PICK A FAMOUS PERSON AND GIVE…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo son las personas famosas?
Advertisements

En parejas, traduce Me gustan las matemáticas porque son interesantes y el profesor es divertido 2.Me interesa el francés porque es útil para mi.
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Unidad III ¿Quiénes somos? Vocabulario de adjetivos
Ser = To Be yo tú usted/Ud. él ella sois = y’all are (Spain) eres = you are (fam) es = he is Infinitive (El Infinitivo) CONJUGATION (La Conjugación): The.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points
3.1 Descriptive Adjectives
Unit 2 es/hiphop/L1_1B.html.
Talking about families
¡Hola a todos y bienvenidos!
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Repasar para el Examen.
+ Adjetivos y Personas. + ?Cómo eres? What are you like???
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Hoy es miércoles, el 14 de enero
DESCRIBING MY EYES: los ojos
¿Qué vamos a estudiar? ¿Qué vamos a estudiar? Vamos a estudiar las descripciones.
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
Teacher’s DeskProjectorJourneyDeja KierraJalenKendallCrystalKenyaCaleb JadanSharpAr-RaheemTiaJustinNoni LatrenaIsaiahShetoriaLouisMelissaAs-Sita ZakiyaRyanAmeeraJza-PhriGabrielleKendel.
Vocabulario 5 Physical descriptions
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Do Now.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points Adjective/Noun Agreement – 10 points Spelling/Capitalization/Punctuation – 5 points Creativity/Neatness.
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Examen de unidad 1 leccion 2
¿Cómo son las personas famosas?
The difference between ESTAR is used to tell location or position Nacho está debajo de la mesa. Yo estoy en la ballena. ¿Dónde está Nicky?
Descripciones fisicas
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Alto (a). bajo (a) alto (a) bajo (a) Bonita Guapa Bonito Guapo.
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
¿Quièn es èl? ¿Qué le gusta hacer? ¿Cúantos años tiene? ¿Cómo es èl? ¿Que color es el pelo?
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Los adjetivos.
I can describe physical characteristics.
Me llamo _________ Clase 8N La fecha es el 23 de mayo del 2013 Propósito # 61: ¿Qué le paso al alcalde? Actividad Inicial: Write a sentence with each word.
REPASO Spanish 1 Final Exam. COMPLETE THE FOLLOWING PAGES IN PREPARATION FOR YOUR FINAL. UPLOAD TO SCHOOLFUSION. SAVE AS YOUR NAME.
Describe los celebridades Capítulo 5B (Follow-up to Tx 252, Act #4)
En el vecindarioGramática 1 Repaso: Uses of ser Preview Uses of ser.
¡CLASE DE ESPAÑOL! El verbo estar.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Repaso: Uses of ser Preview Uses of ser.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
You will make a presentation about your family
Hoy es ________, el __________ de _______.
Pre-write Part 1: tell the relationship of the person to you
Tapas Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points
Transcripción de la presentación:

PICK A FAMOUS PERSON AND GIVE… 2 physical descriptions Use “TIENE” to describe eyes and hair Le gusta…(INFINITIVE) No le gusta…(INFINITIVE) Say where this person is from (SER + DE)

¿Quién es? Él es de los Estados Unidos. Tiene ojos blancos y pelo MUY corto. Es gordo y no es inteligente. ¡Es tonto! Pero, es cómico. Le gusta comer. No le gusta correr.

¿Quién es? Él es un hombre. Es gordo y simpático. Él no es atlético. Tiene pelo blanco. Le gusta comer. No le gusta bailar. Él es de el North Pole.

RUBRIC 50 pts PERSON 1 40 points 10 points for overall neatness. 2 Physical Desc. (10 pts) Eyes and hair (5 points) Le gusta…(5 points) No le gusta…(5 points) Origin (5 points) COLOR picture of the person (10 points each) 50 pts 40 points 10 points for overall neatness.