es un medio de comunicación molesto y además peligroso.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TouchIT Vote Activity - Spanish Possessive Adjectives.
Advertisements

El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Escribe 240 – 270 palabras en español
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Saying Hello and Goodbye
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
OPINION ESSAY
Affirmative and Negative Words P. 31 Realidades 2.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 2 de mayo de 2017.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Do NOW #3 Write down the date longhand.
POSSESSIVE ADJECTIVES
First Grade Dual High Frequency Words
More sentences that contain if…
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
ABIGAIL RAMÍREZ ALICIA DE LEÓN Behavioural Interview Questions.
Hola, buenas tardes. ¿Cómo se llama?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
el gran juego de la memoria
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
The Preterite of Ir, Ser, Ver, Dar
Telling Time in Spanish
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
Telling Time in Spanish
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Telling Time in Spanish
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

es un medio de comunicación molesto y además peligroso. Las nuevas tecnologías conducen al aislamiento social. Son muchas más evidentes las ventajas que las desventajas de los móviles. These were the statements we were going to discuss today as well as the questions you thought about (slides 10/11). We will try to fit this in at some point (perhaps with Mr. García). If you have time during this lesson, you could either try to have a discussion in Spanish amongst yourself about this OR prepare some ideas on it to discuss with me or Mr. García in a future lesson. There are so many examples of this sort of question on new technologies in the AS that it would be time well spent! El Internet debe mejorar la educación pero de hecho la empeora.

Introducing your opinion mi modo de ver A mi juicio En cuanto a mí Yo creo/pienso que Lo que pasa es que… Diría que… Un ejemplo de esto es… Disagreeing No estoy de acuerdo No comparto tu opinión…por ejemplo Esto no es cierto porque.. ¡Qué va! Agreeing ¡Claro! ¡Exacto! Sí, estoy de acuerdo porque.. Although these seem quite simple, it helps to have them ready to trip off your tongue when discussing / debating.