les pupíl·les i l'iris dels ulls. El bust s'allarga fins a l'avantbraç. Pertanyen a aquest període l' escultura d'Antínous i l' estàtua eqüestre de Marc Aureli, totes dues del segle II.

Escultura eqüestre de Marc Aureli.

Retrats d’Antinous

- En el segle III s'inicia la darrera etapa, anomenada de simplificació, en que s' acusen els trets representats i se simplifica el modelatge. S'accentua el hieratisme del personatge i s' abandona tot element naturalista. El retrat de Constantí n' és un bon exemple.

El relleu històric Característiques: Caràcter narratiu, realista i alt grau propagandístic. Tipologies: Ares triomfals, frisos arquitectònics i columnes commemoratives són les principals tipologies decorades amb baixos relleus, les escenes dels quals plasmen les gestes militars i polítiques del poble romà. Els exemples més bonics de relleu històric són: la Columna Trajana, el sarcòfag Ludovisi i l’Ara Pacis Augustae.

Ara Pacis Augustae

Sarcòfag Ludovisi

Columna Trajana